Gezondheid alle pijlers

Stuk kies afgebroken

18-08-2018 21:10 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik bijt net ergens in en er breekt een heel stuk van mijn kies af.. het doet geen pijn. Ik heb het stukje in melk gedaan
Google zegt dat ik de tandarts moet raadplegen, maar is dat iets om op zaterdagavond voor te bellen? Of kan het ook tot maandag wachten (melk met stukje kies in koelkast dan natuurlijk)
Je kan toch altijd bellen om te overleggen?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mijn tandarts is een tand of kies in melk een fabeltje en onnodig. En je hebt geen pijn dus zou tot maandag wachten, kost je ook flink wat als je nu zou gaan want je moet sowieso 200 cash meenemen dan.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je een afgebroken stuk kies in de melk bewaren :lol: ? Het is echt niet zo dat ze dat stuk er weer aan kunnen plakken oid.

Maar nu het advies: ik heb het afgelopen jaar op vakantie gehad alleen toen was het wel noodzakelijk om naar de tandarts te gaan de volgende dag omdat er kans was op ontstekingen. Als dat bij jou niet het geval is zou ik maandag gaan.
Heb ik ook gehad. De kies is aangevuld met vulling en opgelapt. Het was daarna wel een kies die door zwakte moest worden vervangen door een kroon.
Alle reacties Link kopieren
Polsjef schreef:
18-08-2018 21:21
Heb ik ook gehad. De kies is aangevuld met vulling en opgelapt. Het was daarna wel een kies die door zwakte moest worden vervangen door een kroon.
Hmm dan hoop ik dat ik dat kan rekken tot ik mijn verzekering heb kunnen opschroeven.

Dank voor de reacties. In melk bewaren staat overal als je googled. Dus dat heb ik maar gedaan.
Net toch even gebeld. Nogal een drempel vind ik altijd, maar goed, ze hebben niet voor niets weekenddiensten.. afgesproken om tot maandag te wachten omdat het toch geen pijn doet.
En wat zeiden ze over de melk?
Alle reacties Link kopieren
Ja in melk bewaren is als de tand/kies er met wortel en al uit(geslagen) is.. dan kunnen ze m weer terugplaatsen en daarna met een wortelkanaabehandeling de tand/kies evt nog redden.
Dat rekken is mij helaas niet gelukt....wel een goedkopere kroon gekregen omdat tandarts vermoed dat mijn kroon maar 10 jaar meegaat ipv 20. Ik heb nu een fabriekskroon ipv een handgemaakte.
En wat de melk bertreft...baadt het niet dan schaadt het niet denk ik dan maar.
Ach gebeurt zo vaak bij mij. Ik heb een erg zwak gebit met overal vullingen. Af en toe breekt er weer eens een stuk af. Gebeurde vorige week ook. Geen last dus ik wacht tot mn eigen tandarts terug is van vakantie begin september.
En stukjes bewaren is zinloos. Ze bouwen hem weer op met vullingmateriaal.
Alle reacties Link kopieren
Balen zeg, net in het weekend ook nog.
Niet meer op zulke harde dingen kauwrn dus.
Alle reacties Link kopieren
Helaas is mij dat ook al meerdere malen overkomen. Als je geen pijn hebt is er niet zoveel aan de hand. Gewoon maandag even bellen. Bij mij hebben ze het tot nu toe altijd eerst gevuld maar uiteindelijk wel vervangen door een kroon. Ik heb een zwak gebit.

De laatste keer dat het mij overkwam zat ik op kauwgom te kauwen. Ik ben ook wel eens wakker geworden met een stuk voortand eraf (geen idee hoe ik dat voor elkaar kreeg). De een heeft een sterker gebit dan de ander.
Alle reacties Link kopieren
Tandjes spugen, (volledige tanden) en daarna terug in mond wordt geadviseerd. Jouw tand is afgebroken, maandag even bellen met tandarts. Mits je een belangrijke afspraak heb en je afgebroken tand is nogal zichtbaar. Dan is de keus aan jou om te bellen, wel een duur geintje dat dan weer wel.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
18-08-2018 22:29
Helaas is mij dat ook al meerdere malen overkomen. Als je geen pijn hebt is er niet zoveel aan de hand. Gewoon maandag even bellen. Bij mij hebben ze het tot nu toe altijd eerst gevuld maar uiteindelijk wel vervangen door een kroon. Ik heb een zwak gebit.

De laatste keer dat het mij overkwam zat ik op kauwgom te kauwen. Ik ben ook wel eens wakker geworden met een stuk voortand eraf (geen idee hoe ik dat voor elkaar kreeg). De een heeft een sterker gebit dan de ander.
Heb je toen ook een zenuwkanaalbehandeling gehad bij die kies?

Het ene kauwgom "plakt"minder aan de tanden dan andere heb ik het idee.
Alle reacties Link kopieren
Dit is een.kies die onlangs gevuld is. Misschien ligt t daaraan. Melk was idd niet nodig. Die stukjes gebruiken ze tegenwoordig toch niet meer. Morgen niet vergeten weg te gooien voor iemand t opdrinkt :)
Thanx voor de reacties. Ik ben gerustgesteld en ga nu lekker slapen!. Truste
Alle reacties Link kopieren
Polsjef schreef:
18-08-2018 21:43
Dat rekken is mij helaas niet gelukt....wel een goedkopere kroon gekregen omdat tandarts vermoed dat mijn kroon maar 10 jaar meegaat ipv 20. Ik heb nu een fabriekskroon ipv een handgemaakte.
Ach ik loop nu al 8 jaar met een noodkroon rond, kostte geloof ik rond de 50 euro ( zonder de wortelkanaalbehandelingen natuurlijk etc). En stel deze gaat kapot dan neem ik wel weer een noodkroon.
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
18-08-2018 23:02
Heb je toen ook een zenuwkanaalbehandeling gehad bij die kies?

Het ene kauwgom "plakt"minder aan de tanden dan andere heb ik het idee.
Ik heb het bij meerdere kiezen gehad. 1x een zenuwbehandeling gehad, maar de laatste keer was dat niet nodig en werd het gewoon gevuld. Wel een grote vulling en het blijft een zwakke plek dus er moet uiteindelijk wel een kroon op.
Ook een keer gehad, kreeg toen een wortelkanaalbehandeling en een hele grote vulling
Moest eigenlijk ook een kroon op, maar 15 jaar later zit ik nog steeds zonder kroon, niks aan de hand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven