Budgeteren vrijgezellenfeest

23-03-2017 11:45 77 berichten
Advies gevraagd!



Ik mag een vrijgezellenfeest organiseren. Heel leuk natuurlijk, maar, ik ben de topics hier op het forum niet vergeten, evenals een vrijgezellenfeest waar ik van af moest haken vanwege de kosten. Willen jullie met mij meedenken?



Het plan is, voor de bruid en 9 personen:



Gekozen workshop naar interesse van de bruid: 40 euro p.p.

Etentje: menu met beperkte keuzes (met voor - en nagerecht) en drinken: 30 euro p.p.

Stapavond in de stad: ??? -> mensen zelf laten betalen of pot maken, is 30 EUR dan reëel?

Deel van de bruid: 11 euro



Dan zou ik uitkomen op 111 EUR p.p. Ik kan niet in de portemonnee kijken van de anderen, al leek me dit best een aardig hoog bedrag. Natuurlijk zijn er mensen die dat wel voor de bruid overhebben, sommigen niet. Wat denken jullie? Graag jullie ongezouten mening.



Ik wil eerst de realistische kosten op een rijtje hebben alvorens het te presenteren naar de genodigden. Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Nou als iedereen ook nog naar de bruiloft komt en daar een mooi cadeau, nette kleding en reiskosten voor moeten betalen.. ik vind het inderdaad ook erg hoog. Voor de bruiloft zou ik dit best uitgeven, maar voor een vrijgezellenfeestje niet. Is die workshop echt zo duur? Ik bedoel, je komt met 10 personen en het zal vast geen workshop zijn in goud smeden of zo .
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
het zou voor mij echt een te hoog bedrag zijn en voor iemand die heel dicht bij me staat, zou ik nog wel willen kijken of ik het bij elkaar kan sparen, maar dat zou maar voor heel weinig mensen gelden
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Als ik die bedragen op het forum altijd zo lees trouwens, hoop ik stiekem dat mijn vriendinnen nooit gaan trouwen maar "gewoon" gaan samenwonen . Of gewoon een avond goed stappen waarbij we de bruid vrijhouden van kosten oid. Ik heb veel voor hen over hoor, maar ik vind het alsnog allemaal ontzettend duur naast de bruiloft.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
€111,- vind ik vrij hoog. Bij de laatste twee vrijgezellenfeesten die ik (mede) organiseerde hadden we allebei de keren een budget van €70-80 p.p., inclusief bijdrage voor de bruid. Dit waren vrijgezellenfeesten met lunch, middagprogramma/activiteit, diner, avondactiviteit en daarna wat drinken/stappen. Het budget was echter zonder het stapgedeelte en eventueel andere drankjes die gedronken werden tussendoor, bij het eten etc. Dat hebben we duidelijk gecommuniceerd en zo was het aan eenieder om het zelf zo duur te maken als hij/zij wilt. Ik heb alles voorgeschoten en achteraf van iedereen netjes teruggekregen, maar 's avonds potten is ook een idee. Wellicht is dat een optie?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook een fors bedrag, het zou voor mij een rede kunnen zijn om niet te gaan, afhankelijk van wie er gaat trouwen natuurlijk. Ga gewoon een lekker stuk wandelen en ergens picknicken. Ik vind het ook heel vreemd dat de bruid zelf een workshop kiest. Ik dacht altijd dat een vrijgezellenfeest een verrassing was voor de bruid.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Dure workshop.

Ik zou gewoon in de kroeg gaan zitten, maar goed.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor workshop is het? En is er niks anders leuks? Ik vind 75 eu de max voor een vrijgezellenfeest eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Als die die stapavond optioneel doet, dan is het 40+30+8=78 euro voor workshop en etentje incl. bruid vrijhouden. Het is natuurlijk duurder dan picknicken en zaklopen maar ik denk dat het een nette prijs is.



Wie mee wil stappen kan inleggen in een pot.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vee;l geld. En ik denk dat het niet alleen te maken heeft met iets overhebben voor de ander. Er zijn ook mensen die dit niet kunnen betalen terwijl ze heel graag zouden willen
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
Goedkoopste vrijgezellenfeest waar ik bij was geweest was trouwens de leukste. Happen en trappen zelf georganiseerd, grote bakfiets mee vol drank en eten, opdrachten, spelletjes enz. Aan het eind van de avond de kroeg in: in totaal 50 eu pp incl stappen en een terrasje en vrijhouden van de bruid.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 111,- best veel (maar ik heb ook veel duurdere vrijgezellenfeestjes gehad).



30,- voor het eten is prima.

30,- voor stappen zou ik ook prima vinden, maar kun je inschatten of dat voor iedereen reeel is?

Als ik bijvoorbeeld geen alcohol zou drinken zou ik het veel vinden.

Vergeet ook niet dat je misschien tussendoor nog n drankje wilt doen.



Die 40,- voor een workshop is aan de prijzige kant (maar ik heb dan ook een hekel aan workshops!). Kan dat niet goedkoper?
Alle reacties Link kopieren
quote:itsme26 schreef op 23 maart 2017 @ 11:56:

Ik vind het vee;l geld. En ik denk dat het niet alleen te maken heeft met iets overhebben voor de ander. Er zijn ook mensen die dit niet kunnen betalen terwijl ze heel graag zouden willen precies, ik heb heel veel over voor mijn vriendinnen, maar wil ook graag mijn huur nog kunnen betalen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Duidelijk! Ik vind het zelf ook prijzig hoor. We zaten te denken aan een barista workshop. Haar interesses sluiten daar op aan namelijk. Heeft ze niet zelf gekozen overigens Belle. Zelf zat ze te denken aan een bierproeverij, maar dan is de verrassing er van af natuurlijk. Daarom heb ik een restaurant gekozen die meer bier in het assortiment heeft.



@Kevers, als ik het drinken weg laat kom ik op 81 euro dus dan komt het toch op hetzelfde neer? Je hebt alleen minder activiteiten voor dat geld.
Wat ik van mn zoon hoor, zijn dit normale geldbedragen. Ik vond t ook absurd. Moet het echt zo duur? En moet het een dagvullend programma zijn?

Ik zou de bruid gek aankleden, naar de stad en opdrachten doen. Drankje tussendoor. Uit eten met zn allen, klaar.
Persoonlijk vind ik het wel te doen. Maar eigenlijk is dit een onmogelijke vraag, je moet afgaan op je eigen inschatting. Wat denk jij dat de genodigden kunnen en willen besteden?
quote:itsme26 schreef op 23 maart 2017 @ 11:56:

Ik vind het vee;l geld. En ik denk dat het niet alleen te maken heeft met iets overhebben voor de ander. Er zijn ook mensen die dit niet kunnen betalen terwijl ze heel graag zouden willenDaarom dat ik er ook op wil letten. Ik heb vanwege die reden ook eens af moeten haken en het was iemand die dicht bij me stond. Dat is dan echt jammer. Dat wil ik voorkomen voor zowel genodigden als de bruid (maar drie mensen op je vrijgezellenfeest is ook niet tof).
Alle reacties Link kopieren
Hoezo moet er tegenwoordig ineens altijd een workshop of middag activiteit erbij gedaan worden ?



Gewoon ergens wat gaan eten en daarna het café in of gaan stappen is toch al hartstikke leuk?
Ik vind het geen gek bedrag voor een vrijgezellenfeest maar zou de pot voor de stapavond skippen of omlaag doen. 30,- vind ik veel zelfs als je wel alcohol drinkt. Zou dat dus ieder voor zich laten betalen.
Alle reacties Link kopieren
ik zou de workshop en het etentje doen. Dan kom je rond de 70 euro zonder bruid en dan nog iets extra's erbij voor de bruid.

Stappen zou ik er buiten laten maar eventueel kun je een klein beetje extra vragen aan iedereen zodat daar de bruid wat van kan drinken

Dan kom je neer op tussen 75-80 euro per persoon. Dat lijkt me een ok bedrag.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat een bierproeverij leuker en goedkoper is eigenlijk. Ken een aantal mensen die dit geven en die prijzen liggen een stuk lager
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me anderhalf jaar geleden gék gezocht naar leuke dingen in deze prijscategorie, maar met name een etentje met drinken kon ik niet vinden voor minder dan €45 p.p. De meeste tapasmenu's zijn wel betaalbaar, maar drinken erbij lukte dan weer niet. Ik zocht wel in Amsterdam, misschien maakt dat het ook duurder... Eventueel kun je ook low-budget pizza eten in de stad (dan ben je voor €15 p.p. inclusief drankje wel klaar), maar echt gezellig tafelen is het dan niet.

Ik zou dus iets meer geld uittrekken voor het eten, en dan de stap-pot verkleinen of achterwege laten. Mijn ervaring is dat niet iedereen mee wil stappen, dus die willen dan sowieso niet meebetalen; dan kun je dat net zo goed apart doen, en ter plekke de hoogte van de pot afspreken. Kun je 'm ook nog eens tussentijds ophogen als de avond langer en gezelliger is dan verwacht ;)

Ik heb een feestje georganiseerd voor €80, dat vonden de meeste mensen prima. De feestbeesten moesten apart bijbetalen voor de pot, de rest ging na een hele volle dag + avond voor het stappen weer naar huis. Daar was iedereen heel content mee!

Succes!
quote:Pluisi schreef op 23 maart 2017 @ 12:00:

Wat ik van mn zoon hoor, zijn dit normale geldbedragen. Ik vond t ook absurd. Moet het echt zo duur? En moet het een dagvullend programma zijn?

Ik zou de bruid gek aankleden, naar de stad en opdrachten doen. Drankje tussendoor. Uit eten met zn allen, klaar.Dat lijkt mij dan juist weer de horror.
@Pluisi: niet denken dat ik nu een vriendin met hoge eisen heb, maar die maak je daar echt niet blij mee. Die wil gewoon wat leuks ondernemen, eten, stappen, klaar. Hooguit een sjerp om of een kroontje op en dat is het.



@welcomehome: eens hoor, is ook leuk. Maar voor je vrijgezellenfeest mag het toch een béétje meer zijn? Zonder dat het extravagant en duur wordt dan.
Alle reacties Link kopieren
Fleet. Welke provincie zoek je eigenlijk? Ik kan je misschien aan adresjes helpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven