Gezondheid alle pijlers

labiacorrectie maar niet willen vertellen aan collega’s

24-05-2019 19:13 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_384197 wijzigde dit bericht op 14-06-2019 10:15
Reden: -
0.00% gewijzigd
Wel gewoon zeggen dat het privé is, waarom gaan liegen?
Maar moet je vrij nemen? Is het een medische operatie of cosmetisch?

Je zegt dat je er last van hebt, dan lijkt het me toch gewoon ziekte verlof?
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 24-05-2019 19:16
36.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je vindt dat je wel iets moet vertellen, dan een operatie aan een ‘minder genant’ lichaamsdeel, bijvoorbeeld je lies....?
girasole3 wijzigde dit bericht op 24-05-2019 19:17
24.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens gezegd: ‘iets gynaecologisch’, dan vragen mensen niet door was mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon, cyste op je eierstokken ofzo. Al wat langer klachten (voorgaande onderzoeken) en dan nu de verwijdering.
Weten hun veel. Ik had het zelfs niet aan mijn leidinggevende verteld.
girasole3 schreef:
24-05-2019 19:16
Als je vindt dat je wel iets moet vertellen, dan een operatie aan een ‘minder genant’ lichaamsdeel, bijvoorbeeld je lies....?

Zo zou ik het ook oplossen idd.
Alle reacties Link kopieren
Je wordt geopereerd aan een gynaecologisch probleem. Dan vertel je wat het is zonder dat iemand verder zal vragen. Sterkte alvast!
girasole3 schreef:
24-05-2019 19:16
Een operatie aan een ‘minder genant’ lichaamsdeel, bijvoorbeeld je lies....?
En een collega heeft dezelfde operatie gehad en wil van alles met je er over delen? Om te voorkomen dat je in je lleugen vast loopt, gewoon zeggen dat het privé is. Ik denkk dat niemand dan verder vraagt.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zeggen: ik word geopereerd aan iets.
Waaraan dan? Zullen ze vragen
Nou aan iets!

Einde discussie
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Cootjecatootje schreef:
24-05-2019 19:17
Ik heb weleens gezegd: ‘iets gynaecologisch’, dan vragen mensen niet door was mijn ervaring.
dat lijkt mij het beste antwoord, is waar en iets waar mensen niet op doorvragen redelijkerwijs
Cootjecatootje schreef:
24-05-2019 19:17
Ik heb weleens gezegd: ‘iets gynaecologisch’, dan vragen mensen niet door was mijn ervaring.

Ja dit is nog beter. Ik neem aan dat men dan wel snapt dat je beter niet naar details kunt vragen.
Alle reacties Link kopieren
Werkgever mag niet vragen naar reden van ziekmelding..
Alle reacties Link kopieren
Cootjecatootje schreef:
24-05-2019 19:17
Ik heb weleens gezegd: ‘iets gynaecologisch’, dan vragen mensen niet door was mijn ervaring.

Ook een goede. Mijn idee was om te zeggen dat je het graag privé wil houden, maar dat het niks ernstigs is. (Zodat je geen sensatie verhalen gaat krijgen) het zijn je collega's, hoeven niet alles te weten lijkt me
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook gewoon zeggen dat het iets medisch is. Mensen met een beetje fatsoen vragen dan niet door. Als ze dat wel doen kun je alsnog zeggen dat je dat niet toe wilt lichten óf je zegt dat het iets gynaecologisch is.
Je hebt dan geen woord gelogen en je hoeft niet meer te zeggen dan je wil.
Succes!
Stuiterdraakje schreef:
24-05-2019 19:20
Werkgever mag niet vragen naar reden van ziekmelding..

Collega's zijn geen werkgever.
Dan zeg je ze toch dat je hoognodig een week naar je moeder / tante in 't buitenland moet? Of dat een neef in Griekenland trouwt.

Weten zij veel wat je werkgever op je loonstaat zet.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
24-05-2019 19:26
Collega's zijn geen werkgever.
Daar heb ik overheen gelezen..

Houden op prive. Dat je dat liever niet vertelt. En als je collega’s het daar niet mee eens zijn oid: dan zegt t meer over hen dan over jou..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit een “gênante” operatie gehad in dat gebied. Het was ontstaan na de bevalling. Er kwamen inderdaad vragen, ik heb aan gegeven dat het een operatie was aan een complicatie na de bevalling en dat ik het daarbij wilde laten. Dat is ook geen reden om verder te vragen, vooral mannen haken dan af 😉
Ik doe mijn best
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen: een kleine operatie; een correctie; niet iets ernstigs. Verder vragen doet men meestal niet, en is men zo onfatsoenlijk om dat te doen, dan herhaal ik wat ik al eerder zei.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
24-05-2019 19:43
Ik zou zeggen: een kleine operatie; een correctie; niet iets ernstigs. Verder vragen doet men meestal niet, en is men zo onfatsoenlijk om dat te doen, dan herhaal ik wat ik al eerder zei.
Kort houden en over iets anders beginnen: "Iets gyneacologisch, niets ernstigs. Nou, Ellen, ga je nog iets leuks doen dit weekeinde?"
Ik val vooral over het feit dat je zegt een week verlof op te nemen. Ik mag toch hopen dat je ziekteverlof bedoelt?
Cootjecatootje schreef:
24-05-2019 19:17
Ik heb weleens gezegd: ‘iets gynaecologisch’, dan vragen mensen niet door was mijn ervaring.
Ja dit.
Kastanjez schreef:
24-05-2019 19:56
Ik val vooral over het feit dat je zegt een week verlof op te nemen. Ik mag toch hopen dat je ziekteverlof bedoelt?

Nou dit idd!

Je gaat toch niet echt vrije uren opnemen, TO? Als het een operatie is nav medische klachten, zoals je vermeldt, is het een medisch noodzakelijke operatie en daarmee een ziekmelding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven