Aliexpress verzendt naar X in Raalte

23-09-2018 08:00 17 berichten
Ik heb de verkoper al gelijk een bericht gestuurd, maar ben benieuwd of dit al eerder is gebeurd. De knutselclub heb ik een paar kleine dingetjes via aliexpress aangeschaft. Zoals bekend duurt het weken voordat zoiets aankomt dus was ik aan het kijken hoe ver de post is. Opeens zie ik bij een van mijn bestellingen staan:

Verzenden naar:
X
xxxxxx
Raalte, Overijssel
Netherlands
06-4869.....

Heel vreemd. Ik keek bij mijn andere bestellingen maar daar stond wel netjes mijn eigen adres. En dit adres zegt me totaal niets. Heeft iemand eerder zoiets meegemaakt?
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 23-09-2018 09:33
Reden: Naw gegevens verwijderd
3.22% gewijzigd
Misschien heeft de verkoper wel 2 pakjes door elkaar gehaald en heeft X jouw producten.

Ik zou eens berichtje sturen naar dat 06-nummer. En gewoon het antwoord van de verkoper afwachten. Vaak zijn ze heel snel in het reageren want ze willen geen slecht review.

Dat de naam ongebruikelijk is zegt echt helemaal niets. Mijn e-mailadres waar ik mijn bestellingen mee doe heeft ook niet een professionele zakelijke naam.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 23-09-2018 10:02
Reden: Naam verwijderd
1.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op dit moment ook zoiets. Ik had iets besteld op 27-08 zonder verzendkosten. Maar daarna stuurde de verkoper dat ik verzendkosten moest betalen van 9 cent. Oké dat is geen probleem. Maar dit werd een ander ordernummer dan wat ik besteld had. De order met wat ik besteld had is nog onderweg. En vande order van de verzendkosten kreeg ik een mail of ik wilde bevestigen dat ik het had ontvangen en wel helemaal in Amerika, mijn eigen adres staat er wel netjes in de order.
Hierop heb ik een dispute geopend maar de verkoper zegt: alleen de verzendkosten geen pakket. Dus wacht maar even af, gelukkig kost het pakketje maar 3 euro. Maar dit heb ik ook nog nooit eerder meegemaakt.
Ik zou als ik jou was contact opnemen met X, hopelijk kan je daar beter mee communiceren dan met zo'n verkoper. Wie weet zijn jullie pakketjes inderdaad verwisseld.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 23-09-2018 09:34
Reden: Naam verwijderd
0.64% gewijzigd
Dat is wel een idee. Ik ga ook een berichtje sturen naar dat 06-nummer. Ben benieuwd!
Kamerdeur jouw verhaal is nog gekker! Gelukkig staan er geen mensenlevens op het spel maar vreemd is het wel.
Alle reacties Link kopieren
Madre schreef:
23-09-2018 08:03
Misschien heeft de verkoper wel 2 pakjes door elkaar gehaald en heeft X jouw producten.

Ik zou eens berichtje sturen naar dat 06-nummer. En gewoon het antwoord van de verkoper afwachten. Vaak zijn ze heel snel in het reageren want ze willen geen slecht review.

Dat de naam ongebruikelijk is zegt echt helemaal niets. Mijn e-mailadres waar ik mijn bestellingen mee doe heeft ook niet een professionele zakelijke naam.
X is de naam van een winkel die op dat adres gevestigd is (gegevens kloppen allemaal met de gegevens van die winkel ) vind ik via Google.
Ik denk dus ook dat de verkoper iets door elkaar heeft gehaald.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 23-09-2018 10:02
Reden: Naam verwijderd
4.30% gewijzigd
stripverhaal schreef:
23-09-2018 08:22
“X” is de naam van een winkel die op dat adres gevestigd is (gegevens kloppen allemaal met de gegevens van die winkel) vind ik via Google.
Ik denk dus ook dat de verkoper iets door elkaar heeft gehaald.
Klopt. Volgens mij heeftie inderdaad twee bestellingen door elkaar gehaald.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 23-09-2018 09:36
Reden: Naam verwijderd
4.24% gewijzigd
Je hebt het nog niet even zelf door Google gehaald? Maar vervolgens denk je wel dat de forummers op Viva het kennen?

Maar goed, ik heb gegoogled, net als iemand boven mij: het is een bestaand bedrijf in Raalte met dat adres.

Je kunt contact opnemen met X of met de verkoper van Aliexpress. Ik denk dat het wel goed komt met je pakketje.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 23-09-2018 09:37
Reden: Naam verwijderd
2.16% gewijzigd
Pavlovski schreef:
23-09-2018 08:36
Je hebt het nog niet even zelf door Google gehaald? Maar vervolgens denk je wel dat de forummers op Viva het kennen?

Maar goed, ik heb gegoogled, net als iemand boven mij: het is een bestaand bedrijf in Raalte met dat adres.

Je kunt contact opnemen met X of met de verkoper van Aliexpress. Ik denk dat het wel goed komt met je pakketje.
Jawel, ik had het gelijk gegoogeld en zag dat het inderdaad een bestaande winkel is. Dat was ook niet de vraag. Ik dacht even of het niet misschien een tussenlocatie is voor Aliexpress of een soort opslag, maar het is een winkel.

Mijn vraag was of iemand een idee heeft hoe zoiets kan en of het eerder is gebeurd. Blijkbaar gebeurt dat vaker en dat is niet gek met die duizenden bestellingen.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 23-09-2018 09:37
Reden: Naam verwijderd
0.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je bent zekf inwoonster van Raalte.of begrijp ik dat verkeerd?
Dan had je dat toch echt moeten weten.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Vreemd; ik dacht dat de verkopers de verzendetiketten van Aliexpress kregen, klaar om te plakken op hun pakje.

Het bedrijf zal het wel druk hebben. Mijn pakjes zijn al een week in het land en nog steeds niet aangeboden door post.nl.
Dan moet het maar zoals het kan
Kamerdeur, zoiets heb ik ook wel eens meegemaakt, behalve dan dat ik al verzendkosten had betaald.
Ik moest een euro extra betalen, kreeg een link van 50 cent die ik dan 2x moest betalen.

Ik heb toen in een chatgesprek met AliExpress gevraagd of dit wel mocht en zij gaven aan dat dit voor ‘betere’ verzending zou zijn en het niet hoefde te betalen.
Dit heb ik dus tegen de verkoper gezegd en mijn pakketje werd netjes verzonden en kwam binnen 10 dagen aan.

Volgens mij is het gewoon een trucje van de verkopers om extra geld te krijgen.
En het klinkt ook alsof jouw 9 cent niet voor verzendkosten zijn maar een soort leeg, niet bestaand product. Dus kan je ook meteen aangeven dat je het ontvangen hebt, want dan pas krijgt de verkoper zijn geld.
Jouw oorspronkelijke pakketje is vast gewoon nog onderweg.
Nee, ik woon aan de andere kant van NL.

Inmiddels contact gehad met de mevrouw waar mijn bestelling naar onderweg is. Een ontzettend vriendelijke vrouw, en die vindt dit ook een apart verhaal.

(Ik ga de mods verzoeken om naam van winkel helemaal weg te halen. Had het hier alleen neergezet omdat ik dacht dat dat iets zou zeggen. Maar het is blijkbaar een volkomen willekeurig adres, dus het had naar totaal iemand anders kunnen gaan.)
Alle reacties Link kopieren
Ik zag ook een keer een andere naam en adres staat dan de mijne in de verzendgegevens. Ik heb het pakje dan ook nooit gekregen. De verkoper zei dat ik gewoon moest wachten dat het wel 60 werkdagen kon duren. Ik heb toen een dispuut geopend en had binnen 1 week mijn geld terug. Je kan het artikel gewoon nog een keer bestellen.
veensteker schreef:
23-09-2018 14:35
Ik zag ook een keer een andere naam en adres staat dan de mijne in de verzendgegevens. Ik heb het pakje dan ook nooit gekregen. De verkoper zei dat ik gewoon moest wachten dat het wel 60 werkdagen kon duren. Ik heb toen een dispuut geopend en had binnen 1 week mijn geld terug. Je kan het artikel gewoon nog een keer bestellen.

Precies dat is dus gebeurd. Inmiddels contact gehad met de eigenaresse van de winkel waar mijn product naar onderweg is. Super lief en die gaf meteen aan dat mijn product naar mij verstuurd zal worden zodra die binnen is. We zijn er achtergekomen dat we dus beide een bestelling hebben lopen bij dezelfde verkoper. Ik ben blij dat het niet andersom is, want zij koopt regelmatig voor duizenden euro's in en mijn pakketje is maar een paar gram en past door de brievenbus :mail:

Ik heb ook aangegeven dat ik nog even de reactie van de verkoper op mijn bericht afwacht, en niet een geschil wil starten omdat het vaak toch wel hardwerkende mensen zijn die ook wel eens een fout maken. Een geschil open ik alleen als ik het gevoel heb dat de verkoper mij probeert te bedonderen.

Ben in ieder geval van de schrik bekomen van vanochtend (dacht heel even dat ik misschien wel gehackt was), en degene die mijn product is super vriendelijk dus het komt helemaal goed!

Edit: en ze vond het bestelde product ook leuk. Dus mocht de verkoper een nieuwe naar mij opsturen dan kan zij hem prima gebruiken!
Alle reacties Link kopieren
Moccachino schreef:
23-09-2018 09:20
Kamerdeur, zoiets heb ik ook wel eens meegemaakt, behalve dan dat ik al verzendkosten had betaald.
Ik moest een euro extra betalen, kreeg een link van 50 cent die ik dan 2x moest betalen.

Ik heb toen in een chatgesprek met AliExpress gevraagd of dit wel mocht en zij gaven aan dat dit voor ‘betere’ verzending zou zijn en het niet hoefde te betalen.
Dit heb ik dus tegen de verkoper gezegd en mijn pakketje werd netjes verzonden en kwam binnen 10 dagen aan.

Volgens mij is het gewoon een trucje van de verkopers om extra geld te krijgen.
En het klinkt ook alsof jouw 9 cent niet voor verzendkosten zijn maar een soort leeg, niet bestaand product. Dus kan je ook meteen aangeven dat je het ontvangen hebt, want dan pas krijgt de verkoper zijn geld.
Jouw oorspronkelijke pakketje is vast gewoon nog onderweg.
Dus jij hebt dit ook al eerder meegemaakt met de verzendkosten ineens erbij. Raar dat ze dat niet gelijk bij het product er bij zetten, wat sommige producten wel hebben.

Ik zal het idd maar op ontvangen zetten en hopelijk komt mijn daadwerkelijke bestelling snel binnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik betaal nooit achteraf verzendkosten. Volgens mij mag dat ook helemaal niet. Tot nu toe 2 x gehad en niet betaald. Wel de goederen gekregen.

Had gezegd dat ze anders de order maar moesten annuleren maar dat wilden ze ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven