Grenzen aan de grap

02-07-2018 21:31 125 berichten
Kan je overal grappen over maken? Zit in elke grap een diepere boodschap die iets zegt over de werkelijke mening van de grappenmaker? Mag je om alle grappen lachen?

En in hoeverre is je denkraam hierin begrensd door je eigen politieke standpunten?

Op dit forum verbaast het me al lang hoe mensen die ik bijzonder waardeer als het om humor gaat een heel stuk behoudender zijn dan ik. Het kan me niet hard genoeg, zeg ik graag. Maar dan ook weer niet altijd, want de grappen die Van der Gijp over homo's maakte vond ik dan weer tranentrekkend slecht en een stap terug in de emancipatie van homoseksuelen.


Wat vinden jullie? Kan en mag het altijd? Mag kunst meer? Is provocatie noodzakelijk voor een gezonde samenleving? Welke grap kon echt niet?
Alle reacties Link kopieren
Nou dit wordt vast een humoristisch topic...
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ja, alle grappen mogen.
Ik vind het niet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Nadenker, deze OP. vooraleerst wil ik voor mezelf opmerken dat er een verschil is in politieke grappen, sociaal-maatschappelijke grappen en persoonlijke grappen.

Dit topic gaat specifiek over politiek? (even voor de duidelijkheid)
Alle reacties Link kopieren
:rofl: Ik ben de enige die er serieus intrapt.
Nouschi schreef:
02-07-2018 21:35
Nou dit wordt vast een humoristisch topic...
Misschien kun je beginnen met een goede grap?

Ik zei laatst (en het floepte er zo uit) toen iemand het had over afvallen en onze struggles daaromtrent en dat er toch eigenlijk geen wondermiddel was "HIV schijnt te helpen." Toen ik het zei, wist ik dat het fout was en dat ik uit moest leggen dat ik een dierbaar iemand heb met HIV die juist graag dat soort grappen maakt.
Nemaìn’ schreef:
02-07-2018 21:36
Ik vind het niet kunnen.
Jij hebt ook een veel te beschaafd gevoel voor humor.
vrouwjagersma schreef:
02-07-2018 21:38
Misschien kun je beginnen met een goede grap?

Ik zei laatst (en het floepte er zo uit) toen iemand het had over afvallen en onze struggles daaromtrent en dat er toch eigenlijk geen wondermiddel was "HIV schijnt te helpen." Toen ik het zei, wist ik dat het fout was en dat ik uit moest leggen dat ik een dierbaar iemand heb met HIV die juist graag dat soort grappen maakt.
Ik heb die behoefte van uitleggen dan weer niet.
Waarom ga jij jezelf zitten verantwoorden om een grap?
vrouwjagersma schreef:
02-07-2018 21:38
Jij hebt ook een veel te beschaafd gevoel voor humor.
Deze bookmark ik.
Ik ben eigenlijk wel voor voorbeelden van grappen die wel of niet 'kunnen'.
Hetvrijewoord schreef:
02-07-2018 21:40
Ik ben eigenlijk wel voor voorbeelden van grappen die wel of niet 'kunnen'.
Ik vind dat alles kan.
Degene die mij staffen kunnen je vertellen wat niet kan.
Alle reacties Link kopieren
Jahoor.
Damned if I don’t
Waarom zou je eigenlijk geen (slechte) grappen mogen maken over homoseksuelen? Zijn ze anders dan anderen (waar we wel slechte grappen over mogen maken)?
Alle reacties Link kopieren
George Carlin over wat je wel of niet mag zeggen of waar je wel of niet een grap over mag maken:

https://www.youtube.com/watch?v=fwMukKqx-Os

Hij is er in 1972 voor gearresteerd:

www.emmytvlegends.org/blog/?p=6402
Alle reacties Link kopieren
Die HIV grap vind ik prima kunnen. Ik lig niet onder de tafel, dat niet.

Grappen die ik niet vind kunnen heb ik geen zin in om op te schrijven.
nouschi wijzigde dit bericht op 02-07-2018 21:44
2.49% gewijzigd
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Als je met je grap geen toehoorders beledigt kan het wat mij betreft allemaal.

Hangt dus heel erg van het gezelschap af of die grap juist op dat moment gemaakt kan worden.
Deze vind ik sterk, ik hoop niet dat ik 'm hoef uit te leggen....

https://youtu.be/_UtlUTUcLX0?t=1m1s
Oakes schreef:
02-07-2018 21:37
:rofl: Ik ben de enige die er serieus intrapt.
Het is volgens mij ook serieus bedoeld? (Zie het topic over Wieringa)


Maar ik wacht even af of dit misschien ook een grap is die ik niet begrijp :$
quattro35 schreef:
02-07-2018 21:43
George Carlin over wat je wel of niet mag zeggen of waar je wel of niet een grap over mag maken:

https://www.youtube.com/watch?v=fwMukKqx-Os

Hij is er in 1972 voor gearresteerd:

www.emmytvlegends.org/blog/?p=6402


George!!!
:worship:


https://youtu.be/fwMukKqx-O
anoniem_318965 wijzigde dit bericht op 02-07-2018 21:46
4.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
02-07-2018 21:43
Als je met je grap geen toehoorders beledigt kan het wat mij betreft allemaal.

Hangt dus heel erg van het gezelschap af of die grap juist op dat moment gemaakt kan worden.
Je beledigt altijd wel iemand.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
De Telegraafgrap vond ik heel grappig.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Andersom schreef:
02-07-2018 21:43
Als je met je grap geen toehoorders beledigt kan het wat mij betreft allemaal.

Hangt dus heel erg van het gezelschap af of die grap juist op dat moment gemaakt kan worden.
Ik heb serieus wel eens iemand in 30 minuten tijd 7x aan het huilen gebracht en 5x in woede laten ontsteken zonder dat het ook maar 1 seconde de bedoeling was. Die mevrouw maakte alles persoonlijk, vooral op haar persoonlijk.
Met dat soort mensen hou ik geen rekening.
Andersom schreef:
02-07-2018 21:43
Als je met je grap geen toehoorders beledigt kan het wat mij betreft allemaal.

Hangt dus heel erg van het gezelschap af of die grap juist op dat moment gemaakt kan worden.
Ik heb serieus wel eens iemand in 30 minuten tijd 7x aan het huilen gebracht en 5x in woede laten ontsteken zonder dat het ook maar 1 seconde de bedoeling was. Die mevrouw maakte alles persoonlijk, vooral op haar persoonlijk.
Met dat soort mensen hou ik geen rekening.
Nemaìn’ schreef:
02-07-2018 21:39
Ik heb die behoefte van uitleggen dan weer niet.
Waarom ga jij jezelf zitten verantwoorden om een grap?
Ja, weet ik niet. Ik ben altijd bang dat mensen dan toch denken dat ik een vreselijk onmens ben omdat ik zo'n naar gevoel voor humor heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven