13 Reasons Why (Seizoen 2) (Spoilers)

21-05-2018 19:01 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dus, wie heeft het gekeken of is er nog mee bezig? Meningen?

Vond het wel een goed seizoen, uiteraard heeft het niet dezelfde impact als seizoen 1. Maar het bracht wel goed in beeld wat de aftermath is. En loste wel enkele vragen op over seizoen 1.
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
Alle reacties Link kopieren
Ik vond seizoen 1 boeiend.
Van seizoen 2 heb ik nu 2 afleveringen gezien en het boeit me nog niet echt, maar misschien moet ik er nog in komen.
Ik vond seizoen 1 de meest debiele serie die ik ooit heb gezien, zat scheldend voor de tv.
Me zelden zo geërgerd. Gelukkig heeft iemand goed verwoord waarom:
http://betches.com/13-reasons-why-thirt ... ible-show/
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bezig in seizoen 2, ben bij aflevering 5 of zo. Deze trekt mij alleen niet zo, maar ga het wel afkijken.
Alle reacties Link kopieren
De eerste afleveringen vond ik niet zo leuk, maar ik hoorde al dat het langzaamaan beter wordt. Ben nu bij aflevering 5.
Alle reacties Link kopieren
KyloRen schreef:
21-05-2018 19:15
Ik ben bezig in seizoen 2, ben bij aflevering 5 of zo. Deze trekt mij alleen niet zo, maar ga het wel afkijken.
Vond Aflevering 9 tot nu toe wel het beste.
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
Seizoen 1 had ik gekeken maar eigenlijk vond ik de plot nogal tegenvallen. Opgeklopte puberella drama.
Alle reacties Link kopieren
Seizoen 1 was erg indrukwekkend, maar vind seizoen 2 heel heftig. Zeker Tyler op het laatst. Ben er nog steeds stil van. Maar het is een erg mooie serie.
Wat ik met name irritant vind is dat de personages als zichzelf helemaal aan het begin een praatje houden. Ik ben daardoor 'uit' de serie. Ik ben overduidelijk aan het kijken naar een toneelspelletje. Terwijl ik, als ik echt in een serie zit, dit vergeet. Dan zit ik er helemaal 'in'.
Doordat de hoofdrolspelers zich richten tot het publiek kan ik er niet meer naar kijken zonder het idee in mijn hoofd te hebben dat het gespeeld is. Ik kan het niet goed onder woorden brengen, maar het irriteert me.
Alle reacties Link kopieren
Zie net dat ik bij aflevering 8 ben, dacht dat ik minder ver was. Ik ga dus even verderkijken :)
Yggdrasil- schreef:
21-05-2018 20:04
Wat ik met name irritant vind is dat de personages als zichzelf helemaal aan het begin een praatje houden. Ik ben daardoor 'uit' de serie. Ik ben overduidelijk aan het kijken naar een toneelspelletje. Terwijl ik, als ik echt in een serie zit, dit vergeet. Dan zit ik er helemaal 'in'.
Doordat de hoofdrolspelers zich richten tot het publiek kan ik er niet meer naar kijken zonder het idee in mijn hoofd te hebben dat het gespeeld is. Ik kan het niet goed onder woorden brengen, maar het irriteert me.

Ik vind het juist goed dat ze dit hebben gedaan. Het is wel een heel heftig onderwerp. Ik ben nu nog bij aflevering 8 maar ik vind dit seizoen veel sterker dan het 1e seizoen.
Alle reacties Link kopieren
De laatste aflevering is wel heftig. Die Bryce is wel heel geniepig, stuurt zijn mannetjes op getuigen af om hun te intimideren en bewijsmateriaal te vernietigen of te stelen.
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
Alle reacties Link kopieren
Nou, heb alles gezien. Die verkrachtingsscène is wel bruut in aflevering 13.
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk net aflevering 13 en ik heb mijn ogen dichtgehouden. Wat verschrikkelijk. Ik kan niet naar dat soort dingen kijken. Ben blij dat het straks is afgelopen, maar ik wil het einde nog wel zien.

Al met al, zou ik de serie niet aanraden. Je wordt er niet echt blij van ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze ook allemaal gezien inmiddels, en om eerlijk te zijn... Ik vond dit seizoen best tegenvallen.
Vooral het einde. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar het viel tegen.
Alle reacties Link kopieren
KyloRen schreef:
25-05-2018 08:58
Ik heb ze ook allemaal gezien inmiddels, en om eerlijk te zijn... Ik vond dit seizoen best tegenvallen.
Vooral het einde. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar het viel tegen.
Denk dat ze het openlaten voor een seizoen 3. Maar dan veranderd het programma dan ook, dan gaat het over het giftige klimaat op de scholen in Amerika. En niet meer over Hannah baker.

Vond dit seizoen wel goed, je kreeg veel meer informatie over Hannah en andere personages.
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
Het heeft wel een open einde. Denk dat er wel een volgend seizoen komt.
Alle reacties Link kopieren
De_Cynicus schreef:
25-05-2018 12:31
Denk dat ze het openlaten voor een seizoen 3. Maar dan veranderd het programma dan ook, dan gaat het over het giftige klimaat op de scholen in Amerika. En niet meer over Hannah baker.

Vond dit seizoen wel goed, je kreeg veel meer informatie over Hannah en andere personages.
Sowieso dat er een seizoen 3 komt, inderdaad. Of Netflix moet het ineens stop gaan zetten, al denk ik van niet.

Het lijstje dat Hannah's moeder op het einde aan Clay gaf, daar moest ik wel even om slikken :(
Alle reacties Link kopieren
Ik heb beide series geven omdat mijn tienerzonen dit kijken en aangaven dat hier veel over gesproken wordt op school.

S1 vond ik een beetje puberaal maar na S2 heb ik toch even een goed gesprek gehad met de jongens want ik vond het dit keer vrij schokkend.

Natuurlijk het einde, wat ik allang aan zag komen, maar vooral de verkrachting(en).
En WAAROM gaat geen van de kinderen naar zijn/haar ouders? Terwijl de meesten niets te verbergen hebben.

De enorme hoeveelheid wapens (Amerikaans) en de klassenjustitie stoorden mij ook enorm.

Natuurlijk is dit fictie, een young adult serie, maar met alle waarschuwingen voor-, achteraf en tussendoor, hadden ze de boel wat mij betreft wel wat realistischer in beeld mogen brengen.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Mintel88 schreef:
25-05-2018 08:56
Ik kijk net aflevering 13 en ik heb mijn ogen dichtgehouden. Wat verschrikkelijk. Ik kan niet naar dat soort dingen kijken. Ben blij dat het straks is afgelopen, maar ik wil het einde nog wel zien.

Al met al, zou ik de serie niet aanraden. Je wordt er niet echt blij van ofzo.

Dat was erg heftig inderdaad.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
vandale schreef:
27-05-2018 15:26
Ik heb beide series geven omdat mijn tienerzonen dit kijken en aangaven dat hier veel over gesproken wordt op school.

S1 vond ik een beetje puberaal maar na S2 heb ik toch even een goed gesprek gehad met de jongens want ik vond het dit keer vrij schokkend.

Natuurlijk het einde, wat ik allang aan zag komen, maar vooral de verkrachting(en).
En WAAROM gaat geen van de kinderen naar zijn/haar ouders? Terwijl de meesten niets te verbergen hebben.

De enorme hoeveelheid wapens (Amerikaans) en de klassenjustitie stoorden mij ook enorm.

Natuurlijk is dit fictie, een young adult serie, maar met alle waarschuwingen voor-, achteraf en tussendoor, hadden ze de boel wat mij betreft wel wat realistischer in beeld mogen brengen.
Ik vond het een groot zelfverkozen drama. Ik heb me er echt enorm aan gestoord.
Alle reacties Link kopieren
vandale schreef:
27-05-2018 15:26
Ik heb beide series geven omdat mijn tienerzonen dit kijken en aangaven dat hier veel over gesproken wordt op school.

S1 vond ik een beetje puberaal maar na S2 heb ik toch even een goed gesprek gehad met de jongens want ik vond het dit keer vrij schokkend.

Natuurlijk het einde, wat ik allang aan zag komen, maar vooral de verkrachting(en).
En WAAROM gaat geen van de kinderen naar zijn/haar ouders? Terwijl de meesten niets te verbergen hebben.

De enorme hoeveelheid wapens (Amerikaans) en de klassenjustitie stoorden mij ook enorm.

Natuurlijk is dit fictie, een young adult serie, maar met alle waarschuwingen voor-, achteraf en tussendoor, hadden ze de boel wat mij betreft wel wat realistischer in beeld mogen brengen.
Hoezo was seizoen 1 puberaal? Seizoen 2 ging meer over de gevolgen van een zelfmoord voor de omgeving, en de cultuur op scholen in Amerika, ongelijkheid etc. Het einde zou beter zijn als die school shooting doorging. Om te laten zien wat de oorzaak is van zo'n school shooting, maar dat was blijkbaar te controversieel.
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
Alle reacties Link kopieren
(Ik lees nog niets maar tvp)
Such fun!1
TVP. Kom er straks op terug.
Spoilers hieronder! Maar ja dat mag hier.

Ik vond seizoen 2 veel beter dan seizoen 1, voornamelijk omdat de focus nu wat minder op Hannah lag. Ik heb me best veel aan haar gestoord in seizoen 1. Vond die bandjes een super laag iets om achter te laten, ik vond dat eigenlijk alleen Bryce een bandje verdiend had.
Zach's bandje, zeker na het zien van seizoen 2 waaruit dus bleek dat ze een relatie hadden, sloeg helemaal nergens op. Ik vond dat de helft van de problemen die ze had, ze zelf had laten ontstaan.
Nu ook bleek dat ze zelf ook een pester geweest was op haar vorige school had ik nog minder sympathie voor haar.
Justin's verhaallijn was voor mij een van de boeiendste dit seizoen, al vond ik het wel een beetje overdreven dat hij ineens geadopteerd werd door Clay's familie. Zijn aflevering en die van Bryce vond ik erg interessant.

Hannah's moeder acteert altijd geweldig maar dat ze zei dat ze geen een vrouw kende die niet met seksuele intimidatie of misbruik te maken had vond ik wel een enorme overstatement. Maar uiteraard moet er een stukje van de Metoo beweging in de serie. Het einde vond ik ook echt absurd.
Die verkrachting was walgelijk, maar dat hij daarna met wapens naar school gaat sloeg nergens op. Ik had verwacht dat hij naar die gozer's huis zou gaan om hem neer te knallen of iets dergelijks.
Waarom zou hij zijn klasgenoten willen afschieten die hem niets misdaan hadden? Waarom Clay hem zo nodig moest redden snapte ik al helemaal niet. Maar ja ik vind Clay sowieso een irritant personage.
Hij kan echt heel gemeen zijn, zoals de dingen die hij zei tegen Justin. Ik vond hem vanaf het begin al niet leuk, hij zeurt zoveel.

Dat Bryce de cel niet in ging was wel te verwachten met dat leger aan advocaten dat zijn ouders in dienst hebben. Maar dat Justin langer moest zitten dan hij sloeg nergens op.
Tony ging van praten als een soort Ghandi in seizoen 1 naar praten als een echte tiener in seizoen 2. Dat vond ik erg bijzonder.

Veel personages groeiden erg dit seizoen, waaronder Courtney, Jessica, Justin, Zach en Alex. Dat was wel mooi om te zien. Maar ja het is inderdaad geen serie waar je blij van wordt nee en ik was ook blij dat het afgelopen was aan het eind.
Sliep er niet goed van. Het is best heftig als je zelf veel gepest bent vroeger. Ik denk dat als je als tiener erg depressief bent en een zwaar leven heb dat je deze serie beter over kan slaan.

Kan me wel voorstellen dat zeker dat eind met die wapens veel stof deed opwaaien in Amerika. Al had ik dat wel aan zien komen, dat Tyler uiteindelijk iets doms ging doen met die geweren. Hij was altijd al erg onstabiel. Maar nogmaals, als mij zoiets zou overkomen zou ik met een geweer gaan naar degene die er verantwoordelijk voor was.

Ik snap wel dat mensen vinden dat het een puberale serie is. Dat was zeker in seizoen een ook zo. Veel van Hannah's redenen vond ik erg onzinnig. En ja misschien ga je niet in een bubbelbad zitten met een verkrachter terwijl je amper kleren aan hebt?
Ik weet niet hoor, maar in welk universum dacht ze dat dat een goed idee was? Ik zeg niet ze het uitlokte maar als je weet dat Bryce je beste vriendin al heeft verkracht blijf je toch zover mogelijk bij hem uit de buurt? Dan ga je toch niet alleen bij hem in een bubbelbad zitten.
Echt ik snapte er niks van. Ook hoe ze met haar ''vrienden'' omging vond ik af en toe echt tenenkrommend. Ze verwachtte veel te veel van de mensen om haar heen.

Maar goed als seizoen 3 uitkomt ga ik toch weer kijken. Want ik vind het wel een goede serie, al is het niet altijd makkelijk om te zien.

Oh ja ik vond het trouwens logisch dat de school vrijgesproken werd. Niemand kon het aan zien komen omdat Hannah niks losliet tegen de mensen om haar heen. Haar eigen moeder had geen idee, hoe had de school het moeten weten dan? Van een depri anoniem briefje uit de klas? Zoveel tieners zijn depri.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven