Racisme groeit wel degelijk (Pegida en kinderchocolade)

25-05-2016 14:24 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pegida pissig over gezichtjes Kinder Chocolade; maar wie zijn dat eigenlijk?



Het bekende gezichtje op de verpakkingen van Kinder Chocolade heeft in Duitsland (tijdelijk) plaatsgemaakt voor dat van andere kinderen. En geloof het of niet: daar zijn aanhangers van anti-islamorganisatie Pegida behoorlijk pissig over. Op de nieuwe verpakkingen zijn opvallend veel kinderen namelijk donker- of lichtgetint.



Op een Facebookpagina van Pegida werd vorige week een foto geplaatst van twee nieuwe verpakkingen Kinder Chocolade. Op de ene verpakking stond een donkergetinte jongen, op de andere verpakking een lichtgetinte jongen. Het leidde tot enkele woedende reacties. "Ze blijven hun best maar doen om ons te laten geloven dat dit normaal is, arm Duitsland", reageerde iemand. "Dit moet toch nep zijn?!", schreef een ander.

Jeugdfoto's



Wat de Pegida-aanhangers zich niet leken te realiseren, is dat op de verpakkingen de jeugdfoto's staan van internationals van het Duitse nationaal elftal. Kinder heeft die foto's op de verpakkingen gezet in aanloop naar het Europees Kampioenschap voetbal in Frankrijk, waar Nederland trouwens niet van de partij is.



De foto's waar de Pegida-aanhangers op los gingen, zijn foto's van Ilkay Gündogan (Borussia Dortmund) en Jerome Boateng (Bayern Munchen).



http://www.rtlnieuws.nl/o ... ar-wie-zijn-dat-eigenlijk (Ook plaatjes te zien van de verpakkingen. Ik kan hier niet plakken)

-----



Dit soort acties waren er vroeger echt niet. Of men werd meteen teruggefloten. Ontkennen dat racisme groeit en zeggen "dat de racismekaart wordt getrokken" is niet lang meer vol te houden.
Alle reacties Link kopieren
HAHAHAHAHA
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
Hoezo rascisme? Juist multi culti. Jij ziet de link met chocolade (donker) en donkere kindjes. Ik vind het juist goed dat niet alleen dat blanke jongetje erop staat!
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat mensen steeds vaker in het openbaar hun mening geven in plaats van achter gesloten deuren.



Ik wil niet ontkennen dat racisme bestaat, maar in mijn directe omgeving zie ik geen groei hiervan.
To jij hebt wel een toepasselijke nickname
Alle reacties Link kopieren
Van de elf kinderen zijn er volgens mij twee niet blank, hoezo is dat opvallend veel?

Bizarre reactie van Pegida, sneu voor die kinderen ook (nou ja, inmiddels zijn ze geen kinderen meer, maar toch)

Ik denk dat dit soort relletjes tegenwoordig makkelijker ontstaan omdat mensen op internet makkelijk iets onder de aandacht kunnen brengen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 25 mei 2016 @ 14:27:

Hoezo rascisme? Juist multi culti. Jij ziet de link met chocolade (donker) en donkere kindjes. Ik vind het juist goed dat niet alleen dat blanke jongetje erop staat!



Racisme van de kant van Pegida. Maar blijkbaar heb ik dat niet duidelijk opgeschreven. Lijkt mij normaal dat er allerlei kinderen op staan.



En de link tussen chocola en donkere kinderen was niet eens in me opgekomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 25 mei 2016 @ 14:27:

Hoezo rascisme? Juist multi culti. Jij ziet de link met chocolade (donker) en donkere kindjes. Ik vind het juist goed dat niet alleen dat blanke jongetje erop staat!

TO zegt toch nergens dat ze de verpakkingen racistisch vind?

Ze geeft alleen aan dat Pegida er een probleem mee heeft.
Alle reacties Link kopieren
Wat erg dat zo'n leuke actie (ik vind hem namelijk echt heel erg leuk zo in de aanloop naar het EK) besmeurd wordt door die gore racisten. Sneu ook voor de voetballers die eraan meegewerkt hebben. Bah, bah, bah.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Hilarisch dit. Pegida maakt een heel ding van niet-blanke kindjes op verpakkingen van Kinderchocolade , blijkt het een actie te zijn in de aanloop van het Europees Kampioenschap voetbal. Kinder heeft kinder(Kinder)foto's van de spelers van het Duitse elftal gebruikt. Pegida staat ontzettend in zijn hemd, wat een sjappies.

Er een teken in zien dat Racisme Wel Degelijk Groeit vind ik dan ook weer hysterisch hijgerig.
Alle reacties Link kopieren
quote:bethweeter schreef op 25 mei 2016 @ 14:34:

[...]





Racisme van de kant van Pegida. Maar blijkbaar heb ik dat niet duidelijk opgeschreven. Lijkt mij normaal dat er allerlei kinderen op staan.



En de link tussen chocola en donkere kinderen was niet eens in me opgekomen.ah ik snap m
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Tjonge jonge spijkers op laag water zoeken.





Leuke actie van de chocolade fabrikant.
Alle reacties Link kopieren
Dan eten ze toch fijn geen chocola meer? Cacoa is ten slotte ook geen Duits product (dat ze geweldige chocolatiers hebben even daargelaten). Probleem opgelost!
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 25 mei 2016 @ 14:39:



Er een teken in zien dat Racisme Wel Degelijk Groeit vind ik dan ook weer hysterisch hijgerig.



Jij noemt het sukkelig en ik noem dat op mijn beurt ogen sluiten voor wat gaande is



Edit: je noemt het nu zelfs hysterisch hijgerig.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 25 mei 2016 @ 14:39:

Hilarisch dit. Pegida maakt een heel ding van niet-blanke kindjes op verpakkingen van Kinderchocolade , blijkt het een actie te zijn in de aanloop van het Europees Kampioenschap voetbal. Kinder heeft kinder(Kinder)foto's van de spelers van het Duitse elftal gebruikt. Pegida staat ontzettend in zijn hemd, wat een sjappies.

Er een teken in zien dat Racisme Wel Degelijk Groeit vind ik dan ook weer hysterisch hijgerig.





Tsssk, echt niet dat bijvoorbeeld ten tijde van het EK88, toen Nederland massaal met Gullitkapsel-petjes rondliep, enge fascistische of nationalistische clubjes gingen protesteren omdat "het land verkwanseld werd". Of dat foto's van het Nederlands elftal konden rekenen op duizenden woedende racistische commentaren. Of leuke marketingacties met Duitse voetballers, for that matter.



In die zin is de onverdraagzaamheid en het racisme in heel Europa wel degelijk gigantisch toegenomen.
Am Yisrael Chai!
Ach ze staan gewoon in hun hemd, die lui van Pegida.
Wat ontzettend triest dat Pegida hier zo over valt (al verbaast het me dan helaas weer niet) en tegelijkertijd ook: wát een flater...



Ik vind het ook een erg leuke actie van de fabrikant en ook als de afgebeelde kinderen geen bekende voetballers waren had het geen enkel probleem mogen zijn dat de modellen niet blank zijn.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat toch over Duitsland? Pegida in Duitsland heeft zich zo te kijk gezet toch? Wat heeft Nederland en Ruud Gullit er dan weer mee van doen?

En vroegah hadden we geen Social Media waar ongure groepen als Pegida hun meninkjes op kwijt konden en werd het ook niet zo ontzettend snel verspreid. Wat bij de buren gebeurde, bleef bij de buren.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 25 mei 2016 @ 14:39:

Hilarisch dit. Pegida maakt een heel ding van niet-blanke kindjes op verpakkingen van Kinderchocolade , blijkt het een actie te zijn in de aanloop van het Europees Kampioenschap voetbal. Kinder heeft kinder(Kinder)foto's van de spelers van het Duitse elftal gebruikt. Pegida staat ontzettend in zijn hemd, wat een sjappies.

Er een teken in zien dat Racisme Wel Degelijk Groeit vind ik dan ook weer hysterisch hijgerig.Leg me dan maar uit hoe dit niet racistisch is. Het gaat toch alleen om de donkere voetballers. Ze klagen niet over blonde Germaanse jongetjes. Maar ik zie blijkbaar iets over het hoofd wat jij me kunt uitleggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 25 mei 2016 @ 14:50:

Het gaat toch over Duitsland? Pegida in Duitsland heeft zich zo te kijk gezet toch? Wat heeft Nederland en Ruud Gullit er dan weer mee van doen?

En vroegah hadden we geen Social Media waar ongure groepen als Pegida hun meninkjes op kwijt konden en werd het ook niet zo ontzettend snel verspreid. Wat bij de buren gebeurde, bleef bij de buren.Wat mij betreft mogen zulke mensen ook fijn een levenslang Social Media verbod krijgen, gaan maar lekker als in de "goeie ouwe tijd" op een zeepkist staan. Net als kleine kinderen soms iets verboden wordt omdat ze er te jong voor zijn en niet mee om kunnen gaan, zijn zij ook nog niet verantwoordelijk genoeg om van een dergelijk privilege gebruik te mogen maken. Maar goed, das weer een ander verhaal
Alle reacties Link kopieren
quote:bethweeter schreef op 25 mei 2016 @ 14:50:

[...]

Leg me dan maar uit hoe dit niet racistisch is. Het gaat toch alleen om de donkere voetballers. Ze klagen niet over blonde Germaanse jongetjes. Maar ik zie blijkbaar iets over het hoofd wat jij me kunt uitleggen.

Oh wat een 'zuivere' conclusie die je trekt naar aanleiding van mijn post. Typisch ook wel.

Ik heb niet gezegd dat de reactie van Pegida NIET racistisch is, dat is het wel. En kleinzielig en dieptriest ook. Daar is echt geen enkel misverstand over. Maar concluderen dat dús het racisme óveral groeit vind ik hysterisch. Het zijn een zwik sukkels bij elkaar. Worden uitgekotst en uitgelachen, zeker nu met deze actie.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 25 mei 2016 @ 14:50:

Het gaat toch over Duitsland? Pegida in Duitsland heeft zich zo te kijk gezet toch? Wat heeft Nederland en Ruud Gullit er dan weer mee van doen?

En vroegah hadden we geen Social Media waar ongure groepen als Pegida hun meninkjes op kwijt konden en werd het ook niet zo ontzettend snel verspreid. Wat bij de buren gebeurde, bleef bij de buren.





We hebben nog niet zo lang geleden hier in Nederland toch ook al een schandaal gehad met racisme icm het nationaal elftal? En nu in Duitsland kennelijk ook. Als ik dat vergelijk met de sfeer rondom het EK88, dan zie ik wel degelijk dat de maatschappij enorm is veranderd in negatieve zin. Maar goed, daar kan ik wel duizendeneen andere voorbeeldjes voor verzinnen.



Dat jij graag racisme bagatelliseert wist ik overigens ook al, dus bespaar je de moeite verder, niet zo'n zin in een discussie met jou.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 25 mei 2016 @ 14:56:

[...]



Oh wat een 'zuivere' conclusie die je trekt naar aanleiding van mijn post. Typisch ook wel.

Ik heb niet gezegd dat de reactie van Pegida NIET racistisch is, dat is het wel. En kleinzielig en dieptriest ook. Daar is echt geen enkel misverstand over. Maar concluderen dat dús het racisme óveral groeit vind ik hysterisch. Het zijn een zwik sukkels bij elkaar. Worden uitgekotst en uitgelachen, zeker nu met deze actie.Tuurlijk. Dit is een op zichzelf staand incident.
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 25 mei 2016 @ 14:56:

[...]

Dat jij graag racisme bagatelliseert wist ik overigens ook al, dus bespaar je de moeite verder, niet zo'n zin in een discussie met jou.Ah. Dat verklaart een hoop.
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 25 mei 2016 @ 14:56:

[...]

We hebben nog niet zo lang geleden hier in Nederland toch ook al een schandaal gehad met racisme icm het nationaal elftal? En nu in Duitsland kennelijk ook. Als ik dat vergelijk met de sfeer rondom het EK88, dan zie ik wel degelijk dat de maatschappij enorm is veranderd in negatieve zin. Maar goed, daar kan ik wel duizendeneen andere voorbeeldjes voor verzinnen.



Dat jij graag racisme bagatelliseert wist ik overigens ook al, dus bespaar je de moeite verder, niet zo'n zin in een discussie met jou.

Wat weet jij nog van het EK 88 dan?? Dat is 28 jaar geleden! En Social Media bestond niet, dus de mening van de eerste de beste Jan Lul kwam niet op straat terecht en al helemaal niet over de landsgrenzen. Als je de anonieme meningen op Social Media niet kunt scheiden van een complete maatschappij dan snap ik dat je denkt dat "iedereen" zo denkt en "iedereen" racistisch is.

Is goed trouwens hoor, zet me maar op de negeer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven