Landelijk verbod op motorclubs, van mij mag het !!!

08-11-2017 08:40 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je volledig volgetattoeeerd bent, je een motorrijbewijs hebt en een Harley Davidson of tegenwoordig ook een ander merk motor bezit ben je welkom bij vrijwel iedere 1% motorclub in Nederland. Deze hobby past bij nagenoeg vooral bij mensen met een collectief minderwaardigheidscomplex, maar die in groepsverband toch graag wil imponeren. Negen van de tien keer lijden ze ook aan een vorm van obesitas. Zij verwarren dit met gespierd, fit en sterk zijn, maar eigenlijk is het alleen maar een grotere omvang. Door een strenge selectieprocedure bij de Hells Angels Holland zijn er nu allerlei wannabee clubs ontstaan. Deze clubs zijn copycats en je ziet daar figuren tussen die zelfs op een open dag van de vroegere Hells Angels van het terrein getrapt werden. Wat ik verder niet begrijp is de geluidsoverlast die zo'n motor veroorzaakt. Het wordt namelijk gedoogd dat zij met zogenaamde dragpipes mogen rijden. Waarom wordt dit gedoogd terwijl wanneer iemand met een sportuitlaat onder zijn auto wordt aangehouden met zelfs minder geluid meteen een zware boete krijgt en een ombouwplicht ? Komt dat omdat de politie hier de strijd niet aandurft tegen een groep aso's die herrie veroorzaken ? Of omdat het meestal een criminele organisatie betreft en ze hun handen niet willen branden ?
kroegfilosoof wijzigde dit bericht op 08-11-2017 12:32
0.12% gewijzigd
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Alle reacties Link kopieren
https://www.volkskrant.nl/binnenland/ee ... ~a4519647/

zitten best haken&ogen aan
Alle reacties Link kopieren
Belachelijk. Dus de panrijders, allemaal middelbaar en meestal van wat hoger niveau mogen niet meer. Kom op zeg. Lekker generaliserend weer.
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin. Niet de stelling an sich, maar je verdediging.

Dragpipes worden niet gedoogd, maar zijn gewoon verboden. Verdiep je maar eens in de situatie.

Ik heb weinig met obesitas en tatoueringen, maar het is niet verboden.

Criminele activiteiten zijn ook verboden. Je kan je soms afvragen wat verstandiger is. Het bestaan van die motorclubs "oogluikend" toestaan en hun activiteiten aanpakken. Ze spelen zichzelf wel lekker in de kijker in toegestane vorm.
Alle reacties Link kopieren
Waarvan akte. Wat wil je nu eigen weten?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Lekker generaliserend weer.. Foei..

Ik ben ook lid van een motorclub; ik ben halverwege de 20, rijd een sportmotor met E-keur uitlaat (en dus toegestaan) én ben lid van een motorclub.

Ja er zitten enkele (welgeteld 2) knullen bij die zich op de weg niet kunnen gedragen. Echter; 99% van de leden is (op verkeersboetes na) nog nooit in aanraking geweest met de politie, heeft geen strafblad en helpt oude oma'tjes oversteken.
Er wordt geen drugs gedealt, niet in wapens gehandeld, he-le-maal niets. Wij zijn gewoon een gezellige club die eens in de zoveel tijd eens afspreekt bij een kroeg of café om gezellig een drankje te doen.
We rijden niet vaak in grote groepen, doen geen demonstraties en gaan niet lopen provoceren. Gewoon een leuk rondje touren en gaan dan ieder weer onze eigen weg.

Wil je dat dan ook verbieden? Kom op zeg.. Laat een ieder in z'n waarde, koop een setje oordoppen en laat 't wezen. Nee criminaliteit is niet goed, maar generaliseren ook niet.

Bah wat ben jij kortzichtig.. :sarcastic:
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
Alle reacties Link kopieren
Leuk opstel
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
kleineschnitzel schreef:
08-11-2017 08:58
Lekker generaliserend weer.. Foei..

Ik ben ook lid van een motorclub; ik ben halverwege de 20, rijd een sportmotor met E-keur uitlaat (en dus toegestaan) én ben lid van een motorclub.

Ja er zitten enkele (welgeteld 2) knullen bij die zich op de weg niet kunnen gedragen. Echter; 99% van de leden is (op verkeersboetes na) nog nooit in aanraking geweest met de politie, heeft geen strafblad en helpt oude oma'tjes oversteken.
Er wordt geen drugs gedealt, niet in wapens gehandeld, he-le-maal niets. Wij zijn gewoon een gezellige club die eens in de zoveel tijd eens afspreekt bij een kroeg of café om gezellig een drankje te doen.
We rijden niet vaak in grote groepen, doen geen demonstraties en gaan niet lopen provoceren. Gewoon een leuk rondje touren en gaan dan ieder weer onze eigen weg.

Wil je dat dan ook verbieden? Kom op zeg.. Laat een ieder in z'n waarde, koop een setje oordoppen en laat 't wezen. Nee criminaliteit is niet goed, maar generaliseren ook niet.

Bah wat ben jij kortzichtig.. :sarcastic:

Dit is eigenlijk ook waar ik aan dacht. Ik ken meerdere mensen met een motor die lid zijn van een club. Dat zijn normale mensen, die niet twijfelachtige zaakjes doen (tenzij ik het echt niet goed op de hoogte ben).
Persoonlijk denk ik dat het dan ook goed is om die voetbalclubs te verbieden met al dat gedonder steeds met die harde kern, agressie op het veld en het slechte voorbeeld voor de jeugd.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
jeetje, jij schut gewoon alle vooroordelen die je hebt in ene uit je mouw.

Jij ziet graag discriminerende maatregelen?
Alle reacties Link kopieren
kleineschnitzel schreef:
08-11-2017 08:58

Bah wat ben jij kortzichtig.. :sarcastic:
Ik bedoeld de 1 % clubs, zoals bijvoorbeeld No Surrender, Satudarah enz. . Niet een één of andere tourclub uit de provincie die af een toe een rondje Veluwe doen. Het gaat hier over de zogenaamde 1 % clubs. Die ene 1% die het verpest voor die andere 99 % normale motorrijders en trots zijn op die naam. Die als een groep kleuters allemaal hetzelfde jasje aan hebben en zich daardoor in groepsverband van een nobobody opeens een hele vent vinden en dit ook duidelijk laten merken. En die wel degelijk bende oorogen uitvechten om de drugsmarkt en prostitutie.

BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Dat jij je druk maakt over die ene procent..... En dan is het nog helemaal niet zo
zwart wit als jij stelt.

Wellicht kan onderstaande link je een heel ander beeld laten zien;

http://bladt-charity.nl/mooiste-motorda ... pten-2017/
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
08-11-2017 08:50
Belachelijk. Dus de panrijders, allemaal middelbaar en meestal van wat hoger niveau mogen niet meer. Kom op zeg. Lekker generaliserend weer.
Nogmaals, ik heb het hier niet over piloot Olivier of tandarts Martijn die door een midlifecrisis een Harley kopen.

BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Hier in de buurt was een clubhuis van een motorclub, nooit last van gehad. Ze zaten wel eens met z'n allen buiten een biertje te drinken en zeiden dan gewoon vriendelijk gedag. En iets verderop woont een clublid van een motorclub die helemaal niet goed bekend staat. Doet volgens mij ook niemand kwaad.

Ja sommige motorclubs staan helemaal niet goed bekend en zorgen voor problemen maar dat betekent toch niet dat de hele club slecht is? De criminelen en foute figuren verpesten het gewoon voor de rest.
Lekkere sensatiezucht heb je. Eerst generaliseren en dan zeggen "oh, maar ik bedoel de 1%".
En als je die ene procet gebruikt om te verbieden, dan heb je daar dus ook heel veel andere, gewone, normale en gezellige motorclubs mee.
En dan nog, dan hebben ze het zo opgelost hoor. Ga je naar de KvK, laat je de club vervallen en richt je een vereniging op. Opgelost.
Alle reacties Link kopieren
closednote schreef:
08-11-2017 10:38
Ja sommige motorclubs staan helemaal niet goed bekend en zorgen voor problemen maar dat betekent toch niet dat de hele club slecht is? De criminelen en foute figuren verpesten het gewoon voor de rest.

Het probleem met dit soort clubs is dat zij crimineel gedrag niet verbieden, maar juist aanmoedigen. Mocht er één lid in de gevangenis komen, dan wordt zijn huur , advocaat en levensonderhoud van het gezin betaalt door de club. En laat gevangenisstraf nu net vaak de drempel zijn om toch maar niet crimineel te worden voor veel mensen. Een 1% motorclub haalt die drempel dus weg en maakt het met die sponsoring makkelijker om die keuze te maken. Dus feitelijk stimuleren zij dit gedrag en worden zij er als club ook nog beter van wanneer de opbrengst van de illegale handel ook voor een deel in de clubkas komt. Georganiseerde misdaad dus.

BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
KroegFilosoof schreef:
08-11-2017 10:47
Het probleem met dit soort clubs is dat zij crimineel gedrag niet verbieden, maar juist aanmoedigen. Mocht er één lid in de gevangenis komen, dan wordt zijn huur , advocaat en levensonderhoud van het gezin betaalt door de club. En laat gevangenisstraf nu net vaak de drempel zijn om toch maar niet crimineel te worden voor veel mensen. Een 1% motorclub haalt die drempel dus weg en maakt het met die sponsoring makkelijker om die keuze te maken. Dus feitelijk stimuleren zij dit gedrag en worden zij er als club ook nog beter van wanneer de opbrengst van de illegale handel ook voor een deel in de clubkas komt. Georganiseerde misdaad dus.

Jij neemt aan dat dat zo werkt. Jij neemt aan dat dat het probleem op lost. En even een wake-up call: mensen die crimineel gedrag vertonen denken vaak pas aan gevolgen als gevangenis als ze daadwerkelijk worden opgepakt. En ik vind het persoonlijk alleen maar fijn dat de club dan verantwoordelijkheid neemt voor de families. Komen die niet verder in de problemen en hoeft de maatschappij er niet voor op te draaien. Ook hoeven ze geen gebruik te maken van gesubsidieerde advocatuur.

Clubs verbieden gaat de criminaliteit die bij deze clubs hoort echt niet oplossen.
Alle reacties Link kopieren
GenieInABottle schreef:
08-11-2017 10:47
Lekkere sensatiezucht heb je. Eerst generaliseren en dan zeggen "oh, maar ik bedoel de 1%".
En als je die ene procet gebruikt om te verbieden, dan heb je daar dus ook heel veel andere, gewone, normale en gezellige motorclubs mee.


Die normale gezellige motorclubs noemen zich niet 1%. En dat is hetzelfde als de provinciale cavia fok vereniging, de Noord Hollandse Westfriese vrouwenclub enz.. Zij geven zichzelf dus al het label en zijn daar trots op. En door datzelfde label spelen ze zichzelf in de kijker bij justitie. Heo dom kun je eigenlijk zijn. Het zou hetzelfde zijn als je s'nachts een stikker met INBREKER op je auto doet en gaat rondrijden in een villawijk. En dan heel hard gaan janken als je wordt aangehouden

BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
En hier een voorbeeld van een club die als vereniging staat genoteerd: http://dutch.bacaworld.org/. En hoewel ik het gevoelsmatig niet helemaal eens ben met de vorm van uitvoering ben ik ongelofelijk blij dat ze bestaan en dat ze doen wat ze doen.
Alle reacties Link kopieren
GenieInABottle schreef:
08-11-2017 10:52
Jij neemt aan dat dat zo werkt. Jij neemt aan dat dat het probleem op lost.


Lees de rapporten maar van Justitie, en lees de vele boeken en verslagen van misdaadreporters, politie enz. van over heel de wereld. Ik zit dit niet ter plekke te verzinnen.
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
KroegFilosoof schreef:
08-11-2017 10:56
Lees de rapporten maar van Justitie, en lees de vele boeken en verslagen van misdaadreporters, politie enz. van over heel de wereld. Ik zit dit niet ter plekke te verzinnen.
Tja, en wat dan nog? Nummer 1 heb ik helemaal geen zin om raporten te gaan lezen over iets waarvan ik weet dat het bestaat. Nummer 2 hou ik van nuancering ipv generalisering. Nummer 3 vind ik jouw argumenten vooral uitingingen van persoonlijke visie / frustratie. Nummer 4 zoek ik liever naar oplossingen die wel kans van slagen hebben en als laatste nummer 5 ik heb geen flauw idee wat je met dit topic probeert te bereiken.
Jezus wat slecht... ;-)

Hoe kom jij er nu bij to om zo tegen motorclubs te zijn?
Wat hebben zij jou misdaan?

Is het enkel de herrie, zijn het wat krantenberichten, heeft het jou persoonlijk geraakt, of ben je in de ban geraakt van 1 of andere motorclub-serie/documentaire op Netflix?

...of wist je gewoon geen beter onderwerp dan dit om een topic over te openen op een grijze woensdagochtend?

En dat stukje over obesitas... :facepalm:
KroegFilosoof schreef:
08-11-2017 10:56
Lees de rapporten maar van Justitie, en lees de vele boeken en verslagen van misdaadreporters, politie enz. van over heel de wereld. Ik zit dit niet ter plekke te verzinnen.

Ik vind dat je gerust tegen clubs mag optreden die geweld veroorzaken of promoten. Maar ja, wat doen we dan bijv. met al die geloven die geweld en ellende veroorzaken? Massaal misbruik in RK kerk, is dat geen georganiseerde misdaad? De moorden en aanslagen vanuit de islam, is dat geen reden alle moskeen te sluiten?

Kortom; er zitten inderdaad wat haken en ogen aan.
Alle reacties Link kopieren
shisha schreef:
08-11-2017 11:02
Hoe kom jij er nu bij to om zo tegen motorclubs te zijn?
Wat hebben zij jou misdaan?

Ik werd getriggerd door een serie van Pownd, genaamd captain Henk. Dat is een serie over een biker met een boerenaccent uit de Achterhoek. Ik irriteer me dan aan het copieergedrag van figuren die een stoere levensstijl uit bijvoorbeeld Amerika gaan zitten na-apen met allemaal dezelfde jasjes aan.

BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Oh, je irriteert je. Ja dat is een hele goede reden... Jij hebt iets tegen deze leefstijl enzoekt hierbij andere redenen om je irritatie te voeden.
Wist je dat iedereen op deze wereld kopieergedrag vertoond? Wist je dat dat de reden is waarom je kunt lopen, praten en nog veel meer?
Alle reacties Link kopieren
shisha schreef:
08-11-2017 11:02
Jezus wat slecht... ;-)

En dat stukje over obesitas... :facepalm:


Check deze rare reportage dan maar. Hilarisch wordt het op het einde dat een obeet door een andere obeet de club uitgetrapt wordt.

https://www.powned.tv/artikel/captain-h ... aflevering

BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven