Gezondheid alle pijlers

Wortelkanaalbehandeling en tandabces

17-08-2018 20:28 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen!

Ik heb afgelopen zondag een wkb gehad omdat ik helse pijn had.
Hierna nogal last gehad van een dik gezicht en veel pijn.
Gister een tandabces gekregen en die is gister ook gelijk uit zichzelf geknapt.
Alles is eruit gelopen en heb hierna geen pijn of last meer gehad.
Sinds vanmiddag toch weer last van een soort van zenuw pijn en een kloppende kies.
Kan het xijn dat de wkb niet goed is gegaan en je dit pas na een week voelt of is dit napijn van de tandabces en zal dit na een aantal dagen verdwijnen?
De pijn is niet extreem en het is prima te doen met af en toe een paracetamol.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het even afwachten. En blij zijn dat ik er vanaf ben. Ik heb een afspraak gemaak voor een wortelkanaalbehandeling, ik hik er allang tegenaan maar uitstellen heeft geen zin meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt teruggaan naar de tandarts en even een foto te laten maken, maar ik ben dan ook een stresskip als het om mijn gebit gaat.
Ja en?
snoopylynn schreef:
17-08-2018 21:36
Ik zou echt teruggaan naar de tandarts en even een foto te laten maken, maar ik ben dan ook een stresskip als het om mijn gebit gaat.
Dit.
Bij mij moest de wortelkanaalbehandeling mooi over. Gelukkig zat er nog een noodvulling in. En toen was ik ook per direct van de pijn af.
Dat is afhankelijk van hoe groot de abces was. Neem even contact op met de tandarts.
Er kan ook een ontsteking onder de wortelpunt zitten, waardoor een wortelkanaalbehandeling niet voldoende is. Ik kreeg een apex resectie. Wederom dik gezicht, en een ontsteking die maandenlang dooretterde. Uiteindelijk uit voorzorg (zwanger) tand getrokken.
Contact opnemen met de tandarts.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zeker even contact opnemen. Het is nu helaas weekend. Is het erg als ik het even uitzit tot maandag?
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
17-08-2018 21:52
Dat is afhankelijk van hoe groot de abces was. Neem even contact op met de tandarts.
De abces was ongeveer de grootte van een kies. En zat op mijn tandvlees.
Ninaroos20 schreef:
17-08-2018 22:55
Ik ga zeker even contact opnemen. Het is nu helaas weekend. Is het erg als ik het even uitzit tot maandag?
Bellen kan toch altijd, dan kan vandaar uit beslist worden of het een spoedgeval betreft of niet.
Ik zou het even overleggen met de weekend tandarts.

Bij mij moest een x een wortelkanaal ook meerdere keren, uiteindelijk vond de endodontoloog nog een verstopte kanaal
Alle reacties Link kopieren
De pijn is na een nacht weer verdwenen. Misschien was het toch de ontsteking die nog even moest genezen. Heb goed gespoeld et zoutoplossing!
Ninaroos20 schreef:
18-08-2018 07:10
De pijn is na een nacht weer verdwenen. Misschien was het toch de ontsteking die nog even moest genezen. Heb goed gespoeld et zoutoplossing!
Gelukkig maar! Hou het in de gaten en hopelijk gaat het de goede kant op!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven