Gezondheid alle pijlers

Piep in oor

19-08-2018 17:01 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een piep in mijn oor. Ik weet eigenlijk niet waardoor het is gekomen, maar het is er sinds twee dagen. Ik heb er vooral last van bij stilte. Gaat dit weer weg en zo ja hoelang gaat dat duren?

Groetjes,
Poppemie
Alle reacties Link kopieren
Als het aanhoudt, naar de huisarts gaan. Wij mogen verder geen medisch advies geven.

Ga je veel naar concerten of festivals?
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Het kan door stress komen. Heb je het druk gehad?
Nog meerdere klachten?
Even naar de huisarts.

Ik heb het chronisch, is niets aan te doen.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
19-08-2018 17:22
Ik heb het chronisch, is niets aan te doen.

Ik ook, al een jaar of 40.
Maar misschien verdwijnt het bij jou, dat hoop ik voor jou.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Kan overgaan en kan blijven.
Niet te lang wachten met naar de huisarts gaan, want er zijn bepaalde medicijnen die alleen helpen als je ze in de eerste 14 dagen toegediend krijgt.
Geen idee of die medicijnen bij jouw klacht van toepassing zijn, maar dat kan je huisarts je vast en zeker vertellen.

EDIT:
Hoezo weet je niet waardoor het komt?
Je schrijft in je vorige topic zelf dat je 2 dagen met oortjes in hebt gezeten tijdens de terugreis van vakantie...
Heb al weer spijt dat ik gereageerd heb in dit topic.
anoniem_373896 wijzigde dit bericht op 19-08-2018 18:00
Reden: Edit
26.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft dit sinds ruim een jaar.
Hoewel het minder is geworden (er zitten goede dagen tussen) is het niet weg. Hij heeft er meer last van bij drukverschil (vliegen, rijden in de bergen), als zn holtes verstopt zitten/verkoudheid, vermoeidheid en stress. Het schijnt wel weg te kunnen gaan maar hij rekent er niet meer op.

Hoe gaat het met je? Ik weet dat mn man er best van in paniek raakte, toen het niet weg bleek te gaan. Nu gaat het wel goed (psychisch) maar af en toe ook niet...
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
19-08-2018 17:13
Als het aanhoudt, naar de huisarts gaan. Wij mogen verder geen medisch advies geven.

Ga je veel naar concerten of festivals?
Niet zo heel veel en zo wel heb ik oordopjes in
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
19-08-2018 17:21
Het kan door stress komen. Heb je het druk gehad?
Nog meerdere klachten?
Ik heb het normaal wel druk, maar had nu net vakantie, verder geen klachten zoals pijn of gehoorverlies ofzo.
Alle reacties Link kopieren
BlueEyedLady schreef:
19-08-2018 17:58
Kan overgaan en kan blijven.
Niet te lang wachten met naar de huisarts gaan, want er zijn bepaalde medicijnen die alleen helpen als je ze in de eerste 14 dagen toegediend krijgt.
Geen idee of die medicijnen bij jouw klacht van toepassing zijn, maar dat kan je huisarts je vast en zeker vertellen.

EDIT:
Hoezo weet je niet waardoor het komt?
Je schrijft in je vorige topic zelf dat je 2 dagen met oortjes in hebt gezeten tijdens de terugreis van vakantie...
Heb al weer spijt dat ik gereageerd heb in dit topic.
Klopt, maar ik heb gelezen dat het zou komen omdat je dan gehoorschade had, maar ik had ze helemaal niet hard staan.
Alle reacties Link kopieren
Yellow002 schreef:
19-08-2018 17:59
Mijn man heeft dit sinds ruim een jaar.
Hoewel het minder is geworden (er zitten goede dagen tussen) is het niet weg. Hij heeft er meer last van bij drukverschil (vliegen, rijden in de bergen), als zn holtes verstopt zitten/verkoudheid, vermoeidheid en stress. Het schijnt wel weg te kunnen gaan maar hij rekent er niet meer op.

Hoe gaat het met je? Ik weet dat mn man er best van in paniek raakte, toen het niet weg bleek te gaan. Nu gaat het wel goed (psychisch) maar af en toe ook niet...
Aangezien ik er met geluid om me heen niet zoveel last van heb gaat het overdag wel goed, maar ‘s avonds in bed gaat het heel slecht, raak inderdaad in paniek.
Alle reacties Link kopieren
Heb je op vakantie activiteiten gedaan die ermee te maken kunnen hebben? Harde muziek? Diepzeeduiken?

Overigens kwam de piep bij mijn man op een ongewoon moment, namelijk midden in een gesprek in een rustige omgeving. We denken dat de piep verband houdt met een festival die we 2 weken daarvoor bezochten. Het kan soms lastig zijn het precies te achthalen omdat de piep- als het gehoorschade is- ook later kan komen dan de directe aanleiding.

Stress kan de piep wel verergeren dus als jij (logisch) in paniek raakt van de piep kom je in een vicieuze cirkel. Misschien valt dat te doorbreken?
Verder zou ik wel langs de HA gaan.
Alle reacties Link kopieren
Yellow002 schreef:
19-08-2018 18:40
Heb je op vakantie activiteiten gedaan die ermee te maken kunnen hebben? Harde muziek? Diepzeeduiken?

Overigens kwam de piep bij mijn man op een ongewoon moment, namelijk midden in een gesprek in een rustige omgeving. We denken dat de piep verband houdt met een festival die we 2 weken daarvoor bezochten. Het kan soms lastig zijn het precies te achthalen omdat de piep- als het gehoorschade is- ook later kan komen dan de directe aanleiding.

Stress kan de piep wel verergeren dus als jij (logisch) in paniek raakt van de piep kom je in een vicieuze cirkel. Misschien valt dat te doorbreken?
Verder zou ik wel langs de HA gaan.
Ik heb wel met de reis met mijn oortjes in gezeten (niet altijd) en heb inderdaad een paar keer heel diep geduikt. Ik heb ook veel in de bergen gereden, maar geen idee of dat er wat mee te maken heeft.
Alle reacties Link kopieren
Poppemie808 schreef:
19-08-2018 18:42
Ik heb wel met de reis met mijn oortjes in gezeten (niet altijd) en heb inderdaad een paar keer heel diep geduikt. Ik heb ook veel in de bergen gereden, maar geen idee of dat er wat mee te maken heeft.
Ik zou mn oren even laten uitspuiten als ik jou was. Duiken kan nog wel eens met zich meebrengen dat je oor veel meer oorsmeer dan normaal aanmaakt. Ook dat kan oorsuizen veroorzaken en dat is dus op te lossen . Dus beter laat je dat eerst even nakijken. Hoor je ook slechter?
Alle reacties Link kopieren
Yellow002 schreef:
19-08-2018 18:47
Ik zou mn oren even laten uitspuiten als ik jou was. Duiken kan nog wel eens met zich meebrengen dat je oor veel meer oorsmeer dan normaal aanmaakt. Ook dat kan oorsuizen veroorzaken en dat is dus op te lossen . Dus beter laat je dat eerst even nakijken. Hoor je ook slechter?
Niet heel veel, maar wel een beetje een dof geluid.
Neuspray proberen?
Alle reacties Link kopieren
Je kan gewoon bij de huisarts (vaak doet de assistent(e) dat) even laten nakijken of je oren niet verstopt zitten met teveel oorsmeer. Mogelijk krijg je dan druppels mee wat je even moet gebruiken en kunnen ze het daarna uitspuiten. Als dat het probleem blijkt te zijnen dan he.
Alle reacties Link kopieren
polydox schreef:
19-08-2018 20:49
Neuspray proberen?
Goeie, heb een sterke neusspray van de apotheek, zal ik die maar eens gaan proberen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven