Gezondheid alle pijlers

Milt weg?

07-05-2009 21:19 10 berichten
Mijn milt is eruit, en mijn arts zegt dat dat geen kwaad kan.

Maar als ik op internet lees, begrijp ik dat mensen zonder milt gevoeliger zijn voor infecties en dat hun afweer verminderd is.

Wie o wie is zijn milt ook kwijt en hebben jullie sindsdien gezondheidsklachten gehad of was er juist niets aan de hand?

Alvast bedankt voor de reacties, want ik ben toch wel nieuwschierig.
Geen ervaring, wel gehoord dat je zonder milt nog meer moet oppassen voor malaria als je naar malariagebied gaat. Lijkt me knap kut dus.
Alle reacties Link kopieren
Waarom vraag je het niet nog een keer aan je arts? Of aan een andere arts?
Ja, dat ben ik ook van plan, maar ik zou graag wat ervaringsverhalen horen van mensen zodat ik beter weet wat ik moet vragen. Iemand?
Alle reacties Link kopieren
Ik ken iemand met hetzelfde. Zij moet sneller dan een ander aan de antibiotica, ook nog in een hogere dosering. Ik zou het zeker navragen bij de internist (ervaring hier is dat huisartsen hiervan niet op de hoogte zijn, kost iedere keer veel overredingskracht bij huisartsenpost)
Nak, bedankt. Ik heb zelf het idee dat ik langer ziek ben als er weer een virusje heerst. Onlangs was vriend een dagje ziek (1 dag koorts) en natuurlijk moest hij mij ook aansteken, alleen ik was 3 dagen ziek. Heb alleen geen idee of dit toeval is of omdat ik geen milt meer heb. Begreep via allerlei websites wel dat als mensen zonder milt meer dan 38,5 graden koorts hebben met koude rillingen dat ze dan aan de antibiotica moeten. Ik begrijp van jou dus dat lang niet iedereen hiervan op de hoogte is. Ga dit nog maar eens goed navragen bij de dokter. Zijn er nog meer mensen met ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Ook mijn milt is eruit.

Ik vind t ook dat ik slecht geinformeerd ben door mijn arts.

Enige wat mij verteld is, dat ik moet uitkijken met verhoging idd.

Zodra je dit merkt meteen je arts bellen, anders kan dit een dodelijke afloop hebben.

Verder wist ik ook niets over dat malaria gebeuren, dit hoorde ik van een dierenarts. Moet je nagaan!

Ik vind het een slechte zaak dat hier niet goed over geinformeerd wordt!

Ook zoiets met de mexicaanse griep!

De mensen met een hogere risico op infecties.. moeten die niet op de hoogte gehouden worden?!



Verder kan je natuurlijk heel goed leven zonder milt, alleen is het echt wel makkelijk om te weten wat de consequenties hiervan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Oude topic,

Maar ook mijn milt is eruit gehaald 2 dagen geleden en zou graag weten hoe het jullie nu vergaat. Vaak last van griepjes e.d.? Moet je je leefstijl daarom wat aanpassen en hier rekening mee houden dat je weerstand lager is? Hoe zit het met jullie antibiotica gebruik en al ervaringen gehad met dierenbeten? Er is weinig info en ervaring over te vinden maar de folders en informatie voor patienten en doktoren zijn toch enigszins beangstigend. En nu zal de enige gevoeliger zijn dan de ander maar met milt loop ik al vaak op mijn tandvlees de griepjes te overwinnen.

Ik hoor graag van jullie
Alle reacties Link kopieren
Keranet schreef:
07-05-2009 21:19
Mijn milt is eruit, en mijn arts zegt dat dat geen kwaad kan.

Maar als ik op internet lees, begrijp ik dat mensen zonder milt gevoeliger zijn voor infecties en dat hun afweer verminderd is.

Wie o wie is zijn milt ook kwijt en hebben jullie sindsdien gezondheidsklachten gehad of was er juist niets aan de hand?

Alvast bedankt voor de reacties, want ik ben toch wel nieuwschierig.
In mei 2001 is mijn milt, na een ernstig auto ongeluk , verwijderd .
Van een bevriende arts kreeg ik het advies om een pneumococcen injectie te laten geven.
Dit verzoek is in het ziekenhuis opgevolgd.
Nu haal ik 1 maal in de 5 jaar een herhalings injectie.
Ik heb nooit last gehad van het feit dat ik geen milt meer heb, ik haal nooit een griep prik
en heb ook niet ( zoals soms aanbevolen), antibiotica in huis.
Wel neem ik dit mee als ik naar een ver land reis waarin ziekenhuizen ver weg kunnen zijn van mijn bestemming.
Ik ben inmiddels 68 jaar en ik ben nooit ziek!!
Gr.Thea
Alle reacties Link kopieren
tissa89 schreef:
12-10-2012 06:03
Oude topic,

Maar ook mijn milt is eruit gehaald 2 dagen geleden en zou graag weten hoe het jullie nu vergaat. Vaak last van griepjes e.d.? Moet je je leefstijl daarom wat aanpassen en hier rekening mee houden dat je weerstand lager is? Hoe zit het met jullie antibiotica gebruik en al ervaringen gehad met dierenbeten? Er is weinig info en ervaring over te vinden maar de folders en informatie voor patienten en doktoren zijn toch enigszins beangstigend. En nu zal de enige gevoeliger zijn dan de ander maar met milt loop ik al vaak op mijn tandvlees de griepjes te overwinnen.

Ik hoor graag van jullie
wilt u mij mailen?
bahar-66@live.nl

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven