kinderboek gezocht

22-09-2018 16:46 6 berichten
Onder een andere nick dit boek ooit eens eerder proberen te vinden maar geen succes toen. Toch blijft het hangen en ik probeer het lekker nog een keer:

Het is een kinderboek, voor kinderen rond de 12 jaar, denk ik. Het speelt op een tropisch eiland, in Indonesie, Maleisie of iets dergelijks. Een meisje speelt de hoofdrol, zij is de dochter van de zeegodin (denk ik me te herinneren), daar komt ze aan het begin van het boek achter, een familie heeft haar op het land opgevoed. Het boek heeft ook een titel als "dochter van de zee" (?). Het meisje heeft voorspellende dromen en ze droomt van een overstroming, tsunami die haar dorp zal wegvagen. Ze offert zichzelf op/gaat in de zee wonen/overlijdt (iets in die trant) en daar eindigt het boek. Het is een zwaar boek maar eindigt, in tegenstelling tot wat je zou verwachten, niet droevig.

Iemand een idee?!!?!?! Ik zou je enorm dankbaar zijn :)
https://www.bol.com/nl/p/amerta/1001004001556627/

Dit klinkt als wat jij beschrijft.

Afbeelding
Ik kan je wel zoenen, ik denk dat dit het is!!! Bedankt :heart:
De recensie is echt dat het een draak van een boek is, haha! Dat kan ik me voorstellen, ik was wel zo'n serieus drama-kind...
JonathanStrange schreef:
22-09-2018 16:55
De recensie is echt dat het een draak van een boek is, haha! Dat kan ik me voorstellen, ik was wel zo'n serieus drama-kind...

Ik kende het niet, maar denk dat ik het ook prachtig had gevonden :rofl:
Star² schreef:
22-09-2018 17:07
Ik kende het niet, maar denk dat ik het ook prachtig had gevonden :rofl:
:yes: :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven