Gezondheid alle pijlers

's Nachts wakker van warmte

15-12-2018 08:08 14 berichten
Dag dames!

Ik heb me hier nieuw geregistreerd omdat ik benieuwd ben naar jullie ervaringen. De afgelopen weken word ik steeds vaker 's nachts wakker doordat ik het zo warm heb. Dit terwijl ik maar met 1 deken slaap en ik het normaal eigenlijk altijd koud heb! Ik ben een echte koukleum (zit in de familie), dus ik vind het heel raar dat ik ineens wakker hiervan word. Voordat iemand het suggereert: ik ben 27, dus zeer zeker niet in de overgang.

Herkent iemand dit? En hoe kan ik het laten ophouden zodat ik gewoon lekker door kan slapen?
Alle reacties Link kopieren
Ik had het ook toen ik zwanger was. Hormonen kunnen wat dat betreft zeker van invloed zijn. Als het echt te erg is zou ik even naar de huisarts gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht ook zwanger :')
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ook, en mijn speciale dank gaat uit naar de overgang😠
Ik heb het een paar dagen tijdens de stopweek met mn nieuwe pil.
Dank voor de reacties!

Overgang lijkt me nog wat vroeg, zwanger zou wel ontzettend bijzonder zijn zonder seks. Ik slik ook geen pil op het moment, dat is al zeker een jaar geleden... Maar misschien is er gewoon wat gerommel met mijn hormonen zonder dat alles, zou dat kunnen?
Alle reacties Link kopieren
Heb je veel en laat gegeten?
Als er veel voedsel, meer dan normaal begint te verteren produceer je ook meer warmte.
BV een verjaardag met drank en hapjes, of laat diner, later dan je gewend bent?
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Zelf heb ik al zeker twee jaar lang last van dit probleem. Ik word zeker twee keer per week echt nat wakker. Vooral bij mijn decolleté, nek en haargrens.

Ik heb een uitstrijkje laten maken, daar kwam niks uit. Toen gestopt met de pil (ook vanwege zwangerschapswens), heel snel zwanger dus niet kunnen 'testen' of het een hormonen kwestie is/was. Nu nog steeds regelmatig nat wakker, schuif het nu af op de hormonen...

De overgang zal het niet zijn gezien de snelle zwangerschap maar het blijft toch in je achterhoofd meespelen, althans bij mij.... (toch de overgang? Toch kanker)

Ik zou, als de klachten aanhouden écht even de huisarts bellen en uitstrijkje laten maken + bloed afnemen, just to be sure!
Lopervanhiernaardaar schreef:
15-12-2018 10:28
Heb je veel en laat gegeten?
Als er veel voedsel, meer dan normaal begint te verteren produceer je ook meer warmte.
BV een verjaardag met drank en hapjes, of laat diner, later dan je gewend bent?
Niet echt eigenlijk. Op de avonden dat ik werk eet ik soms een uur voor het slapen gaan iets van wat stokbrood, daar zal ik eens mee stoppen! Dank je wel.
Alle reacties Link kopieren
Hé, ik had dit ook! Bij mij lag het aan te veel stress hebben en daardoor 's nachts ook niet rustig kunnen slapen. Ik doe nu regelmatig aan meditatie en dat helpt voor mij wel echt. Ik hoor trouwens wel meer mensen erover dat ze heel warm en/of zwetend wakker worden, misschien kan het ook enigszins met het weer te maken hebben.
Ik heb dit ook. Bij mij lijkt het meer te zijn dat de hitte start zo gauw ik wakker wordt Snachts. Sla dan de deken van me af, koel af en daarna gaat t weer en slaap ik verder. Ik vind t ook gek en irritant. Krijg wel de indruk dat het bij mij is in de week voor ik eisprong zou moeten krijgen.
Stress is momenteel wel een dingetje bij mij, dus daar zou het dan ook eventueel mee te maken kunnen hebben. Wist wel dat je slechter kon gaan slapen van stress, niet dat je het er warm van kreeg ;-D ...

Het is de afgelopen dagen een beetje af en aan geweest, maar wel minder, dus misschien dat de tip van het eten toch ook iets helpt :) .
Alle reacties Link kopieren
Ik had dit toen ik met de pil begon een jaar geleden, zeiknat werd ik wakker.
Toen gestopt en het was weg. Ik denk idd gewoon hormonen.
Stress kan dit zeker veroorzaken. Heb het ook gehad, gelukkig geen last meer, de stressor is weg. Ben er overigens mee naar de ha geweest, andere diagnose uitgesloten. Sterke!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven