Gezondheid alle pijlers

Gestopt met roken

13-08-2018 15:54 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren mijn laatste sigaret gerookt! En nu echt! Ging van gelegenheidsroker? Naar een pakje per maand. Voor, tijdens en na mijn zwangerschappen miet gerookt. Langzaam weer begonnen, paar keer paar maanden niet gerookt. Maar het laatste jaar is mijn rookgedrag flink toegenomen. Zit nu op 2 pakjes per week, en dat is echt belachelijk! Begin van de vakantie al stoppogingen gedaan, maar nog geen dag volgehouden... werkstress is nu helemaal weg, lekker relaxed vakantie gevoel, dus gisteren toen mijn man even een boodschapje ging doen en vroeg of ik nog sigaretten nodig had heb ik nee gezegd! (Met nog maar twee peukjes in mijn pakje...)
Vandaag valt het me nog mee, maar ik heb wel momenten dat ik zo graag even wil roken! Ben ook op mijn eten aan het letten, dus even de zin weg snacken is ook geen optie!
Eigenlijk opende ik dit topic om wat motiverende steuntjes in de rug te ontvangen, maar alleen de op schrijven helpt eigenlijk al een beetje!
Nog meer stoppers hier?
Hoi hoi.. ik ben nu tweeënhalf week gestopt.. best heel moeilijk af en toe echt pieken dat ik wil roken. Maar er zijn ook veel momenten op de dag dat ik er niet aan denk. Het is kwestie van doorzetten maar valt zeker niet mee. ..succes!!
Alle reacties Link kopieren
O wauw dan heb je het ergste wel gehad! Over twee weken begin ik weer met werken... dan hoop ik ook dat ik er niet meer zo vaak aan denk! Al rookte ik op mijn werk nooit. Maar haalde ik dat thuis wel in!
Alle reacties Link kopieren
Ervaring met stoppen met roken.

Als allereerst, gewoon doorbijten. Bij zin gewoon niet doen. Klinkt simpel maar dat is wel waar het begint.

Wat mij echt heeft geholpen; om bij zin even te wachten ‘met pakken’ of wachten met nadenken of ik het zal pakken en dan vergat ik het vanzelf.

Per dag bekijken, aan begin van de dag: ik rook vandaag niet en morgen kijk ik wel weer. (Verbieden werkt vaak in je hoofd: ik wil. Ik wil. Ik wil). Aan het einde van de dag: Hey ik heb niet gerookt vandaag! Je zal zien dat je na een paar dagen het zonde vindt om nu het vandaag wel te doen.

Wat ook helpt is om als je eraan denkt, te bedenken waarom je het niet wil. Gewoon het feitelijk bedenken: dit draagt niks maar dan ook niks bij aan wat dan ook. Het kost geld, is slecht voor je, of wat je reden dan ook is...... en zeg eerlijk, zo lekker is het niet meer (behalve de eerste van de dag en bij alcohol) dus waarom zou ik dit mij aandoen?

Ik ben nu toch al zeker 3 jaar gestopt. Ik heb er ook totaal geen behoefte meer aan. Het is even doorbijten maar binnen 2 weken ofzo was ik er wel vanaf.
Ik ben ook gestopt. Wel met een e-sigaret zonder nicotine voor het gevoel. Leuk om ervaringen uit te wisselen. Ben heel benieuwd of ik het voor elkaar ga krijgen!
Goed zo!

Ik ben ruim 1,5 jaar geleden gestopt (had eenmaal weken geleden een terugval van een week), maar ik mis het nog bijna dagelijks.
Lichamelijk nergens last van gehad, het zit bij mij echt tussen mijn oren.
Alle reacties Link kopieren
You go girl!

Dat gaat je veel geld schelen en de buitenwereld zal jou een stuk frisser vinden ruiken 😀.

En dan daarnaast: stuk fijner voor je gezondheid wat ten goede komt aan je zelf en je kinderen.

Hartstikke goed van je!! Hou vol. Het is vele al gelukt, dus waarom jou niet!
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
13-08-2018 17:02

Lichamelijk nergens last van gehad, het zit bij mij echt tussen mijn oren.


Het zit bij iedereen tussen de oren.

Goed van je TO!
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat je bent gestopt!
Ik ben van 1.5 pakje sigaretten spontaan gestopt 2.5 jaar terug (de trek was weg...)
Hier ging het eigenlijk altijd heel goed alleen met een maand zat er 10kg bij.
Dus mocht je snackbuien krijgen zoek goede afleiding of gezonde snacks :-D
Alle reacties Link kopieren
Twee weken geleden gestopt, rookte ongeveer 20 peuken op een dag. Voor mij helpt/hielp het om niets te vermijden dat mijn trek in een sigaret kan triggeren. Uit de theorie dat trek komt vanuit associatie, zou de trek dan sneller over moeten zijn. Verder helpt/hielp het voor mij om wel dat moment van rust te nemen en te genieten van bijvoorbeeld een kop thee ipv dat je die momenten overslaat omdat je niet meer rookt. Dit laatste was ook om te voorkomen dat ik niet minder ga drinken door het stoppen met roken.

Ben ook een half uurtje meer gaan bewegen (lopen/fietsen/joggen) om te voorkomen dat ik aan kom en tegelijkertijd helpt het omdat je zo op een andere manier een shotje dopamine krijgt. Meer eten doe ik niet, ik wist dat wat ik voel trek in nicotine is en eten dat niet zal verzadigen. Ben zelfs afgevallen :)
Alle reacties Link kopieren
Goed zo!
óu sont les neiges d'antan

Ja het blijft heftig. Keerpunt was dat zoon van 4 zei dat het stonk toen ik een keer buiten rookte en hij naast me stond. Dat werd me echt te gek. Maar vermoed dat mijn humeur de komende dagen niet top zal zijn.

Succes voor de andere stoppers en gefeliciteerd voor de gestopten!
Alle reacties Link kopieren
Wat een opbeurende berichten! Heb het even heel zwaar, bloed chagrijnig... ga zo boodschappen doen, geen sigaretten kopen! Man O man!
Alle reacties Link kopieren
Denk je niet, dat een hulpmiddel je zal helpen bij het stoppen met roken?
Zelf gebruikte ik Champix en daarmee werd stoppen het wat makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Ben al eerder gestopt, al rookte ik toen wel minder... maar het is denk ik meer de gewoonte dan de nicotine verslaving zelf...
de tip van iemand om het per dag te bekijken vond ik ook een goeie....
Heb even chagrijnig rond gestampt, maar dat is alweer over... (uit de buurt van mijn kinderen staan 'stampen' hoor... zi kunnen er natuurlijk ook niets aan doen!)
Maar boodschapjes zijn binnen, niet eens aan gedacht om langs de service balie te lopen!
Wat mij ook hielp was beseffen hoe onwijs ik stonk voor kind en lief. Werkelijk wonderlijk dat ik nog een kus kreeg.
Alle reacties Link kopieren
9 maanden gestopt nu. En de eerste periode is het ergste en echt wel even doorbijten. Maar als je echt wil stoppen gaat dit je lukken. En wat Nemain zegt herken ik helemaal. Het duurt niet lang voordat je ruikt wat je anderen hebt aangedaan.

Voor nu. Maak een wandeling, ga afleiding zoeken wanneer je dit nodig hebt (sport, puzzelen, andere hobby) en probeer niet (teveel) te gaan snaaien. Succes!
Echt knap als je het vol kan houden...ik ben nog steeds gestopt...sinds 26 juli nu vier weken op zich gaat het nog steeds ....maar soms denk ik echt en barst nu steek ik een peuk op haha maar toch nog niet aan toegegeven wel moeilijk hoor vind ik het. We mogen trots op ons zelf zijn toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben afgelopen vrijdag begonnen met een e-sigaret met laagste gehalte nicotine.
Over paar weken nicotine afbouwen.
Ik rookte de laatste tijd als ik vrij was 20 sigaretten per dag.
Was het zat maar vooral ook de stank. Ga volgende week mijn muurtjes schilderen dus hoop dat dat een stimulans is om echt niet meer aan de sigaretten te gaan.
Allemaal succes met stoppen.
Snaaien ja dat doe ik wel wat meer...is ook niet goed maar beter dan roken toch? Nu zes weken gestopt wil af en toe wel heel graag roken maar doe het niet! Hoe gaat het bij jullie...nog steeds goed?
Ik nog steeds gestopt en jullie?
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat je nog steeds gestopt bent! Ik ben helaas weer begonnen... vrij snel alweer eigenlijk. Echt stom! Maar rook nu een heel stuk minder, sommige dagen maar 1 sigaret per dag. Dus ga zeker de goeie kant op. Heb nog een paar sigaretten in een pakje plus een vol pakje... ga nu naar dagen niet roken tussendoor, en dan stoppen...
Alle reacties Link kopieren
Hier nog steeds aan de e sigaret. Heb een pakje sigaretten in de keukenla maar helemaal geen zin in.
Nog een weekje en dan stap ik over naar 0 mg vloeistof. Kijken of dat lukt.
Florette...wat zonde maar je bent evengoed goed bezig...ik deed altijd niet meer dan tien op een dag roken ...maar dan was ik daar weer mee bezig. Ik mis het nog steeds dat wel maar het gaat nog goed.
Zijn je muren al geschilderd Fretra? Toch ook al heel goed de e sigaret...het blijft een lastig dingetje ze maken het ook zo verslavend. Ik hoop dat ik het niet meer ga doen maar ik kan mezelf geen garantie geven :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven