Gezondheid alle pijlers

Pukkels op buste en rug

19-02-2019 13:15 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,
Sinds een poos heb ik pukkels op mijn buste en op mijn bovenrug. De pukkels jeuken ook. Als de pukkels verdwijnen krijg ik littekens. Het is niet supervervelend zolang ik kleren aan heb, maar in de zomer draag ik graag hemdjes en bikini's, dan zijn de pukkels goed te zien.

Ik denk niet dat het acne is want de pukkels die ik vroeger in mijn pubertijd op mijn gezicht had, jeukten niet. Die voelden heel anders aan. Van deze pukkels ben ik gelukkig af.

Maar op mijn 35e heb ik ze nu dus op mijn buste en rug.
Ik heb gehoord dat het te maken zou hebben met bacteriën op de huid,die dan ontstekingen veroorzaken.
Herkent iemand dit? Ben je er van af gekomen en hoe?

Voordat ik ermee naar een dermatoloog ga, wil ik eerst uitproberen of de pukkels weggaan met een anti bacteriële douchegel. Wie weet welke ik hiervoor kan gebruiken?
Ik zou juist eerst ermee naar een dermatoloog gaan.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man had dit ook en blijkt allergisch voor de parfum in douchegel enzo. Hij wast zich nu met Sanicure en heeft nergens last meer van.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
19-02-2019 14:01
Mijn man had dit ook en blijkt allergisch voor de parfum in douchegel enzo. Hij wast zich nu met Sanicure en heeft nergens last meer van.
Aha, dankje voor je reactie. Hoe lang heeft hij het gehad?
Ik zou eerst even naar de huisarts om te horen wat die ervan vindt. Misschien is het iets hormonaals of heb je deze (tijdelijke) reactie op bijv. transpireren o.i.d.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook gehad en moest er mee naar de dermatoloog van de huisarts. Die noemde het gistpuistjes. Ik kon daar toen een lange AB kuur voor krijgen of een soort zwavellotion. Heb toen voor de lotion gekozen en na een week of 2 waren ze weg en zijn nooit meer teruggekomen,
Alle reacties Link kopieren
Paulapaula schreef:
19-02-2019 14:22
Aha, dankje voor je reactie. Hoe lang heeft hij het gehad?
Voordat ze daar achter waren waren ze al een hele tijd op weg, jaren zelfs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven