Op andermans plek zitten in het vliegtuig

16-12-2018 17:22 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vlieg veel voor werk, 1a 2 keer per maand, meestal korte tripjes binnen Europa. Het gebeurd weleens dat iemand in mijn stoel zit, meestal is het een vergissing en zeggen ze sorry en gaan ze naar hun eigen stoel. Maar ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat iemand expres in mijn stoel is gaan zitten, omdat ze bij het raam willen of naast hun partner/vriend. Vandaag ook weer, een hele discussie met een Britse vrouw die niet van mijn plek af wilde omdat het toch niet uitmaakt of ik bij het raam zit, en ik was immers later ingestapt? Uiteindelijk toen ik de stewardess erbij haalde stapte ze op :-D maken jullie dit ook weleens mee? Ik vind het echt asociaal gedrag, als je van plek wil ruilen kun je het toch ook gewoon netjes vragen :whip:
Nog nooit meegemaakt, ondanksdat ik regelmatig vlieg. Wel een enkele keer dat er een hele stoelendans ontstaat omdat meneer X graag naast collega Y wil zitten. Maar dat is altijd vrijwillig.
Alle reacties Link kopieren
Nog nooit meegemaakt maar ik zou de stewardess ook halen. Ik zit graag bij het raam.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ja zowel in het vliegtuig als in de internationale trein. In beide gevallen houd ik mijn poot stijf, want bij mij zit meestal een van de kinderen/partner naast mij. Ik heb niet voor niets van te voren een zitplaats gereserveerd.
Zolang ik wel ergens een stoel heb zou het mij geen fluit kunnen schelen.
En vind ik dat je zeurt.

Tenzij je 100 euro meer zou hebben betaald voor die stoel aan 't raam (wat zelden is).
Als ik vlieg reserveer ik altijd een stoel. Daar betaal ik voor. Dus als iemand op die stoel gaat zitten accepteer ik dat niet. Kies altijd uit wat voor mij de fijnste zitplaats is.
Alle reacties Link kopieren
Ja, weleens meegemaakt maar ik doe meestal zo arrogant dat de persoon zelf besluit om op te staan en naar zijn plaats te gaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Head* schreef:
16-12-2018 17:32
Als ik vlieg reserveer ik altijd een stoel. Daar betaal ik voor. Dus als iemand op die stoel gaat zitten accepteer ik dat niet. Kies altijd uit wat voor mij de fijnste zitplaats is.
Dit inderdaad.
Ik kies stoelen bewust uit, dus bij overstap een stoel dichtbij de uitgang en aan het gangpad. Bij langere vluchten zonder overstap achterin bij het raam. Ik accepteer dan niet dat iemand op die stoel gaat zitten die ik betaald heb.
Wel eens meegemaakt, maar toen bleek er een probleem geweest te zijn bij het reserveren, waardoor de kinderen alleen zaten en de ouder de rij ervoor moest zitten. Aangezien mijn man al naast onze kinderen zat, was het voor mij geen probleem om een rij op te schuiven zodat zij naast haar kinderen kon zitten. Bovendien, zo stelde ik heel vriendelijk, kunnen ze me altijd aan mijn gebit identificeren als we neerstorten. Dat vond die mevrouw dan weer niet zo grappig, maar ja, je kunt niet alles hebben.
Head* schreef:
16-12-2018 17:32
Als ik vlieg reserveer ik altijd een stoel. Daar betaal ik voor. Dus als iemand op die stoel gaat zitten accepteer ik dat niet. Kies altijd uit wat voor mij de fijnste zitplaats is.
Dit! Ik zit altijd gangpad (in elk geval op lange intercontinentale vluchten) en ga er niet mee akkoord als iemand 'per ongeluk' op mijn plaats zit. Ik heb 'n boardingpass met stoelnummer dus daarmee sta je gewoon in je recht.
Belg007 schreef:
16-12-2018 17:29
En vind ik dat je zeurt.
.
Ja daag, dat is even de omgekeerde wereld. TO heeft vooraf de moeite genomen haar gewenste stoel vast te leggen en de andere dame kennelijk niet. Dan moet die dame niet zeuren maar moven. Bovendien is de tussenstoel op zo’n rijtje van drie gewoon k*t.

Ik heb het zelden, herinner me enkel een keer een man die de middenstoel had en vond dat ik die maar moest nemen en hij mijn gangpadstoel zodat hij zijn benen in het gangpad kwijt kon (en hij vroeg het niet netjes, maar was meer van “ga jij daar maar zitten want..” en dan zeg ik dus nee). Misschien ligt het ook een beetje aan de maatschappij en is KLM-publiek gemiddeld netter dan bij Ryanair waar je tot een aantal jaar geleden uberhaupt geen vaste stoel had?
Alle reacties Link kopieren
Bunnybunny schreef:
16-12-2018 17:22
Vandaag ook weer, een hele discussie met een Britse vrouw die niet van mijn plek af wilde omdat het toch niet uitmaakt of ik bij het raam zit

Als iemand zo denkt, waarom maakt het voor haar dan wél uit waar ze zit?
Als iemand wil ruilen kunnen ze het vragen, meestal vind ik het dan prima. Als iemand zonder te vragen op mijn plek gaat zitten en weigert op te staan zou ik er ook een stewardess bijhalen.
Twee keer meegemaakt. Een keer laten zitten, maakte mij toen niet uit.

De andere keer wat van gezegd, want ik zou dan aan het raam zitten en mijn vriend aan de andere kant van het gangpad terwijl ik aan het gangpad had gereserveerd. Het was een of andere tuthola die bewust anders was gaan zitten en moeilijk deed maar wel op de juiste plaats ging zitten toen ik er iets van zei.
Deze dame hield ook steeds haar handtasje bij zich, ondanks dat de stewardess er iets van zei. Vervelend mens.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
16-12-2018 17:29
Zolang ik wel ergens een stoel heb zou het mij geen fluit kunnen schelen.
En vind ik dat je zeurt.

Tenzij je 100 euro meer zou hebben betaald voor die stoel aan 't raam (wat zelden is).
Ik vind dat ze helemaal niet zeurt.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
16-12-2018 17:29
Zolang ik wel ergens een stoel heb zou het mij geen fluit kunnen schelen.
En vind ik dat je zeurt.

Tenzij je 100 euro meer zou hebben betaald voor die stoel aan 't raam (wat zelden is).
Dus omdat het jou niet interesseert vindt je dat een ander zeurt.. Eeeeh raar .
Iemand reserveert toch niet voor Jan lul???
Alle reacties Link kopieren
Ook een keer meegemaakt op een KLM vlucht. Ik vond het niet netjes. Maar ik was moe en niet fit, dus ging de discussie niet aan. Daar heb ik denk ik niemand blij mee gemaakt. Want mijn sinaasappelsap gooide ik per ongeluk over iedereen in mijn nieuwe rij heen.
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
Ik reis ook veel alleen en zowel bij mensen die op mijn plek zitten als mensen die willen ruilen is mijn antwoord dat ik die plek met zorg heb uitgezocht en daarom graag daar wil zitten. Ik ruil voor niemand, tenzij er een kleuter alleen komt te zitten. Ik wil persé gangpad, zeker op lange vluchten.

En als men zegt dat het niet uitmaakt, heb ik ze klem, het maakt mij wél uit, dus als het jou niet uitmaakt ga je maar weer op de plek van je ticket zitten. En als iemand wat anders wil regelen ze het maar met de stewardess.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 16-12-2018 17:55
5.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Één keer heb ik gevraagd of iemand met me wilde ruilen, zodat ik naast mijn moeder kon zitten die vliegangst had. Maar dat was wel een gelijke plek; midden rij zoveel tegen midden rij een beetje naar achteren. Gelukkig kon het, maar kon het niet, dan had ik (of ma) pech.
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
Alle reacties Link kopieren
Nog nooit meegemaakt, en ik vind het echt ontzettend vreemd. Je hebt gewoon een placering op je ticket. Raar asociaal gedrag.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
16-12-2018 17:29
Zolang ik wel ergens een stoel heb zou het mij geen fluit kunnen schelen.
En vind ik dat je zeurt.

Tenzij je 100 euro meer zou hebben betaald voor die stoel aan 't raam (wat zelden is).
Het is tegenwoordig heel gebruikelijk dat je betaalt voor een gereserveerde stoel. En dus is het erg asociaal om er zomaar zonder overleg van uit te gaan dat je wel op andermans plek kunt gaan/blijven zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil gewoon op de stoel zitten die op mijn ticket staat. Of dit nou in het vliegtuig, het theater of de bioscoop is. Ik heb namelijk niet voor niks gereserveerd. Zou me een mooie bak zijn zeg.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Nog nooit meegemaakt. Dat hoeft ook niemand met mij te proberen. Ik ga namelijk niet in discussie: mijn plek is gewoon mijn plek en daar ga je direct vanaf als ik je dat vraag. Vind het al onbeschoft als ik iets zou moeten zeggen. Dat zou ik ook meteen duidelijk maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook meegemaakt de laatste keer dat ik vloog. Een ouder echtpaar zat op mijn plek en op de plek naast mij. De stewardes kwam meteen naar mij toe toen ze mij zag kijken. Ik zou er zeker wat van zeggen en niet zonder meer toelaten. Meestal kom je op een mindere plek terecht als je je mond houdt.
GewoonDaantje schreef:
16-12-2018 17:53
Één keer heb ik gevraagd of iemand met me wilde ruilen, zodat ik naast mijn moeder kon zitten die vliegangst had. Maar dat was wel een gelijke plek; midden rij zoveel tegen midden rij een beetje naar achteren. Gelukkig kon het, maar kon het niet, dan had ik (of ma) pech.
Dit is een totaal ander uitgangspunt. Mensen mogen mij alles vragen. Ik wil best van stoel ruilen als dat gewoon netjes gevraagd wordt. Zolang ik maar aan het gangpad kan zitten. Maar als mensen op mijn stoel blijven zitten als ik wil plaatsnemen of zelfs in discussie willen gaan, ga ik natuurlijk niet ruilen.
Lotus90 schreef:
16-12-2018 17:56
Nog nooit meegemaakt. Dat hoeft ook niemand met mij te proberen. Ik ga namelijk niet in discussie: mijn plek is gewoon mijn plek en daar ga je direct vanaf als ik je dat vraag. Vind het al onbeschoft als ik iets zou moeten zeggen. Dat zou ik ook meteen duidelijk maken.

In principe met je eens, maar het is vaak voldoende als je vriendelijk duidelijk maakt dat je daar wilt zitten. Jouw toon is wel erg fel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven