Amsterdam op ramkoers met het kabinet

27-05-2018 09:23 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Terwijl heel Europa bezig is illegalen te repatriëren gaan ze in Amsterdam een soort semi legale status organiseren.

Dat je een uitgeprocedeerde een kop soep geeft is geen probleem maar in Amsterdam gaan ze een semi legale status creëren.

Afbeelding

Pasjes, stage plekken een garantie dat ze niet opgepakt mogen worden.
Kortom ze gaan langs het kabinetsbeleid op en langs de rechter
(Deze mensen zijn uitgeprocedeerd)

O ja en om het allemaal wat salonfähig te maken spreken ze in Amsterdam niet meer
van illegalen maar van ongedocumenteerden.

Ik vind het Amsterdamse idee

Totaal aantal stemmen: 49

Absurd maar had niet anders verwacht (76%)
Geniaal moesten ze in heel Nederland doen (22%)
Anders : licht ik toe in de topic (2%)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Voor alle duidelijkheid.
Een uitgeprocedeerde die meewerkt aan zijn / haar vertrek krijgt volledige opvang.
Dit verzorgt de afdeling terugkeer en vertrek vanuit ter Apel

Die kunnen ook gebruik maken van de BBB regeling.
Deze groep illegalen in Amsterdam werken nergens aan mee.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik had het een paar dagen geleden al gelezen en ben blij dat ik niet in Amsterdam woon. Belasting voor huiseigenaren wordt verhoogd, terwijl illegale uitgeprocedeerde snuiters geld krijgen. Het is me allemaal wat zeg.

Ik heb niets tegen GL, maar die Groot Wassink is wel een knurft van de bovenste plank.
Alle reacties Link kopieren
Kijk als een keer kerk zoiets doet deugt het ook niet maar dan is het een particulier initiatief.

Maar hier is een overheidsorgaan of in ieder geval een bestuursorgaan dat daar onder valt die lijnrecht tegen een kabinet ingaat.

En dan nog snapt ieder mens dat je bijvoorbeeld bij -10 een illegaal een slaapplaats geeft of naar een ziekenhuis vervoert als hij zijn been breekt.

Maar dit gaat heel ver, stage plaatsen, pasjes, een garantie om niet opgepakt te worden etc.
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 27-05-2018 09:34
Reden: typ fout
0.21% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen medelijden met de Amsterdammers, ze hebben zelf voor links gekozen.
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
27-05-2018 09:33
Ik heb geen medelijden met de Amsterdammers, ze hebben zelf voor links gekozen.
:hihi: Dat klopt
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Kunstenkitsch schreef:
27-05-2018 09:30
Ik had het een paar dagen geleden al gelezen en ben blij dat ik niet in Amsterdam woon. Belasting voor huiseigenaren wordt verhoogd, terwijl illegale uitgeprocedeerde snuiters geld krijgen. Het is me allemaal wat zeg.
Amsterdam wordt een illegalen magneet.
Een soort vrijhaven waar je een pasje krijgt, een stageplek en een NIET UITZET GARANTIE
Tenminste zo lees ik het.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Fantastisch dat extreemlinkse college.
Gaat nog lachen worden de komende jaren in open inrichting Amsterdam.
Zet er maar een hek omheen en geen voedselpakketten over het hek gooien en niet bijvoederen.
En alle illegalen ik zeg hup hup op naar Amsterdam!
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
HGB, zo lees ik het ook. De hele procedure heeft op deze manier totaal geen zin, aangezien je ook naar Amsterdam kan.

Ik ben benieuwd of het kabinet in gaat grijpen. Ik verwacht het niet, maar hoop het wel.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
27-05-2018 09:40
Amsterdam wordt een illegalen magneet.
Een soort vrijhaven waar je een pasje krijgt, een stageplek en een NIET UITZET GARANTIE
Tenminste zo lees ik het.
Blijkbaar is dit wat de Amsterdammers willen, ze hebben massaal op links gestemd, ze zijn bereid om extra in hun buidel te tasten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij dat de staatssecretaris zich er nu al tegen uitspreekt. Lijkt mij toch haast niet mogelijk dat een gemeente zelf regels kan bedenken die tegen de wet ingaan. Anders kan iedere gemeente wel doen waar ze zelf zin in hebben. Maar goed, afwachten hoe het verder loopt.

Het kabinet wil trouwens ook al ingrijpen bij het toelaten van het kraken van woningen door illegalen in Amsterdam.
Ik denk niet dat er veel gaat gebeuren. Ik denk eerder dat Rutte dit in de doofpot stopt.

Zolang antifa bijeenkomsten van FvD saboteert (bekladden van panden enzo) en daar niets tegen gedaan wordt, verwacht ik niet dat ze in gaan grijpen in Amsterdam.

(en nee. ik stem geen FvD. Ook geen GL of VVD of PVV. Echter heb ik wel een mening en ben ik meer van het Vrij Links. Ook vraag ik me af of Klaver wel achter die Groot Wassink kan staan.)
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
27-05-2018 09:27
Voor alle duidelijkheid.
Een uitgeprocedeerde die meewerkt aan zijn / haar vertrek krijgt volledige opvang.
Dit verzorgt de afdeling terugkeer en vertrek vanuit ter Apel

Die kunnen ook gebruik maken van de BBB regeling.
Deze groep illegalen in Amsterdam werken nergens aan mee.
Die opvang komt neer op gevangenschap.

Maar ernstiger: de overheid wil ook vluchtelingen uitzetten waarvan de procedure nog loopt.
En soms mag dat niet, maar soms blijkbaar wel.
https://nos.nl/artikel/2149364-asielzoe ... gezet.html
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Gelukkig mag dat wel. Sowieso vind ik het raar dat je in hoger beroep mag als eenmaal is bepaald dat je geen verblijfsvergunning krijgt. Ik heb het idee dat het vooral advocaten zijn die hier flink geld aan verdienen.
Alle reacties Link kopieren
parkeren €7,50/uur auto's de binnenstad uit, ga maar door.
Blij dat ik in een mooi klein Drents woon
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
27-05-2018 10:13
parkeren €7,50/uur auto's de binnenstad uit, ga maar door.
Blij dat ik in een mooi klein Drents woon
Daar hebben ze zelf voor gekozen, ik ben benieuwd hoe Amsterdam er over 10 jaar uitziet.
Gisselle, ik denk dat Amsterdam over tien jaar vooral bestaat uit allochtonen/mensen-met-een-niet-westerse-migratie-achtergrond. Daarnaast zal het een al toerisme en criminaliteit zijn wat daar de klok slaat.

Tien jaar geleden hadden wij een hoop vrienden in Amsterdam. Inmiddels zijn ze allemaal verhuisd naar andere steden en dorpen.
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
27-05-2018 10:19
Daar hebben ze zelf voor gekozen, ik ben benieuwd hoe Amsterdam er over 10 jaar uitziet.
Ik ook! Let the game begin.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Kunstenkitsch schreef:
27-05-2018 10:22
Gisselle, ik denk dat Amsterdam over tien jaar vooral bestaat uit allochtonen/mensen-met-een-niet-westerse-migratie-achtergrond. Daarnaast zal het een al toerisme en criminaliteit zijn wat daar de klok slaat.

Tien jaar geleden hadden wij een hoop vrienden in Amsterdam. Inmiddels zijn ze allemaal verhuisd naar andere steden en dorpen.
Amsterdam is anders nog altijd 10 keer leefbaarder dan verpauperde rechtse steden als Rotterdam of Den Haag.
kantlijn wijzigde dit bericht op 27-05-2018 10:41
1.72% gewijzigd
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Lopervanhiernaardaar schreef:
27-05-2018 10:13
parkeren €7,50/uur auto's de binnenstad uit, ga maar door.
Blij dat ik in een mooi klein Drents woon
In een klein Drents (dorp?) heb je grootstedelijke problematiek niet, zoals enorme luchtvervuiling door de voortdurende stromen auto’s die in files door de stad rijden. Auto’s, touringcars zoveel mogelijk de stad uit, voor een gezondere lucht. De ongebreidelde economische groei gaat ten koste van gezondheid en leefbaarheid.

Amsterdam gaat meer huizen bouwen voor middeninkomens, en verkoop sociale woningen alleen toestaan bij hoge uitzondering, zodat gezinnen ook in Amsterdam kunnen wonen en niet alleen de hoge inkomens.

En nee, ik heb niet GL gestemd. Ben wel blij met een aantal van deze uitkomsten.
Alle reacties Link kopieren
Geengroenblaadje schreef:
27-05-2018 10:40
In een klein Drents (dorp?) heb je grootstedelijke problematiek niet, zoals enorme luchtvervuiling door de voortdurende stromen auto’s die in files door de stad rijden. Auto’s, touringcars zoveel mogelijk de stad uit, voor een gezondere lucht. De ongebreidelde economische groei gaat ten koste van gezondheid en leefbaarheid.

Amsterdam gaat meer huizen bouwen voor middeninkomens, en verkoop sociale woningen alleen toestaan bij hoge uitzondering, zodat gezinnen ook in Amsterdam kunnen wonen en niet alleen de hoge inkomens.

En nee, ik heb niet GL gestemd. Ben wel blij met een aantal van deze uitkomsten.
Nu moet wel gezegd worden dat linkse partijen in het algemeen en groenlinks in het bijzonder zich op gemeenteljk niveau niet bepaald op een positieve manier hebben onderscheiden aangaande het woningbouwbeleid teneinde de hyperinflatie en krapte op de huizenmarkt tegen te gaan, dus ik ben benieuwd of ze daar dan nu wel iets fatsoenlijks van gaan brouwen.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
27-05-2018 09:46
Blijkbaar is dit wat de Amsterdammers willen, ze hebben massaal op links gestemd, ze zijn bereid om extra in hun buidel te tasten.
Nou deze Amsterdamse niet hoor, integendeel.
een dag niet gedronken is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
kantlijn schreef:
27-05-2018 10:40
Amsterdam is anders nog altijd 10 keer leefbaarder dan verpauperde rechtse steden als Rotterdam of Den Haag.
Pardon?

Nou, ik als geboren en getogen Hagenaar zou nog niet dood gevonden willen worden in Amsterdam.

Hoe kom je erbij dat Den Haag en Rotterdam verpauperd zijn?
Veni, vidi, vagina.
Hij kwam en zag dat het kut was
VictimadelAmor, ik ben deels in Den Haag opgegroeid (Benoordenhout) en er zijn nog genoeg mooie buurten in Den Haag. Statenkwartier, de Vogelbuurt, Bloemenbuurt, Benoordenhout, Marlot (al vind ik dat bijna Wassenaar) en de wijk rond de Parkweg/Hogeweg zijn prachtig. Daarentegen zijn er genoeg buurten in Den Haag die ik mijd als de pest: Transvaal, de Schilderswijk, Moerwijk, Bezuidenhout (Mariahoeve), het centrum 's avonds, ik vind het een verschrikking.

Rotterdam heb ik nooit leuk gevonden, op Hilligersberg en Kralingen na. De rest van Rotterdam vind ik eigenlijk best ruk.

Overigens deel ik je mening wat betreft Amsterdam. Vroeger kwam ik er regelmatig en vond ik het echt een toffe stad, maar de laatste keer dat ik er was wilde ik maar een ding en dat was weg. Je kon over de hoofden lopen en er hing een opgefokte sfeer. Niet leuk!
anoniem_367904 wijzigde dit bericht op 27-05-2018 11:22
18.51% gewijzigd
Zoals altijd lopen we hier voorop en zijn we doordat we beter geïnformeerd omdat we er hier al tijden mee geconfronteerd worden, van oudsher barmhartig en menselijk.
In andere steden en dorpen is men net zo normaal bezig met vluchtelingen, alleen is het in Amsterdam op grotere schaal.
De economische groei is daarnaast sky high dus ik snap dat er zuur wordt gekeken door sommigen, naar welke keuzes wij ons hier kunnen veroorloven ;-).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven