Gezondheid alle pijlers

Bloed uit tepel

07-04-2019 08:57 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi goedemorgen,

Een week of 2 geleden werd ik wakker en er lag bloed op mijn laken. Ik kon nergens een wondje vinden. De kat slaapt namelijk op mijn bed en ik dacht dat hij misschien per ongeluk gekrabd had ;-)
Een paar dagen later had ik een witte BH aan en s'avonds zat er bloed in. Ik wist nu dus waar dat in mijn bed vandaan kwam.
Wanneer ik knijp komt er inderdaad bloed uit mijn tepel. Ik heb geen bultjes, doet ook geen pijn, geen kloven oid.
Wel ben ik in de overgang en natuurlijk op internet gaan lezen. Daar kwam ik tegen dat vrouwen in de overgang hier wel eens last van hebben. Ik wil het nog even aankijken voor ik direct naar de huisarts ren, dan krijg je alle onderzoeken en kost je direct weer je eigen risico! Verleden jaar ben ik helemaal doorgelicht met allerlei onderzoeken en ik bleek supergezond ;-) Daarbij komt dat ik binnenkort weer het bevolkingsonderzoek heb voor borstkanker, ik wilde hier eigenlijk op wachten.

Mijn vraag is dus, heeft iemand hier ook wel eens last van gehad?
Alle reacties Link kopieren
Wel naar de ha gaan.

Wat een ander heeft hoef jij niet te hebben. Je zou ook gebruik kunnen maken van een telefonisch spreekuur.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou niet wachten. Borstkanker kan zich heel snel ontwikkelen dus als dat het is wil je er zo snel mogelijk achter komen. En een paar weken kan daarbij zeker het verschil maken. Beter safe than sorry. Succes TO!
Zo wie zo een afspraak maken bij de ha. Beter het zekere voor het onzekere. Hopelijk valt het mee! Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ga naar je ha!

Echt, je eigen risico belangrijker vinden dan je gezondheid, hoe verzin je het... :facepalm:
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Dat je vorig jaar nog super gezond was geeft geen enkele garantie voor nu.
Bloed uit tepel is iets wat ik zeer serieus zou nemen en dezelfde week nog mee naar de huisarts zou gaan.
Lluvia schreef:
07-04-2019 09:02
Ik zou niet wachten. Borstkanker kan zich heel snel ontwikkelen dus als dat het is wil je er zo snel mogelijk achter komen. En een paar weken kan daarbij zeker het verschil maken. Beter safe than sorry. Succes TO!
Wie zegt dat het borstkanker is, jij maakt een mens wel gelijk onnodig ongerust. TO gewoon even naar de ha en deze kan je vast geruststellen. Niet te bang zijn voordat je echt weet wat het is. Sterkte meid!
Alle reacties Link kopieren
Je druk maken om je eigen risico ipv om je gezondheid?? Echt, serieus :facepalm:
Ga naar de huisarts, en natuurlijk wacht je niet even af!


(Weet je wat pas duur is? Alle rompslomp er straks omheen als je gewacht hebt en uitgezaaide borstkanker hebt! Want de verzekering betaalt de medische kosten, maar niet alle ellende daar omheen!)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou daar ook echt niet mee durven wachten.
Zeker met de huisarts bespreken dan kan hij beoordelen of wachten tot het bvo verantwoord is.
Later denken was ik maar eerder naar de dokter gegaan is heel vervelend.
Dat je vorig jaar alles goed was, betekent natuurlijk niet dat je nu niet iets kunt krijgen. Ik zou met deze klacht absoluut naar de huisarts gaan.
En ik vind het onvoorstelbaar dat je je eigen risico boven je gezondheid stelt. Echt; hoe bizar. Mijn eigen risico is met één of twee keer medicijnen halen vanwege een chronische ziekte al op. Dus ik begrijp helemaal niets van mensen die kennelijk normaal gesproken zo gezond zijn dat ze zich druk maken over het eigen risico; wees blij dat je kennelijk een goede gezondheid hebt en dat eigen risico kennelijk normaal gesproken niet of nauwelijks hoeft te betalen.
Trouwens: hoe fijn voor jou: als je alleen de huisarts bezoekt en die vindt vervolgonderzoek niet nodig, kost het je nog geen cent eigen risico. :facepalm: Consult bij de huisarts valt niet onder je eigen risico.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 07-04-2019 09:23
6.23% gewijzigd
Cinderella76 schreef:
07-04-2019 09:08
Wie zegt dat het borstkanker is, jij maakt een mens wel gelijk onnodig ongerust. TO gewoon even naar de ha en deze kan je vast geruststellen. Niet te bang zijn voordat je echt weet wat het is. Sterkte meid!
Dat zegt ze ook niet; ze zegt als dat het is, waarmee ze echt de mogelijkheid openhoudt dat het iets anders is.
Alle reacties Link kopieren
Cinderella76 schreef:
07-04-2019 09:08
Wie zegt dat het borstkanker is, jij maakt een mens wel gelijk onnodig ongerust. TO gewoon even naar de ha en deze kan je vast geruststellen. Niet te bang zijn voordat je echt weet wat het is. Sterkte meid!
Volledig eens. Onterechte bangmakerij.
World of Warcraft: Legion
TO, ik heb het een paar maanden geleden ook gehad (ik had ook een vlekje in mijn bh). Bij mij was het overigens geen helderrood bloed maar meer een jodium kleur (en het stroomt er ook niet uit, alleen als ik in mijn tepel knijp). Ik ben de volgende dag naar de huisarts gegaan en kon dezelfde dag in het ziekenhuis terecht voor een mammografie en een echo. Bij mij was er gelukkig niets aan de hand. Ik zou wel contact opnemen met de huisarts.
purdy80 schreef:
07-04-2019 09:20
TO, ik heb het een paar maanden geleden ook gehad (ik had ook een vlekje in mijn bh). Bij mij was het overigens geen helderrood bloed maar meer een jodium kleur (en het stroomt er ook niet uit, alleen als ik in mijn tepel knijp). Ik ben de volgende dag naar de huisarts gegaan en kon dezelfde dag in het ziekenhuis terecht voor een mammografie en een echo. Bij mij was er gelukkig niets aan de hand. Ik zou wel contact opnemen met de huisarts.
Dit had ik dus ook. Bloed uit de tepel is een symptoom van borstkanker dus daar moet je zo snel mogelijk bij zijn. Bij mij viel het gelukkig ook mee maar de schrik zat er goed in.

Natuurlijk kan het meevallen TO maar ik zou zeggen: bel even naar de ha en overleg even met de assistente. Wie weet willen ze afwachten vanwege het feit dat je in de overgang zit.
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
07-04-2019 09:05
Echt, je eigen risico belangrijker vinden dan je gezondheid, hoe verzin je het... :facepalm:

Dit. Bizar dat je voor (hooguit) een paar honderd euro je gezondheid op het spel zet. :nooo:
Alle reacties Link kopieren
Er is echt een hele goede reden waarom je bij dit soort dingen altijd direct wordt doorgestuurd voor nader onderzoek, en de artsen niet zeggen “laten we even wachten totdat je over een poosje weer aan de beurt bent voor het bevolkingsonderzoek”.

Met sommige dingen moet je gewoon geen risico nemen. Ik heb nu een borstontsteking en de kans dat het iets anders is, wordt door alle artsen nihil geacht. Toch werd ik direct onderzocht, sta ik nu onder strenge controle totdat het over is, en krijg ik daarna nog eens alle onderzoeken. Al is het risico nog zo klein dat er meer speelt, als er wel meer aan de hand is dan is het dodelijk. Ik prijs mezelf dus heel gelukkig dat ik in een land woon waarin artsen ook geen kleine risico’s nemen, en ik heb daar graag mijn eigen bijdrage voor over.
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
07-04-2019 09:36
Dit. Bizar dat je voor (hooguit) een paar honderd euro je gezondheid op het spel zet. :nooo:
Tja, we hebben niet allemaal een goedgevulde portemonnee, hè?
Ik kan me best voorstellen dat dit voor mensen een drempel is.

To, een bezoek aan de huisarts kost je niets. Ga gewoon even en laat je adviseren door een professional.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
een bezoek aan de huisarts kost nog niets.

De huisarts kan meestal beter informeren dan Google.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Cinderella76 schreef:
07-04-2019 09:08
Wie zegt dat het borstkanker is, jij maakt een mens wel gelijk onnodig ongerust. TO gewoon even naar de ha en deze kan je vast geruststellen. Niet te bang zijn voordat je echt weet wat het is. Sterkte meid!
Er staat dan ook bij: ‘dus als dit het is’....jij vindt het onnodige bangmakerij, mag. Ik vind het realistisch dat het borstkanker kan zijn. Ik vind dat TO even een wake-up call mag hebben aangezien ze haar eigen risico belangrijker lijkt te vinden dan mogelijke borstkanker....
Alle reacties Link kopieren
Je huisarts consult gaat niet van je eigen risico. Als je huisarts vervolg onderzoek nodig vindt, dan is dat belangrijker dan geld. Gaan hoor.
Kom op mensen, het is natuurlijk veel goedkoper om even advies te vragen op het Vivia-forum dan met iets als bloed (!!?!) uit je tepel naar de huisarts gaan.
Alle reacties Link kopieren
hans66 schreef:
07-04-2019 09:20
Volledig eens. Onterechte bangmakerij.
Nee hoor, een heel reëel risico. BK is niet alleen maar herkenbaar als een knobbeltje.

https://www.ledenvereniging.nl/borstkan ... -citroenen


Het is niet voor niks dat hier zoveel aandacht voor is, maar je kan natuurlijk ook je kop in het zand steken en het bangmakerij, onterecht nog wel, noemen.
Life is a bitch (and I'm helping her).
Alle reacties Link kopieren
Borstkanker zaait niet uit in een kwestie van weken, zoals iemand hierboven lijkt te beweren, dus als je niet direct morgenochtend bij de huisarts zit zal dat het verschil niet maken. Maar ik zou wel gaan en even overleggen. Huisartsconsult gaat niet van je ER af en je kunt altijd met de huisarts overleggen over vervolgonderzoek. (Ik betaal voor een mammo niet zo heel veel vind ik, nog geen 70 euro dacht ik)

Wanneer is BVO? Als dat volgende maand al is zou ik persoonlijk daar best op durven wachten, als het volgend jaar is niet.
Alle reacties Link kopieren
Grobbekuiken_ schreef:
07-04-2019 09:50
Nee hoor, een heel reëel risico. BK is niet alleen maar herkenbaar als een knobbeltje.

https://www.ledenvereniging.nl/borstkan ... -citroenen


Het is niet voor niks dat hier zoveel aandacht voor is, maar je kan natuurlijk ook je kop in het zand steken en het bangmakerij, onterecht nog wel, noemen.
Precies, omg. Echt, neem geen risico. Wat als het wel kanker is en als het wel al is uitgezaaid? Tuurlijk zaait het niet binnen enkele weken uit, maar als je het wel blijkt te hebben, dan weet je toch niet hoe ver het al is ? Echt, ga zsm
Alle reacties Link kopieren
Boxje schreef:
07-04-2019 09:43
Tja, we hebben niet allemaal een goedgevulde portemonnee, hè?
Ik kan me best voorstellen dat dit voor mensen een drempel is.

Wat een onzinnig argument zeg! Zelfs als ik helemaal geen geld zou hebben zou dat me er niet van weerhouden om naar de huisarts te gaan. Een bezoek aan de huisarts kost je niets. En je hebt maar één leven, waarom zou je daar lichtzinnig mee omgaan voor die paar rotcenten? Denk je echt dat je nabestaanden op je uitvaart tegen elkaar zullen zeggen: 'Ze heeft nog niet haar eigen risico opgebruikt, gelukkig maar.'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven