Gezondheid alle pijlers

Twee keer meningokokken vaccinatie?

25-05-2019 08:14 6 berichten
Anderhalf jaar geleden hebben we onze kinderen via de GGD laten vaccineren maar nu heeft de oudste de leeftijd bereikt dat alle kinderen tegelijk gevaccineerd worden en hebben we weer een oproep gekregen.

Vreemd, houden ze dat niet bij? We zullen maandag wel even bellen maar ik was gewoon benieuwd. Het hoeft maar een keer toch?
Alle reacties Link kopieren
Alle inentingen die je kind buiten het RVP krijgt, worden niet automatisch geregistreerd. Je kan ze wel zelf doorgeven aan het RIVM.

Ik zou even naar het RIVM bellen en daar navragen, ik denk dat de vaccinatie niet opnieuw hoeft, maar weet dat niet zeker.
Alle reacties Link kopieren
De vaccinatie werkt een aantal jaren, dus waarschijnlijk hoeft jouw kind niet opnieuw. Ik zou even met het RIVM en/of jouw huisarts overleggen, wellicht biedt een herhaling van de vaccinatie wel voor langere tijd bescherming.
Dat zou het kunnen verklaren inderdaad. Wel bijzonder. Ik zal maandag het RIVM ook even bellen.
Alle reacties Link kopieren
Let ook even op welke type mennigokokken-vaccin jullie eerder hebben gehad. Er zijn verschillende soorten namelijk, wellicht zit daar een verschil in?
En als ze onder het jaar waren bij de eerste vaccinatie moet het ook herhaalt worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven