(Geen) gevoel voor decorum

18-10-2018 09:09 18 berichten
Ik moest even een paar keer met mijn ogen knipperen, maar het was toch echt zo: op straat stond een bouwvakker in louter zijn hemd en onderbroek zich te verkleden. En dat in een drukke wijk van de stad.

Wat ik hiervan moet vinden weet ik niet. Gelukkig hóef ik er niets van te vinden en kan ik mijn leven gewoon rustig continuëren, maar het gebrek aan gevoel voor decorum (of positiever gebracht: het vogelvrije gevoel om in het openbaar in onderkleding te staan) vond ik wel verwonderlijk.

Wat ik wil met dit topic zijn anekdotes over soortgelijke situaties.
Toevallig gisteren hetzelfde meegemaakt! Bij ons was het bij de buren die nu hun huis laten bouwen. Een bouwvakker stond opeens in zijn onderbroek midden op straat. Precies naast de trailer die is neergezet zodat de bouwvakkers zich daarin kunnen omkleden...
Alle reacties Link kopieren
Ik zag gisteren dat rapper ronnie flex het nodig vond om op straat zijn tanden te poetsen. Vond ik ook bijzonder.
Dronken ze toevallig net een Coca Cola?
Alle reacties Link kopieren
Verwonderlijk dat jij je daarover verwonderd, vind ik dan.
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
Alle reacties Link kopieren
Ik geef les aan 16-jarigen. Zij leggen soms irritant weinig gevoel voor decorum aan de dag als zij, tijdens de les, onder hun kleren gaan sjorren om even uitgebreid deodorant te gaan spuiten. :sick:

Het mag van mij niet, totaal belachelijk vinden ze dat.
gyda schreef:
18-10-2018 09:21
Verwonderlijk dat jij je daarover verwonderd, vind ik dan.
Waarom eigenlijk?
Laat die man lekker, het is mooi weer en hij liep niet met zijn blote pielemuis te zwaaien toch.
Ik vind dat allemaal helemaal prima. Die mensen hebben blijkbaar weinig gêne.

Ik heb er ook geen probleem mee om mij om te kleden als er andere mensen bij zijn ondanks bvb de striemen op mijn billen. Als er andere opties zijn dan kies ik uiteraard voor een beschutte omgeving maar als dat er niet is dan lig ik daar echt niet wakker van.

Wat ik wel bijzonder vind is dat Jufjoke het niet vind kunnen dat leerlingen met deo aan de slag gaan in het klaslokaal. Als het nu om de geurhinder ging die dat tijdelijk veroorzaakt kan ik nog volgen maar dat is het niet. Wat vind je precies zo ongepast?
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
18-10-2018 09:27
Ik geef les aan 16-jarigen. Zij leggen soms irritant weinig gevoel voor decorum aan de dag als zij, tijdens de les, onder hun kleren gaan sjorren
Hier viel mijn onderkaak op de grond.

Dat het alleen om deo ging viel me dan eigenlijk weer mee
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ach, in de stad zie je ook mensen in badjas de hond uitlaten.
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Bearnaise schreef:
18-10-2018 09:56
Ik vind dat allemaal helemaal prima. Die mensen hebben blijkbaar weinig gêne.

Ik heb er ook geen probleem mee om mij om te kleden als er andere mensen bij zijn ondanks bvb de striemen op mijn billen. Als er andere opties zijn dan kies ik uiteraard voor een beschutte omgeving maar als dat er niet is dan lig ik daar echt niet wakker van.

Wat ik wel bijzonder vind is dat Jufjoke het niet vind kunnen dat leerlingen met deo aan de slag gaan in het klaslokaal. Als het nu om de geurhinder ging die dat tijdelijk veroorzaakt kan ik nog volgen maar dat is het niet. Wat vind je precies zo ongepast?
Zo zie je maar weer dat iedereen er anders tegenover staat. Ik vind het vanzelfsprekend dat je niet gaat lopen spuiten onder je kleren waar iedereen bij is. Maar niet iedereen dus.
Ten eerste inderdaad natuurlijk de geur. Het zijn vaak van die goedkope sterk riekende jonge-meiden -deo's zoals Fa of Vogue. Niet te harden als je hele lokaal daar nog de rest van de ochtend naar stinkt! En helemaal leuk als dat niet één bedenkt, maar vijf. Lekker hoor, vijf verschillende van dat soort akelige luchtjes door elkaar, daar kan ik gewoon niet tegen.
Verder hoort deodorant bij je persoonlijke verzorging en vind ik het net zo vreemd als wanneer iemand in mijn lokaal zijn tanden gaat poetsen. Je kleding uitgebreid omhoog sjorren met vaak een blote-buik-uitzicht als gevolg, nee, dat doe je niet en publiek. Ik vind dat onfatsoenlijk.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
18-10-2018 10:13
Hier viel mijn onderkaak op de grond.

Dat het alleen om deo ging viel me dan eigenlijk weer mee
Inderdaad. Zo terug lezend kun je het weer over een heel andere vorm van decorum hebben. Goed om me te realiseren dat het dus altijd erger kan. :whip:
Alle reacties Link kopieren
Op het strand is het veel erger.

Overigens heb ik dat zelf ook wel: je kiest steeds vaker voor je comfort. Alle zomers heb ik met los haar gelopen en ineens dacht ik: het staat minder sexy maar ik bind het in een knot op mijn hoofd. En ik heb er niemand over gehoord.
Dan moet het maar zoals het kan
Jufjoke schreef:
18-10-2018 11:41
Zo zie je maar weer dat iedereen er anders tegenover staat. Ik vind het vanzelfsprekend dat je niet gaat lopen spuiten onder je kleren waar iedereen bij is. Maar niet iedereen dus.
Ten eerste inderdaad natuurlijk de geur. Het zijn vaak van die goedkope sterk riekende jonge-meiden -deo's zoals Fa of Vogue. Niet te harden als je hele lokaal daar nog de rest van de ochtend naar stinkt! En helemaal leuk als dat niet één bedenkt, maar vijf. Lekker hoor, vijf verschillende van dat soort akelige luchtjes door elkaar, daar kan ik gewoon niet tegen.
Verder hoort deodorant bij je persoonlijke verzorging en vind ik het net zo vreemd als wanneer iemand in mijn lokaal zijn tanden gaat poetsen. Je kleding uitgebreid omhoog sjorren met vaak een blote-buik-uitzicht als gevolg, nee, dat doe je niet en publiek. Ik vind dat onfatsoenlijk.
Ok. Dat kan ik volgen :)
Je bent een gezegende docent, Joke. Ik heb een leerlinge gehad die midden in de les opstond en toen ik haar vroeg waarom keihard terugzei "Mijn string zit in mijn naad, mevrouw!" Tsja. Het was een heel leuk kind verder.
Alle reacties Link kopieren
In een kledingoutlet was het zo druk voor de pashokjes, dat een (al wat oudere) dame zich midden in de winkel ging omkleden, tot bh/ondergoed toe. Vond ik persoonlijk wel ver gaan.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
18-10-2018 12:36
Je bent een gezegende docent, Joke. Ik heb een leerlinge gehad die midden in de les opstond en toen ik haar vroeg waarom keihard terugzei "Mijn string zit in mijn naad, mevrouw!" Tsja. Het was een heel leuk kind verder.
:rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven