Gezondheid alle pijlers

Allergie krijgen voor katten op latere leeftijd?

07-12-2018 15:23 11 berichten
Ik heb een paar clienten met huisdieren waaronder honden en katten. Heel leuk en gezellig maar het begint me op te vallen dat ik bij een client met meerdere katten ik steeds vaker hoest en een droge keel krijg als ik daar aan het werk ben. Het hoeft niet aan de katten te liggen maar het valt gewoon op dat ik daar sinds kort deze problemen heb en bij andere clienten niet(die geen huisdieren hebben of een hond/parkieten/vissen)

Ik ga denk ik binnenkort maar even naar de huisarts of ik erop getest kan worden maar als ik allergisch blijk dan zit ik wel in dubio wat te doen.

Iemand hier ervaring mee? Ben je pilletjes gaan slikken of heb je het anders opgelost?
Alle reacties Link kopieren
Kan zeker, allergieën kunnen op latere leeftijd ontwikkelen. Ik weet niet in hoeverre dit vaak voorkomt. Ik was zelf allergisch voor katten toen jong was, inmiddels is dit helemaal voorbij, maar heb ik wel een allergie voor bepaalde noten ontwikkeld.

Er zijn genoeg pilletjes en medicijnen die helpen bij allergieën.
Ik heb inderdaad op latere leeftijd allergie voor katten ontwikkeld (en vele andere dingen), waarbij vroeger zelf altijd katten hebben gehad.

Bij mij uit zich dan alleen niet in hoesten/droge keel maar niezen en benauwdheid.
Alle reacties Link kopieren
misschien helpt het als ze stofzuigen vlak (een dag voordat) voor je komt?

verder meteen je handen wassen als je de diertjes hebt geaaid
turquasi wijzigde dit bericht op 07-12-2018 17:00
7.03% gewijzigd
Lorem Ipsum
Als blijkt dat je inderdaad allergisch bent, kan je je werkgever vragen om je bij adressen in te plannen zonder huisdieren. En anders maar gewoon een pilletje slikken als je er wel heen moet.
Alle reacties Link kopieren
Ja mijn zoon is allergies geworden.
Wij hadden al katten voor hij geboren was en zijn nooit weggeweest maar ineens werd en bleef hij verkouden.
Er zijn inderdaad een hoop pillen en neusspray voor te krijgen.
Wij hebben een luchtfilter gekocht. Werkt als tierelier maar bij een cliënt is dat wat lastig.
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
07-12-2018 15:58
misschien helpt het als ze stofzuigen vlak voor je komt
Dit werkt juist averechts. Als je stofzuigt gaan alle deeltjes die de allergie veroorzaken juist door de lucht dwarrelen waardoor het alleen maar erger wordt.

@TO: ik heb ook op latere leeftijd een allergie ontwikkeld. Vroeger nergens last van en ik krijg de laatste jaren steeds meer allergieën. Ik slik ook dagelijks anti histamine omdat de allergieën zich alleen maar opbouwen.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Hou er ook rekening mee dat de verwarming weer aan is gegaan. Dat geeft ook vaak een droge lucht. Ik merk het zelf heel erg.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
turquasi schreef:
07-12-2018 15:58
misschien helpt het als ze stofzuigen vlak (een dag voordat) voor je komt?

verder meteen je handen wassen als je de diertjes hebt geaaid
Dat is juist mijn taak om te doen ;-D

Het zou kunnen dat het door de droge lucht komt, hoop het want een kat heeft een heel hoog aai gehalte. :$
Maar als het wel door de katten komt heb ik zoiets van ga ik pilletjes slikken of vraag ik om een andere client zonder katten.
Voor mijn gevoel is het namelijk raar om pilletjes te slikken speciaal voor m'n werk.
Alle reacties Link kopieren
Als het droge lucht is, je kunt ook wat vaseline in je neus smeren. Of neusspray (zoutoplossing) gebruiken.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Mijn mans lichte kattenallergie werd extreem toen we zelf een kat kregen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven