Gezondheid alle pijlers

Iemand ervaring met dry needling?

18-02-2019 17:00 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!,

Ik ben vanmorgen bij de fysio geweest en omdat ik spanningen opbouw in mijn nek waardoor het dus vastzit, moet ik gaan nadenken over dry needling. Maar alle verhalen die ik op internet lees maken mij zo bang 😬 heeft er iemand ervaring mee?

Dankjewel alvast!
kwakzalverij waarvan de werking niet is bewezen
Alle reacties Link kopieren
https://www.skepsis.nl/blog/wp-content/ ... edling.pdf
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Kwakzalverij, niet aan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Altijd fijn als de eerste reacties duidelijk en overeenstemmend zijn. Dan zijn we er maar weer klaar mee.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Bij mij heeft het zeker geholpen. Ik had wekenlang hoofdpijn vanuit de nek en na enkele behandelingen was het weg.
Die hele theorie is ook lachwekkend. We steken een naaldje in je spier of ‘triggerpoint”, ja die kunnen we gewoon op gevoel vinden hoor, en dan wiebelen we de naald wat heen en weer en dan laat alle “opgebouwde spanning” los. Dat je kans hebt op een infectie vertellen ze er niet bij.

Oefeningen, massage, goede houding, ik hoop dat de fysio die ook behandelt?
Alle reacties Link kopieren
Claudia2010 schreef:
18-02-2019 17:11
Bij mij heeft het zeker geholpen. Ik had wekenlang hoofdpijn vanuit de nek en na enkele behandelingen was het weg.
Dat het weg was NA de behandelingen betekent niet dat het weg was DOOR die behandelingen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Maar alle verhalen die ik op internet lees maken mij zo bang 😬 heeft er iemand ervaring mee?


Vivaforum is ook internet. :D
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
18-02-2019 17:15
Dat het weg was NA de behandelingen betekent niet dat het weg was DOOR die behandelingen.
Kan, alles kan. Ik was blij!
Solomio schreef:
18-02-2019 17:15
Dat het weg was NA de behandelingen betekent niet dat het weg was DOOR die behandelingen.
meestal herstel in 6 weken
Alle reacties Link kopieren
Bij mij heeft het ook zeker geholpen. Ik had wel een meer medisch gericht fysio traject, dus niet zozeer om spanning te verminderen in het algemeen, maar gericht op een bepaalde spier die veel pijn gaf door problemen met mijn rugwervels. Ik heb 2x een dryneedling behandeling gehad geloof ik. Vooral de eerste keer had ik kort na de behandelijk juist mega veel pijn in het gebied, kon geen supermarkt-mandje vasthouden.. maar de dag erna voelde het wel losser. Dus effect was er bij mij zeker, juist ook direct erna. Ik kreeg deze behandeling wel in combinatie met manuele therapie.

Ik vind het trouwens wel gek dat je na 1x fysio deze suggestie krijgt. Bij mij was het meer een 'last resort'. En bij spanning in je nek zijn oefeningen en kritisch kijken naar je houding wellicht zinniger.
Ik ga eens uitzoeken of ik dit ook kan krijgen zonder medische indicatie...
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
18-02-2019 17:17
meestal herstel in 6 weken
Dus gewoon even geduld hebben.
Alle reacties Link kopieren
stokbootje schreef:
18-02-2019 17:20
Bij mij heeft het ook zeker geholpen. Ik had wel een meer medisch gericht fysio traject, dus niet zozeer om spanning te verminderen in het algemeen, maar gericht op een bepaalde spier die veel pijn gaf door problemen met mijn rugwervels. Ik heb 2x een dryneedling behandeling gehad geloof ik. Vooral de eerste keer had ik kort na de behandelijk juist mega veel pijn in het gebied, kon geen supermarkt-mandje vasthouden.. maar de dag erna voelde het wel losser. Dus effect was er bij mij zeker, juist ook direct erna. Ik kreeg deze behandeling wel in combinatie met manuele therapie.

Ik vind het trouwens wel gek dat je na 1x fysio deze suggestie krijgt. Bij mij was het meer een 'last resort'. En bij spanning in je nek zijn oefeningen en kritisch kijken naar je houding wellicht zinniger.
Ik heb al bij een andere fysio gelopen, maar hij zei dingen die totaal niet klopte toen ik foto's liet maken bij vanuit de huisarts. Zo doende ben ik bij een andere fysio gekomen. En ik heb oefeningen meegekregen maar ik moet wel nadenken over dat dry needling, het lijkt me gewoon zo pijnlijk!
Alle reacties Link kopieren
Louiselovess schreef:
18-02-2019 17:44
Ik heb al bij een andere fysio gelopen, maar hij zei dingen die totaal niet klopte toen ik foto's liet maken bij vanuit de huisarts. Zo doende ben ik bij een andere fysio gekomen. En ik heb oefeningen meegekregen maar ik moet wel nadenken over dat dry needling, het lijkt me gewoon zo pijnlijk!
Het is gewoon een verdienmodel van die fysio's, lekker extra inkomsten genereren.

Dus.....ga op zoek naar kritisch informatie over dry needling en doe het lekker niet.
Ik ben er momenteel mee bezig. Ik heb al 5 jaar last van het piriformissyndroom. Fysio, chiropractie, klassieke pilates.. tot nu toe heeft niets écht geholpen. Uit pure wanhoop maar weer bij de fysio aangeklopt, dat kost me tenminste geen klauwen met geld.
We zullen zien. Het prikken en masseren doet zeer, maar toch voelt het ook lekker. Pas als de boel enigszins los is gaat de fysio me oefeningen geven.
Ik heb het gehad vanwege een te gespannen bekkenbodem. Inderdaad als last resort na bijna 2 jaar andere oefeningen, ontspanning, massage, en weet ik wat niet meer. Bij mij hielp t enorm. Als ze echt een gespannen spier te pakken had, voelde ik ‘m ontspannen en warm worden. Het is niet per se een fijn gevoel, maar ook niet heel pijnlijk. Of bij mij niet in ieder geval. En ‘t hielp ook niet overal, maar op sommige plekken wel. En het is ook geen wondermiddel (m’n bekkenbodem is nog steeds soms gespannen), maar het hielp toen wel iets doorbreken.
Alle reacties Link kopieren
Haasjehop schreef:
18-02-2019 17:47
Het prikken en masseren doet zeer, maar toch voelt het ook lekker.
Masochistische neigingen?
karin6789 schreef:
18-02-2019 17:51
Masochistische neigingen?
Ikke wel hoor. :whip:
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
18-02-2019 17:47
Het is gewoon een verdienmodel van die fysio's, lekker extra inkomsten genereren.

Dus.....ga op zoek naar kritisch informatie over dry needling en doe het lekker niet.
Omdat jij, of anderen het niks vinden betekent niet dat het niet werkt.

Ik slikte cocktails aan pijnstillers en mij heeft het echt geholpen. Laat een ieder het zelf uitzoeken.

Pijn doet het niet, gek gevoel is het wel.
Alle reacties Link kopieren
Claudia2010 schreef:
18-02-2019 17:57
Omdat jij, of anderen het niks vinden betekent niet dat het niet werkt.

Degelijk ouderwets wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond, dat het niet werkt.
Maar ja, daar kun je schijt aan hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wat Piet, Klaas of Sonja ervan vindt, doet er ook niet toe.
Maar je gaat toch eerst orienteren of het wel werkt voor je eraan begint?
En dan lees je kritische en wetenschappelijke informatie?
Maar jij gelooft liever die aardige fysiotherapeut op zijn blauwe ogen.
Kan.
Maar is niet slim.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
18-02-2019 18:00
Degelijk ouderwets wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond, dat het niet werkt.
Maar ja, daar kun je schijt aan hebben.
Oh daar “heb ik zeker schijt aan” als het kan helpen.

Nu ga ik jou negeren, ik vind je maar vervelend communiceren.
Alle reacties Link kopieren
Dry needling is zeker geen kwakzalverij, maar het neemt alleen de pijn weg en niet de oorzaak. Net als bij massage kan het de spieren losmaken, maar er zijn oefeningen nodig om de oorzaak te verhelpen. Als ik hoofdpijn heb door spierspanning, is die na dry needling meteen over. Dus het kan een goede aanvulling zijn op een behandeling. In de topsport wordt het ook veelvuldig gebruikt.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 18-02-2019 18:09
0.91% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven