Gezondheid alle pijlers

Cortisol

16-12-2018 12:57 7 berichten
Hoi

Kun je een normaal cortisol gehalte hebben terwijl je toch stress angst enof depressie ervaart?
Kan op internet dit niet vinden
Alle reacties Link kopieren
Lastig maar bij chronisch stress kun je te weinig aan maken en uit balans raken daarom hebben vele vaak ook een dikke buik.
Hm.dus ook te laag cortisol is mogelijk bij stress en angst?
Bedankt
Alle reacties Link kopieren
vivajaline schreef:
16-12-2018 13:04
Hm.dus ook te laag cortisol is mogelijk bij stress en angst?
Bedankt
Ja dat kan zeker. Maar misschien is het verstandiger dat je gaat kijken met de huisarts hoe je dit weer in balans krijgt.
Lavendel2 schreef:
16-12-2018 13:03
Lastig maar bij chronisch stress kun je te weinig aan maken en uit balans raken daarom hebben vele vaak ook een dikke buik.

De dikke buik komt door een te hoog cortisol. Cortisol maakt dat je trek krijgt in suikers en wil eten. Daarbij verstoort het ook nog eens de hormoonbalans.

Stress zorgt ervoor dat cortisol aangemaakt wordt. Een te laag cortisol bij stress zou misschien wel kunnen (er zijn immers altijd uitzonderingen), maar over het algemeen genomen zou je juist hoger in de cortisol moeten zitten.
Alle reacties Link kopieren
Jake99 schreef:
16-12-2018 14:47
De dikke buik komt door een te hoog cortisol. Cortisol maakt dat je trek krijgt in suikers en wil eten. Daarbij verstoort het ook nog eens de hormoonbalans.

Stress zorgt ervoor dat cortisol aangemaakt wordt. Een te laag cortisol bij stress zou misschien wel kunnen (er zijn immers altijd uitzonderingen), maar over het algemeen genomen zou je juist hoger in de cortisol moeten zitten.
Wat jij zegt klopt ook, maar na langdurige stress ga je op je hersenstam leven en daar zit je kauw vermogen dus meer honger. Wat ik.bedoel is dat bijnieren uitputten en op een gegeven moment maak je te weinig cortisol aan gebeurd vaak bij mensen met ptss en angsten die hun hele leven stressen duurt wel lang voor je zover bent.
Hmm ik ben benieuwd naar mijn cortisol
Heb nl schizofrenie en angststoornis
Overgewicht mn bij buik
Erg moe
Fibromyalgie
Rugpijn
Soms buikpijn (ha zei pds)
Vaak wakker

En dat stond allemaal bij klachten van te hoog cortisol
.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven