Gezondheid alle pijlers

Bradycardie (lage hartslag)

22-09-2018 19:04 35 berichten
Hallo,
Wie van jullie heeft het of kent iemand met Bradycardie?

Ik laat mij er maandag op onderzoeken aangezien ik klachten van dien aard heb :erge vermoeidheid, duizeligheid, misselijk daardoor, neiging /gevoel van flauwvallen, vergeetachtigheid,koud hebben.

Ik heb altijd al hartslag aan de lage kant gehad, maar eerder nog niet te maken gehad met de enorme duizeligheid en het gevoel van flauwvallen die ik nu sinds een week heb. Wil laten nakijken of mijn hartslag te laag is en hoe dat kan worden verholpen.
Of dat het ergens anders door komt.

Graag hoor ik ervaringen van anderen hierover.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man had eerst een hele hoge hartslag. Toen dat omdraaide in een hele lage hartslag had hij binnen een paar dagen een pacemaker. Hij had dezelfde klachten als jij.

Heb je al een keer een holter omgehad om 24 uur te regristreren?
veensteker schreef:
22-09-2018 19:10
Mijn man had eerst een hele hoge hartslag. Toen dat omdraaide in een hele lage hartslag had hij binnen een paar dagen een pacemaker. Hij had dezelfde klachten als jij.

Heb je al een keer een holter omgehad om 24 uur te regristreren?
Ik laat er maandag voor het eerst naar kijken. Heb dus zo'n holter (nog) niet gehad.
Ook heb ik nooit last gehad van hoge hartslag zoals jouw man.

Mijn lage hartslag kwam tijdens zwangerschappen aan het licht, maar ik had er toen geen last van. En ook de jaren erna klachtenvrij.

Sinds iets meer dan een week die duizeligheid (misselijk ervan), die ik eerder nooit heb gehad. Het was vorig weekend 2 dagen erg geweest, lag daardoor op bed. Ik dacht migraine, maar had er niet de typische hoofdpijn bij.

Daarna ging het weer wat beter, met af en toe een duizel bui. Vandaag weer enorm duizelig, weer gevoel van flauwvallen tijdens winkelen. Ook thuis aan alles vastpakken voor steun omdat ik bang ben weg te vallen. Dus maandag er maar mee heen.
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet zelf je hartslag meten? Als het echt zo laag ik zou even even met de hap overleggen.
En o ja, lichte tintelingen, kleine prikjes in het hartgebied. Duurde een paar uur, en het verdween weer.
Alle reacties Link kopieren
Hartslag kan je zelf toch makkelijk tellen? Stopwatch erbij en ne weet het.
(Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat je niet naar de huisarts moet, absoluuut niet, maar als je nu wil weten of je hr laag is tijdens zo’n aanval: tellen).
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
22-09-2018 19:39
Hartslag kan je zelf toch makkelijk tellen? Stopwatch erbij en ne weet het.
(Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat je niet naar de huisarts moet, absoluuut niet, maar als je nu wil weten of je hr laag is tijdens zo’n aanval: tellen).
Ja dat bedoel ik! Ik zou zeker bellen als hij te laag is.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
22-09-2018 19:39
Hartslag kan je zelf toch makkelijk tellen? Stopwatch erbij en ne weet het.
(Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat je niet naar de huisarts moet, absoluuut niet, maar als je nu wil weten of je hr laag is tijdens zo’n aanval: tellen).
Ja dat bedoel ik! Ik zou zeker bellen als hij te laag is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het, maar klachtenvrij (op snel koud en snel moe na), dus ook geen reden tot ingrijpen.

De klachten die jij beschrijft kunnen ook bij andere oorzaken horen (problemen met de schildklier of het evenwichtsorgaan bijv) dus goed dat je er mee naar de dokter gaat.
ostara. schreef:
22-09-2018 19:41
Ja dat bedoel ik! Ik zou zeker bellen als hij te laag is.
Met vinger aan de pols rond de 60 geteld. Dat is niet persee te laag (denk ik).

Met veel rust kom ik het weekend wel door. Maandag de dokter het laten onderzoeken.

Maar als ik het vandaag of morgen echt niet vertrouw bel ik de hap.
Nummer*Zoveel schreef:
22-09-2018 19:44
Ik heb het, maar klachtenvrij (op snel koud en snel moe na), dus ook geen reden tot ingrijpen.

De klachten die jij beschrijft kunnen ook bij andere oorzaken horen (problemen met de schildklier of het evenwichtsorgaan bijv) dus goed dat je er mee naar de dokter gaat.
Fijn te lezen dat het niet persee ernstig hoeft te zijn.

Ik moet wel zeggen dat als ik me zo duizelig/flauwvallerig voel, dat ik er bang van word, om dan ook echt weg te vallen. Dus ja, ik laat er zeker even naar kijken.
Alle reacties Link kopieren
Julia10 schreef:
22-09-2018 19:46
Met vinger aan de pols rond de 60 geteld. Dat is niet persee te laag (denk ik).

Met veel rust kom ik het weekend wel door. Maandag de dokter het laten onderzoeken.

Maar als ik het vandaag of morgen echt niet vertrouw bel ik de hap.
Nee, onder de 50 is laag.
Alle reacties Link kopieren
Julia10 schreef:
22-09-2018 19:46
Met vinger aan de pols rond de 60 geteld. Dat is niet persee te laag (denk ik).

Met veel rust kom ik het weekend wel door. Maandag de dokter het laten onderzoeken.

Maar als ik het vandaag of morgen echt niet vertrouw bel ik de hap.

60 is volkomen normaal. :)
Realiseer je wel dat je bij de huisarts waarschijnlijk ook niet meteen duidelijkheid krijgt. Hij/ zij zal vast tellen, maar het blijft een momentopname. Als de huisarts denkt dat het inderdaad iets met je hart is, zal je wellicht een holter krijgen om je hartslag langere tijd achter elkaar te monitoren.
Voor nu: no stress! Daar kan je ook heel goed duizelig, misselijk enz. van worden. En anders HAP bellen, al is get maar voor geruststelling.
.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt eerder als een lage bloeddruk. Daar kun je je ook heel vervelend door voelen. Ook dat kan je huisarts makkelijk meten :-]
Miesteph schreef:
22-09-2018 20:02
Dat klinkt eerder als een lage bloeddruk. Daar kun je je ook heel vervelend door voelen. Ook dat kan je huisarts makkelijk meten :-]
Ik had het even opgezocht :
https://www.hartstichting.nl/hart-en-va ... slag?tab=2

Mijn klachten komen overeen, en ik wist al langer van mezelf dat mijn bloeddruk en hartritme altijd al aan de lage kant waren. Maar deze klachten heb ik dus eerder niet in deze hevigheid ervaren.
Alle reacties Link kopieren
Ook hyperventilatie kan deze klachten geven. Eigenlijk zijn er best veel dingen die de oorzaak kunnen zijn, de kans dat er echt iets mis is met je hart, is maar heeel klein. Probeer je er niet blind op te staren, de ha vond het kennelijk ook verantwoord om je pas na het weekend te zien.
En probeer ook niet té veel rust te nemen. Dan ga je juist focussen op wat je voelt en kom je in een cirkeltje. + als je hartslag laag is, gaat die over het algemeen juist omhoog door te bewegen. ;)
.
Anoniem262821034 schreef:
22-09-2018 20:22
Ook hyperventilatie kan deze klachten geven. Eigenlijk zijn er best veel dingen die de oorzaak kunnen zijn, de kans dat er echt iets mis is met je hart, is maar heeel klein. Probeer je er niet blind op te staren, de ha vond het kennelijk ook verantwoord om je pas na het weekend te zien.
En probeer ook niet té veel rust te nemen. Dan ga je juist focussen op wat je voelt en kom je in een cirkeltje. + als je hartslag laag is, gaat die over het algemeen juist omhoog door te bewegen. ;)
Dankje voor je bericht.
Ben bij de dok geweest, bloeddruk was laag maar hart was oke.

Hij vermoed dat de duizeligheid en andere klachten met mijn evenwichtsorgaan te maken hebben. Waarschijnlijk een virus erop gehad en ben ik er gevoelig voor. Het kan weggaan in een paar weken, maar de klachten kunnen ook blijvend zijn of terugkomend. Gelukkig ervaar ik dat de klachten voor nu minder zijn geworden. Heb dit al eens eerder gehad dus ben wel bang dat ik er niet echt helemaal van af ben.

Maar met hart heeft dit nu niet iets te maken. Dat is wel een geruststelling.
De bloeddruk idd verhogen door meer bewegen en in geval van flauwte moet ik bukken.
Alle reacties Link kopieren
Julia10 schreef:
25-09-2018 11:17
Dankje voor je bericht.
Ben bij de dok geweest, bloeddruk was laag maar hart was oke.

Hij vermoed dat de duizeligheid en andere klachten met mijn evenwichtsorgaan te maken hebben. Waarschijnlijk een virus erop gehad en ben ik er gevoelig voor. Het kan weggaan in een paar weken, maar de klachten kunnen ook blijvend zijn of terugkomend. Gelukkig ervaar ik dat de klachten voor nu minder zijn geworden. Heb dit al eens eerder gehad dus ben wel bang dat ik er niet echt helemaal van af ben.

Maar met hart heeft dit nu niet iets te maken. Dat is wel een geruststelling.
De bloeddruk idd verhogen door meer bewegen en in geval van flauwte moet ik bukken.

Fijn dat je gerustgesteld bent! Hopelijk blijven de klachten weg.
Wat betreft bloeddruk, inderdaad, hoofd tussen je benen of in elk geval laag helpt. En verder rustig aan met opstaan (ook als je even op je hurken voor het onderste schap in de supermarkt hebt gezeten haha), bij mij helpt kuiten aanspannen/ wiebelen ook.
:rose:
.
Alle reacties Link kopieren
Zou dit een virus kunnen zijn wat rond gaat? Afgelopen weekend kreeg ik een enorme aanval van draaiduizeligheid, misselijk, zweten, heel beangstigend!! Ik kon niet goed meer lopen, zweverig en onzeker en kreeg daardoor hyperventilatie ( paniek).
Op de huisartsenpost hebben ze wat dingen gecontroleerd , zuurstof, hartslag, bloeddruk en wat neurologische testjes.Dit was allemaal prima. Waarschijnlijk een virus op mijn evenwichtsorgaan.Maar ik had de dagen ervoor echt nergens last van!
Nu, op de derde dag, gelukkig geen draaiduizelingen meer, maar nog wel licht in mijn hoofd, vooral met bepaalde bewegingen en nu wel een grieperig gevoel, koud en rillerig...
Sterkte voor jou, fijn dat je wel gerustgesteld bent!
Alle reacties Link kopieren
Heb het ook gehad. Ben ook goed in daadwerkelijk neer gaan. Weet nu als ik het aan voel komen en d.m.v. ademhaling/kuitenaanspannen niet weg krijg. Meteen op de hurken en dan gaan zitten. Werkt goed. Daardoor niet meer keihard omgevallen.
mimi32 schreef:
25-09-2018 17:31
Zou dit een virus kunnen zijn wat rond gaat? Afgelopen weekend kreeg ik een enorme aanval van draaiduizeligheid, misselijk, zweten, heel beangstigend!! Ik kon niet goed meer lopen, zweverig en onzeker en kreeg daardoor hyperventilatie ( paniek).
Op de huisartsenpost hebben ze wat dingen gecontroleerd , zuurstof, hartslag, bloeddruk en wat neurologische testjes.Dit was allemaal prima. Waarschijnlijk een virus op mijn evenwichtsorgaan.Maar ik had de dagen ervoor echt nergens last van!
Nu, op de derde dag, gelukkig geen draaiduizelingen meer, maar nog wel licht in mijn hoofd, vooral met bepaalde bewegingen en nu wel een grieperig gevoel, koud en rillerig...
Sterkte voor jou, fijn dat je wel gerustgesteld bent!
Ja heel goed mogelijk dat dit een rondwarend virus is. Je symptomen herken ik allemaal. Schrikken he?
De extreme draaiduizeligheid duurde bij mij ook 3 dagen. Ik lag er 3 dagen door in bed, met zoveel mogelijk slapen want wakkerzijn maakte misselijk.

Ik had het ook nog nooit zo beleefd, en inderdaad het gevoel van angst erbij om het gevoel van elk moment te kunnen flauwvallen. Om dat te voorkomen: alles vastpakken, diep ademhalen, zuchten, maar in het ergst hielp alleen slapen ertegen. En ook warrig, vergeetachtig en totaal niet kunnen concentreren of normaal kunnen praten. En geen kracht voelen, dingen niet kunnen tillen.

Het voelde heel anders dan griep, geen koorts en ook niet noemenswaardig verkouden. Dus maakte me wel zorgen. (net als jij)

Dokter deed er (gelukkig) licht over: oh, een virusje dat op evenwichtsorgaan zat. Geen antibiotica of verder onderzoek nodig.

Dokter gaf advies om 4x per dag, 7 dagen lang Otrivin neusspray te gebruiken. Heb geen verstopte neus, toch doe ik het maar braaf.

Ivm mijn lage bloeddruk raadde hij me aan meer zout te eten.

Met mij gaat het langzaam aan wat beter, maar nog erg moe en rillerig. Opletten met (trap) lopen dus. Uitzieken dan maar... Het kon wel 6 weken aanhouden zei dokter, dat is dan wel balen.

Jij ook beterschap, en gelukkig was het bij jou ook niet iets ernstigers.
anoniem_349789 wijzigde dit bericht op 25-09-2018 18:40
1.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wel 'fijn' om zoveel dingen te herkennen! Mijn bloeddruk was 110/80, dit was wel op de HAP terwijl ik enorm gespannen was en zenuwachtig, dus ik denk dat het misschien nog wel iets hoger uitviel.

Inderdaad heel angstig, ik dacht bij de allereerste aanval dat ik iets in mijn hoofd mankeerde, voelde de eerste dagen of ik niet echt aanwezig was zeg maar.

Ik ben ook nog erg moe en rillerig, ik denk inderdaad dat uitzieken het beste is! De tip van Otrivin ga ik zeker ook proberen!
mimi32 schreef:
25-09-2018 18:37
Wel 'fijn' om zoveel dingen te herkennen! Mijn bloeddruk was 110/80, dit was wel op de HAP terwijl ik enorm gespannen was en zenuwachtig, dus ik denk dat het misschien nog wel iets hoger uitviel.

Inderdaad heel angstig, ik dacht bij de allereerste aanval dat ik iets in mijn hoofd mankeerde, voelde de eerste dagen of ik niet echt aanwezig was zeg maar.

Ik ben ook nog erg moe en rillerig, ik denk inderdaad dat uitzieken het beste is! De tip van Otrivin ga ik zeker ook proberen!
Ja, dat evenwichtsorgaantje zit in het hoofd, vlak achter het hoororgaan,
dus er mankeert idd wat in het hoofd. Er staat teveel druk op, er zit vocht vast, had ik begrepen.

Gelukkig niet iets ernstigers uit de tests gekomen.
En ben blij dat het geen oorontsteking is want dat heb ik al eens gehad en dat was ontzettend pijnlijk,met hoge koorts. Nu gelukkig eigenlijk helemaal geen pijn in of aan het hoofd.

Dokter zei me dat er wel medicijnen zijn tegen de draaierigheid, maar dat die vaak meer bijwerkingen geven dan dat ze helpen.

Als de klachten na 6 wk blijven of erger worden weer langskomen voor onderzoek of behandelig ertegen. Hij had het over mogelijk fysiotherapie.
Anoniem262821034 schreef:
25-09-2018 17:18
Fijn dat je gerustgesteld bent! Hopelijk blijven de klachten weg.
Wat betreft bloeddruk, inderdaad, hoofd tussen je benen of in elk geval laag helpt. En verder rustig aan met opstaan (ook als je even op je hurken voor het onderste schap in de supermarkt hebt gezeten haha), bij mij helpt kuiten aanspannen/ wiebelen ook.
:rose:
Dankje!
Zal zeker je tips (en die van Sunshine2018) toepassen als ik draaierigheid/flauwvallen vrees of voel.

Ik moet vaak bij het onderste schap zijn want daar liggen de goedkoopste dingen. :)
Rustig opkomen is dan idd het beste.
Ook met het uit bed komen: heel rustig en eerst even op bedrand "bijkomen".
Het gaat in dit topic niet meer over Bradycardie, want niet van toepassing nu.

Mijn klachten blijken te komen door ontsteking van het evenwichtsorgaan :https://www.huisarts.nl/evenwichtsprobl ... binnenoor/

Iemand vroeg of er een bepaald virus rondgaat. Ik denk dat het niet om een bepaald virus gaat, maar om de reactie van het lichaam op een (verkoudheid/griep) virus.

3 mnd geleden had ik ook last van enorme draaierigheid. Heb toen 2 dagen daardoor op bed gelegen. Maar omdat het weer wegtrok, er verder geen aandacht aan besteed. En ik dacht toen dat het bijwerkingen waren van een bepaald kruid (Valeriaan) wat ik toen nam tegen spanningen.

Voorafgaand die duizeligheid heb ik in de winter griep met erge hoest gehad.

Wat ik nu heb, heeft daar mogelijk dus verband mee . Misschien herkenbaar voor anderen die ook last hebben van deze draaiduizeligheid?

Er is op Viva een oud topic dat gaat over infectie evenwichtsorgaan. Misschien open ik er tzt een nieuw topic erover. De klachten kunnen lang aanhouden, maanden zelfs. :@@:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven