Gezondheid alle pijlers

Zo ontzettend moe, hoe kan dit?

23-05-2019 07:52 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een paar weken ontzettend moe. Mijn lijf voelt zwaar, mijn armen en benen zijn zwaar en er komt niks meer uit. Het liefst hang ik de hele dag op de bank of lig ik in bed. Dat gaat natuurlijk niet maar opstaan en een boterham smeren kost me zoveel energie. Ik merk ook dat ik dingen vergeet, meer moeite heb om overzicht te houden, aandacht sneller weg is. Op het werk lukt het me om alle zeilen bij te zetten en te functioneren maar daarna ben ik thuis nog meer kapot.
Ik heb twee kleine kinderen die nog niet doorslapen. Ze zijn niet uren wakker snachts maar we worden nog wel zo’n 2 a 3 keer wakker per nacht. Ik ga op tijd naar bed. Naast 3 dagen werken doe ik niet zoveel omdat ik dat nu niet trek. De oudste is 3, jongste bijna anderhalf. Ik heb me in de kinderperiode nog nooit zo moe gevoeld.
Jullie weten natuurlijk ook niet waar het vandaan komt maar wilde het even kwijt, wellicht herkenning of iets waar ik op kan letten?
Ik zou naar de ha kunnen om bloed te laten prikken, al ben ik daar eerder nooit echt wat mee opgeschoten.
Alle reacties Link kopieren
"Ik heb twee kleine kinderen die nog niet doorslapen.".... die tijd is slopend, je hebt ene enorm slaaptekort opgebouwd
Alle reacties Link kopieren
Dit zijn de tropenjaren. Onderbroken nachten, werken, zorgen. Daarna is het ook aanpoten, maar als je zelf normale nachten kan maken is het beter vol te houden. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend. En dan moet je toch door vanwege je kinderen...

Ik had hetzelfde (rond die leeftijd van mijn kinderen) en het werd helaas pas een paar later als bloedarmoede en te trage schildklier gediagnosticeerd.
Ik zou hoe dan ook een bloedtest laten doen, als je niets hebt en het is echt gewoon vermoeidheid, dan weet je dan in ieder geval.
Een test kan geen kwaad.
Sterkte.
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren
Hebben die nachten dan zoveel impact? Of is het een opeenhoping? Hoe kun je hier van herstellen? We mogen om en om uitslapen in het weekend maar die paar uurtjes extra doen dan niks.
Elke dag om 8 uur naar bed?
Alle reacties Link kopieren
Bloemetjefresia schreef:
23-05-2019 08:05
Hebben die nachten dan zoveel impact? Of is het een opeenhoping? Hoe kun je hier van herstellen? We mogen om en om uitslapen in het weekend maar die paar uurtjes extra doen dan niks.
Elke dag om 8 uur naar bed?
Het wordt echt beter, echt
En natuurlijk, kun je even je bloed laten prikken. Maar het is gewoon een slopende tijd.

Als je slaapt, slaap je wellicht ook niet lekker diep, omdat je beetje op blijft letten, of je een kind hoort
Alle reacties Link kopieren
Bloemetjefresia schreef:
23-05-2019 08:05
Hebben die nachten dan zoveel impact? Of is het een opeenhoping? Hoe kun je hier van herstellen? We mogen om en om uitslapen in het weekend maar die paar uurtjes extra doen dan niks.
Elke dag om 8 uur naar bed?

Dat doe ik al jaren, maar dat helpt niet om te herstellen, het helpt om het vol te houden. Tijd maakt het beter, maar het is gewoon zwaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor de zekerheid toch even naar de huisarts gaan en wat bloed laten prikken. Gewoon om uit te sluiten dat je geen bloedarmoede, vit B12 tekort of wat anders hebt.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook vaker moe de laatste tijd. De heenweg ergens heen wordt dan nog tamelijk vitaal afgelegd, maar de terugweg echt met lood in de schoenen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet alleen om het aantal uren slaap wat je maakt per nacht, maar ook de kwaliteit van de slaap.

Maak afspraken met je partner dat bijvoorbeeld 1 ouder slaapt van 22 - 3 uur en de ander van 3 tot 8 uur. Dan is tijdens die uren de ander verantwoordelijk om uit bed te gaan naar de kinderen. Op die manier kan je ook echt slapen en niet onbewust liggen luisteren of dat er niets met de kinderen is.

Probeer verder ook naar buiten te gaan en te bewegen, en gezond te eten. Op de bank ploffen met een makkelijke hap, klinkt aantrekkelijk, maar daar krijg je meestal niet echt energie van.

En ga eens langs bij de huisarts, kijk of dat er nog meer iets mee speelt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
gewoon wat extra vitamientjes binnenkrijgen kan misschien toch wel wat helpen...
misschien in plaats van nog vroeger naar bed een uurtje in bad gaan (met magnesium)
of juist, ik weet het sorry heel gewaagd, gaan sporten?
Lorem Ipsum
Ik heb hetzelfde. Toen mijn zoontje klein was kwam het hier door een vitamine b12 tekort. Maar ondertussen zijn we jaren verder is alles op peil en voel ik mij weer zo. Hier zijn het de nachten denk ik. Jongste is hier ook anderhalf en heb in anderhalf jaar tijd nog geen 6 uurtjes achtereen geslapen. Ik zou voor de zekerheid even je vitamines laten checken, maar er rekening mee houden dat het ook wel echt de nachten kunnen zijn.
mevrouwiglesias schreef:
23-05-2019 08:14
Ik zou voor de zekerheid toch even naar de huisarts gaan en wat bloed laten prikken. Gewoon om uit te sluiten dat je geen bloedarmoede, vit B12 tekort of wat anders hebt.
Vitamine D zou ik dan ook vragen, als ik echt heel erg moe ben weet ik dat die weer eens te laag is. Nu heb ik opname problemen dus is misschien ook projectie. Maar als je dan toch laat prikken zou ik vragen ofz e die ook aan wil kruizen. Al zullen de meeste huisartsen dat ook wel doen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Bloemetjefresia schreef:
23-05-2019 08:05
Hebben die nachten dan zoveel impact? Of is het een opeenhoping? Hoe kun je hier van herstellen? We mogen om en om uitslapen in het weekend maar die paar uurtjes extra doen dan niks.
Elke dag om 8 uur naar bed?
Een keer uitslapen verstoort ook de biologische klok, het is op de lange termijn beter om een vast ritme aan te houden... Kan me voorstellen dat dat lastig is met jonge kinderen. Kun je misschien een paar nachten ergens anders slapen? Even goede nachten pakken, let dan wel weer op dat je niet te lang gaat slapen, gezien dat juist weer averechts kan werken. Ik weet van vroeger dat mijn oma weleens bij ons kwam slapen, zodat mijn ouders door konden slapen. Mijn zusje en ik vonden het altijd fantastisch als oma kwam logeren.

En inderdaad, ga even langs de huisarts, misschien heeft hij wel een tip of is er een andere reden voor je vermoeidheid.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar. Ik heb twee kindjes met bijna dezelfde leeftijd. Man en ik zijn beiden al maanden heel erg moe. Ik hoop dat het beter wordt als jongste 2 is. Voor nu is het doorbikkelen.
Geen tips dus... Wel gedeelde smart.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend om te horen!

Ik had precies het zelfde en ging toen bloedprikken. Daar uit is toen gebleken dat mijn schildklier te snel werkt en dat ik daarom zo moe en had ik geen zin om iets te ondernemen.

Ik had in je OP gelezen dat je je denkt dat het niet gaat werken maar toch adviseer ik om het een kans te geven!

Veel succes
Op het moment ik de symptomen krijg die jij aangeeft is het bij mij een teken dat ik overbelast ben. Alle ballen hoog houden kost bakken met energie en in de meeste gevallen cijfer je jezelf weg en zeg je op alles ja.
Het gevoel wat je nu hebt is kan een waarschuwing zijn dat je jezelf in acht moet nemen en een pas op de plaats moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties, ergens fijn te lezen dat ik niet de enige ben met dit soort nachten ( al voelt dat soms wel zo).
Los van de vermoeidheid heb ik sinds vandaag enorme spierpijn erbij gekregen zonder aanwijsbare oorzaak. Mn hele rug trekt en mn bekken en mn schenen. Pfft. Dat herken ik alleen van griep, ik hoop niet dag het dat is....
maar alle ballen hoog houden is inderdaad veeleisend. Het is best lang goed gegaan maar ik denk dat de reserves een beetje opraken.
Ik ga toch even bloedprikken om dat stuk uit te sluiten.
Ik zou naar de huisarts gaan. Ik krijg die klachten bij bloedarmoede.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar joh!

Ik was afgelopen periode ook heel moe/ziek/niet vooruit te branden. Sinds deze week gaat het gelukkig weer wat beter!
Wanneer ik moe ben, pik ik elk virus op:(
Wat hier helpt; sporten, heel vroeg gaan slapen (lig elke avond om 20:00 in bed), gezond eten (in de middag een grote salade ipv brood) en veel naar buiten met dochter (frisse lucht).
Zo vroeg naar bed (doordeweeks) is inderdaad rete-ongezellig, maar heb daardoor wel een vast ritme. Dochter is altijd heeeeeul:) vroeg wakker, dus in de ochtend kunnen we wel lekker rustig aan doen.
Ps, en voor de zekerheid wel ff bloed laten prikken!
Alle reacties Link kopieren
Je bent niet zwanger?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven