Gezondheid alle pijlers

Iemand hier menstruatiecup met spiraal?

25-05-2019 10:25 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier vrouwen met spiraal die een menstruatiecup gebruiken? Volgens de huisarts kan het, maar ik zou zo graag weten van vrouwen die beide gebruiken hoe het hen bevalt.

En omdat TO altijd begint: ik heb recent een koperspiraal laten plaatsen. Advies gehad om eerste 2 menstruaties tampons te gebruiken en daarna pas weer mijn cup, dus dat ga ik doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meteen mijn cup gebruikt. Volgens mijn gyn was er bezwaar. Nooit problemen ondervonden door de combinatie.

Als je spiraal eruit valt, dan is ie verkeerd geplaatst. Hebben ze een echo gemaakt na plaatsing?
Ik heb mijn spiraal bij de vk laten verwijderen en daar maakte ze toen ook een echo om te kijken hoe mijn baarmoeder er toen uit zag.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu -gepland- zwanger😉, maar ik had een koperspiraal. Die heeft drie jaar keurig gefunctioneerd.

Het is op zich niet perse noodzakelijk om een echo te krijgen, maar dan weet je wel zeker dat ie goed zit. Bij verloskundigenpraktijken zetten ze tegenwoordig ook spiraaltjes en dan kun je meteen meekijken. Dus dat is wel fijn, vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de menstruatiecup al zeker drie jaar, en nu sinds twee jaar in combinatie met een koperspiraal. Gaat prima samen. Tenminste, ik heb geen klachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bijna 5 jaar een koperspiraal en gebruik een cup. Nog nooit problemen mee gehad.
Alle reacties Link kopieren
Bonnieux schreef:
25-05-2019 10:54
Ik ben nu -gepland- zwanger😉,
.
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
Ja, en veel fijnee dan met tampons. Daar bleef het draadje van mn spiraal nog weleens in haken :sick:
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik mocht van gynaecoloog meteen cup gebruiken na plaatsing spiraal. Is geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Clarionn schreef:
25-05-2019 11:35
.
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Dank je wel😊

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven