Gezondheid alle pijlers

Pijn boven in rug wie herkent dit?

21-04-2018 22:52 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo
Ik weet dat ik naar een dokter moet maar aangezien dat maandag pas kan ben ik benieuwd of iemand dit herkend,
Vanmiddag stond ik en wilde ik iets naar rechts draaien, toen ineens kreeg ik in het midden van me rug (echt bij me ruggengraat) tussen me schouderbladen een helse pijnlijke steek en een aanhoudende kramp, ik moest gelijk gaan zitten want werd er niet goed van ademhalen ging haast niet van de pijn en het trok helemaal door naar me borst, dit heeft heel hevig een uur aangehouden ik kon alleen maar liggen zodra ik overeind wou komen ging het gewoon niet van de pijn, na paracetamol ging het maar nog steeds erg pijnlijk, nu kan ik iets meer bewegen maar ik voel contstant de pijn in me rug op die plek het klopt en een pijnlijk gevoel, ook bepaalde bewegingen doen nog steeds zeer,
Wie herkend dit?
Het lijkt me verstandig om zo snel mogelijk naar de huisartsenpost te gaan om dit te laten onderzoeken om te zien of het niets met je hart te maken heeft.
Je kan voor zoiets echt wel de huisartsenpost bellen. Zou ik doen.
Wat dacht je van even met de huisartsenpost bellen? Dit forum is niet voor medisch advies van deze orde.
Alle reacties Link kopieren
Ja kunt natuurlijk altijd de HAP bellen.

Maar ne zoals je acute spit kan krijgen in je onderrug en nek. Kan dit ook in de bovenrug gebeuren. Jouw symptomen komen daarbij overeen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Verkrampte spier, of iets met je hart. Ik kan het van hier niet zeggen, wanneer je je zorgen maakt de hap bellen.
Ik zou toch echt onmiddellijk de HAP bellen, met dit soort dingen gewoon het zekere voor het onzekere nemen.
Alle reacties Link kopieren
Heb net gebeld en moet pijnstilling blijven gebruiken omdat de pijn toeneemt als ik beweeg denken ze dat het een spier is
Alle reacties Link kopieren
Kellbel154 schreef:
21-04-2018 23:22
Heb net gebeld en moet pijnstilling blijven gebruiken omdat de pijn toeneemt als ik beweeg denken ze dat het een spier is
Lijkt mij ook het meest aannemelijke? Hoe oud ben je?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 30
Ik heb dit ook vaak, dat is een spier die vastslaat bij mij in ieder geval.
Ik zou het toch even na laten kijken maandag bij je HA.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook weleens gehad. Kon me haast niet meer bewegen. De avond en nacht waren het pijnlijkst; de dag daarop ook nog maar de pijn nam toen duidelijk af.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik zag het als een ontstekinkje in een pijngevoelig gebied.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
De pijn is nog hetzelfde en heb er nu ook verhoging bij 38.1
Maandag maar even naar de dokter
Alle reacties Link kopieren
Kellbel154 schreef:
22-04-2018 08:03
De pijn is nog hetzelfde en heb er nu ook verhoging bij 38.1
Maandag maar even naar de dokter
Ik zou toch een keer extra de huisartsenpost bellen....
Tralalalala
krullen-bol schreef:
22-04-2018 08:36
Ik zou toch een keer extra de huisartsenpost bellen....
Inderdaad, toch nog even terug bellen..
Hamsterweken schreef:
22-04-2018 04:40
Gewoon paracetamolletje en ibuprofennetje pakken, warme douche nemen en maandag ff een fysio of manueel therapeut bellen.
Net of het allemaal niks is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker de HAP bellen als je er koorts bij hebt.

Als je ook kortademig bent echt meteen bellen!
Heb het ook wel eens gehad. Bleek spit te zijn. Dat kan dus ook daar ontstaan.
Niet gezegd dat dat het ook bij jou is. Als je het niet vertrouwt en verhoging hebt toch maar even weer bellen?
Hamsterweken schreef:
22-04-2018 17:27
Spit is niks anders dan gewoon rugpijn hè ;)
Spit is een plotselinge verkramping van spieren in de rug. Met veel pijn inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven