Wie heeft er een abo op Viva?

18-07-2019 22:53 26 berichten
Blijkbaar is dit het forum van een tijdschrift.

Alleen gok ik dat 3 kwart het tijdschrift zelf zelden tot nooit leest.

Bij deze dus de poll

Hoe vaak lees jij het Viva-tijdschrift?

Totaal aantal stemmen: 132

Ik heb een post-abonnement (2%)
Ik koop af en toe een los nummer (17%)
Ik lees het Viva-tijdschrift nooit (71%)
Welke idiote vraag is dit nu weer? (11%)
Alle reacties Link kopieren
Hm mijn optie staat er niet bij. Op mijn werk ligt het blad dus daar blader ik het wel eens door. Maar wel minder vaak dan vroeger.
dolfje schreef:
18-07-2019 22:54
Hm mijn optie staat er niet bij. Op mijn werk ligt het blad dus daar blader ik het wel eens door. Maar wel minder vaak dan vroeger.
Je bladert er door omdat een ander het daar gelegd heeft, maar koopt het dus zelf nooit.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
18-07-2019 22:56
Je bladert er door omdat een ander het daar gelegd heeft, maar koopt het dus zelf nooit.
of het moet toevallig in zo’n afgeprijsd pakket bij de supermarkt zitten.
Als ik het ergens tegenkom, bij de tandarts ofzo, lees ik het wel door. Vroeger vond ik tijdschriften echt leuk maar doe het nu niet echt meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind driekwart laag ingeschat.
Such fun!1
Ik mis de optie: Wachtkamer favoriet.
Alle reacties Link kopieren
Ik las het laatst een keer en voelde me spontaan oud. Allemaal bn'ers van begin20 waar ik nog nooit van heb gehoord. En de andere artikelen waren niet veel beter :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Dat vroeg ik me dus ook af, toen in topic "Wat kan ik van mijn man verwachten..." geopperd werd dat er waarschijnlijk een artikel over in de Viva zou komen.
Ik had een abonnement op Viva. Na een naar mijn mening onterechte kinderachtige ban heb ik mijn abonnement opgezegd. Ik wilde nog wel gezellig kletsen op het forum maar aan mij gingen ze geen cent meer verdienen met dit achterlijke ban systeem. Dus ik bellen naar Sanoma om het op te zeggen en ze wilden weten waarom en toen ik de reden zei zeiden ze dat dat het meest voorkomende reden was dat mensen hun abonnement op hadden gezegd. Ik zei toen van moeten jullie daar dan niet wat aan doen toen kreeg ik als antwoord van nee mevrouw dat is onze afdeling niet. Ik moest zo lachen toen.
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
18-07-2019 23:04
Ik las het laatst een keer en voelde me spontaan oud. Allemaal bn'ers van begin20 waar ik nog nooit van heb gehoord. En de andere artikelen waren niet veel beter :P

Als 16-jarige las ik de Yes. Die vonden zichzelf een blad voor jong-volwassen vrouwen (lees; 20-25). Een collega van bijna 30 vond dat echt een tienerblaadje en las de flair. Die was inderdaad leuk, totdat de Nederlandse versie uitkwam. Daarna heb ik wel de viva een tijdje gelezen, maar daar zijn ze ook blijven steken bij 25, dus dat duurde maar heel kort.

Vervolgens kreeg ik via mijn moeder de margriet en later de libelle. Dat abonnement delen we en inmiddels krijg ik van mijn moeder ook de Plus. Die is interessant en niet zo ´oud´ als de voorpagina doet vermoeden. Nadeel; de reclames voor trapliften, verhoogde bedden en incontinentiemateriaal. Zo ver ben ik nog niet. Hoewel het handig is om wat kennis te hebben, want schoonmoeder is wel zo ver. Voordeel; geen onzindieten, modereportages en de laatste mode op make-upgebied. Het boeit mij niet of glittermake-up wel of niet in de mode is, dat spul gaat in de rimpeltjes zitten, dus ik heb liever mijn vertrouwde spullen.

Maar al met al vind ik de viva echt een tijdschrift voor net-twintigers. En de gemiddelde leeftijd hier op het forum ligt volgens mij toch ietsje hoger ;-D .
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik had jaren geleden een jaar of 3 een abonnement maar in het laatste jaar zag ik het blad echt steeds meer achteruit gaan. Stond steeds minder in wat me aansprak, rubrieken die ik leuk vond verdwenen of werden minder en steeds meer gesponsorde artikelen en reclame.
TsumTsum schreef:
18-07-2019 23:22
..rubrieken die ik leuk vond...
Nu moet ik denken aan AnyBody. Verder kan ik me geen rubriek herinneren.
Blondie456 schreef:
18-07-2019 23:14
......zeiden ze dat dat het meest voorkomende reden was dat mensen hun abonnement op hadden gezegd.

Ik geloof er geen klap van ;-D
Ik heb pas een kort abonnement gehad. 10 nummers voor €10
De helft zit nog in het plastic. Flutblaadje.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees m weleens in de sauna.
ik geef mn bek ook maar een douw
PoesinBoots schreef:
18-07-2019 23:56
Ik geloof er geen klap van ;-D
Dan niet en neem dan vooral zelf een abonnement en geef op met deze reden. Dan ondervind je het waarschijnlijk zelf . Het is bij mij een jaar of 3 geleden moet ik wel zeggen.
Vraag me zowiezo af of tijdschriften nog veel gelezen worden (buiten de wachtkamers of bij de kapper) aangezien heel veel bladen tegenwoordig uit minimaal voor de helft bestaan uit reclame of gesponsorde zooi. En daar betaal je dan 3-4 euro of meer voor als je ze los koopt.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger was de Yes voor meisjes. De Viva voor jonge vrouwen en de Margriet en Libelle voor oude mutsen. Ben jaren met een abonnement in het Viva-tijdperk blijven hangen. Dat ben ik nu echt ontgroeid. Flair kan nog maar Margriet en Libelle lees ik gewoon uit principe niet.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is de mores hier op het forum dat wij (de forummers) te goed/slim/oud zijn voor het blad Viva.
Als je hier mee wilt forummen heb je dus geen abo op het blad.
Heb je wel een abo, dan ontken je dat.

En verder: abonnement.
Geen afko's graag.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Blondie456 schreef:
18-07-2019 23:14
Ik had een abonnement op Viva. Na een naar mijn mening onterechte kinderachtige ban heb ik mijn abonnement opgezegd. Ik wilde nog wel gezellig kletsen op het forum maar aan mij gingen ze geen cent meer verdienen met dit achterlijke ban systeem. Dus ik bellen naar Sanoma om het op te zeggen en ze wilden weten waarom en toen ik de reden zei zeiden ze dat dat het meest voorkomende reden was dat mensen hun abonnement op hadden gezegd. Ik zei toen van moeten jullie daar dan niet wat aan doen toen kreeg ik als antwoord van nee mevrouw dat is onze afdeling niet. Ik moest zo lachen toen.

Ik vind het bijzonder dat je dan nog wel op de plek wilt zijn waar je de in jouw ogen onterechte ban hebt gekregen.

Verder zelf geen abonnement op Viva. Wel op National Geographic.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 19-07-2019 07:32
0.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ooit wel gehad. Ik begon met de Tina toen ik 13 was, rond mijn 15e overgestapt naar de Yes, rond mijn 17e of 18e overgestapt naar de Viva.
Na 3 jaar zie je exact dezelfde onderwerpen terugkomen en denk je, dit heb ik eerder gelezen.
Nu koop ik soms de Linda.
Alle reacties Link kopieren
nooit een abo op gehad, wel een tijdje gelezen via de bieb. maar er staan idd steeds dezelfde onderwerpen in, net als in de flair trouwens die ik ook las van de bieb. toen ben ik de andere bladen in de bieb eens door gaan bladeren en sindsdien lees ik de vriendin en de linda. op de laatste heb ik ook een abo sinds een jaar, omdat ik die echt van a tot z uitlees. op de jan heb ik ook een abo gehad maar die heb ik weer opgezegd, veel te veel reclame en modereportages van veel te dure kleding en dat 40 blz lang vind ik ook nogal zonde van mijn geld :-?
Alle reacties Link kopieren
Vroeger (in studententijd) las ik de Viva graag. Ik weet niet of ik oud geworden ben, of de Viva is veranderd. Laatst kreeg ik bladcadeau. Ik voor de Viva kiezen, 10x. Het ging alleen maar over seks en vagijns, punanis, yonis en vibrators.

Serieus. Daar hoef ik geen tijdschrift voor.
Lees nu de happinez, happi-kids en ouders van nu graag :-D
Ceylon schreef:
18-07-2019 23:18
Als 16-jarige las ik de Yes. Die vonden zichzelf een blad voor jong-volwassen vrouwen (lees; 20-25). Een collega van bijna 30 vond dat echt een tienerblaadje en las de flair. Die was inderdaad leuk, totdat de Nederlandse versie uitkwam. Daarna heb ik wel de viva een tijdje gelezen, maar daar zijn ze ook blijven steken bij 25, dus dat duurde maar heel kort.

Vervolgens kreeg ik via mijn moeder de margriet en later de libelle. Dat abonnement delen we en inmiddels krijg ik van mijn moeder ook de Plus. Die is interessant en niet zo ´oud´ als de voorpagina doet vermoeden. Nadeel; de reclames voor trapliften, verhoogde bedden en incontinentiemateriaal. Zo ver ben ik nog niet. Hoewel het handig is om wat kennis te hebben, want schoonmoeder is wel zo ver. Voordeel; geen onzindieten, modereportages en de laatste mode op make-upgebied. Het boeit mij niet of glittermake-up wel of niet in de mode is, dat spul gaat in de rimpeltjes zitten, dus ik heb liever mijn vertrouwde spullen.

Maar al met al vind ik de viva echt een tijdschrift voor net-twintigers. En de gemiddelde leeftijd hier op het forum ligt volgens mij toch ietsje hoger ;-D .
Inderdaad de Belgische flair was zoveel leuker .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven