Weer een vrouw gestalkt en vermoord

13-07-2018 10:11 172 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zonet hoorde ik op de radio dat de ex-vriend van de vrouw die woensdag werd vermoord gearresteerd is. Hij had al eerder vastgezeten op verdenking van stalking, en had een contact- en locatieverbod.
De vrouw had een alarmknop gekregen van de politie, en toch is het misgegaan en is ze vermoord.

Hij is natuurlijk op dit moment alleen maar verdachte, maar zij is wel vermoord.
Ik ben zo verdrietig en boos hierover.
Wat kunnen we doen om te zorgen dat dit soort moorden minder vaak gebeuren ?
https://nos.nl/artikel/2241263-ex-vrien ... achte.html
nounou
Haar bewapenen.

voor de rest kun je niets anders doen, want je kunt niet iemand op pakken voor iets wat hij nog niet heeft gedaan.
Hoe triest ook, dit is niet te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
In- en intriest. Wat zal ze bang zijn geweest de dagen voor haar dood. Vreselijk.
Ik denk dat in ieder geval een deel van de oplossing ligt in het strenger bestraffen van stalking. Dus vóór er een dik dossier ligt. Maar ik snap dat dat ingewikkeld ligt.
Alle reacties Link kopieren
Een soft locatie verbod wat niet eens wordt gecontroleerd heeft geen enkele zin. Wereldvreemde rechtertjes en politici zijn mede schuldig aan dit soort moorden.

Regeltjes zonder handhaving = nutteloos. Pure symboolpolitiek

Met dit meisje als slachtoffer
Alle reacties Link kopieren
Het is best simpel: geen relatie aangaan met dit soort mannen.


Veel te veel vrouwen gaan voor de foute man, want oh zo spannend!
En op een gewone man worden we niet verliefd.

relaties/advies-nodig/list_messages/415757
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
13-07-2018 10:11
Wat kunnen we doen om te zorgen dat dit soort moorden minder vaak gebeuren ?
Statistiek leren begrijpen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
En minder soft zijn zelf en je broers/neven zo'n stalker helemaal kapot laten slaan als waarschuwing.
strikjemetstippels schreef:
13-07-2018 10:22
En minder soft zijn zelf en je broers/neven zo'n stalker helemaal kapot laten slaan als waarschuwing.
Helaas zijn de broers/neven/andere zware jongens dan strafbaar en gaat de stalker vrijuit.

Ik vind dit nieuws heel naar en leef mee met de familie en vrienden van dit meisje.

Ook maakt het me boos: vrouwen worden nog steeds minderwaardig behandeld. Stalken is bijna niet strafbaar en het bericht hierboven dat je 'simpelweg geen relatie aan moet gaan met dit soort mannen' stuit me tegen de borst. Alsof je van te voren weet dat je met zo'n gestoorde idioot die geen 'nee' accepteert te maken hebt! Het lijkt me heerlijk om in een droomwereld te leven waarin je alles zelf in de hand hebt.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk ik ben ooit ook eens gestalkt via mijn zus. Het hield maar niet op begin dit jaar was ze nog bezig.
Terwijl ik al jaren geen contact met diegene gehad heb.
Het zijn meestal mensen die het daglicht niet in je ogen gunnen en overal een reden voor zoeken om contact aan te halen.
anoniem_362768 wijzigde dit bericht op 13-07-2018 10:55
69.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
13-07-2018 10:19
Het is best simpel: geen relatie aangaan met dit soort mannen.


Veel te veel vrouwen gaan voor de foute man, want oh zo spannend!
En op een gewone man worden we niet verliefd.

relaties/advies-nodig/list_messages/415757
Zo zeg, wat een kwetsende reactie! Ten eerste bijzonder generaliserend, ten tweede suggereert deze reactie dat het de schuld is van het slachtoffer zelf. Ten derde , belachelijk dat je denkt dat er blijkbaar vanaf het begin 'stalker' op het voorhoofd geschreven staat.
Echt, heel erg deze reactie.
Alle reacties Link kopieren
Straat verbod en alarmknop zijn dus te softe maatregelen.p

Als zij echt in zo'n enorme angst zat, wat ik denk, want ze werdt door vrienden/vriendinnen naar stage gebracht. Dan had ze moeten onderduiken op een voor haar ex onbekend adres.

Omgekeerde wereld maar ja......
Alle reacties Link kopieren
Voor dit soort dingen kun je je eigenlijk niet beschermen, behalve een sterke vent in de buurt hebben of een wapenvergunning aanvragen (maar ook dat kan niet om deze reden aangevraagd worden vanwege de wet). Het is triest maar wel hoe het werkt als vrouw. Hoe moet je jezelf anders beschermen tegen dit soort types?
Politie kan niets, vanwege de wetgeving.

Nu vind ik zelf stalking wel een van de meest onderschatte misdrijven, want de psychische gevolgen zijn echt enorm. Heel anders dan bij oplichting en diefstal. De dreiging van geweld is ook al geweld en dat wordt helaas te weinig onderkend in de huidige wetgeving. Daar zouden ze eigenlijk iets in moeten veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de reactie van Jo niet vreemd. Vraag me wel af of en waaraan je deze mannen zou kunnen herkennen, of dat het zo is dat elke man, of breder gezien, elk mens op het punt kan komen dat je je ex-partner vermoordt.
In het NOS-bericht staat deze zin Volgens kennissen van de studente verpleegkunde was haar ex naar de buitenwereld een heel lieve jongen.
Zijn het alleen agressieve bullebakken, players of emotioneel zeer onevenwichtige mannen die dit doen ?
Is het simpele pech dat je ex nadat je het hebt uitgemaakt geestelijk ontspoort ?

Ook vraag ik me af of zijn vrienden of familie niets aan hem gemerkt hebben. Praten mannen over dit soort dingen met elkaar, wanneer ze dol worden van verdriet of woede wanneer hun vriendin de relatie heeft verbroken ?
zazamaenade wijzigde dit bericht op 13-07-2018 10:54
0.26% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste tekenen dat deze nieuwe man toch niet zo leuk is (dus zodra hij gaat commanderen, je iets toeschreeuwt of je kleineert) beëindig je beslist maar vriendelijk het contact.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Het zijn naar mijn mening wel onevenwichtige type mensen die dit doen. Maar die kunnen ook heel lief zijn, het zijn de mensen die je niet vrij laten om te doen wat goed voor je is.

Maar op tijd herkennen vraagt ook een zekere heelheid van een persoon en dan nog kun je dat op tijd herkennen, de relatie verbreken en alsnog met een stalker eindigen! Dus alleen zeggen dat het aan de keuze van het slachtoffer ligt, is echt niet correct. Je zou jezelf moeten kunnen beschermen tegen dit soort types. Niemand is heel genoeg om alles en iedereen die slecht voor hem of haar is eruit te filteren. We komen allemaal mensen tegen die een slechte impact hebben. Doen alsof je dan maar even snel moet groeien en zodat je die er allemaal uit kunt filteren is echt een utopie.

Helaas hebben we de zelfbeschikking op dit gebied ingedamd met wetgeving maar de bescherming die de wetgeving daarvoor in de plaats biedt is niet afdoende. Ik zou bijna zeggen dat ik wel snap waar de wapenliefde van veel Amerikanen vandaan komt.
anoniem_371732 wijzigde dit bericht op 13-07-2018 11:02
0.10% gewijzigd
tv-icoon schreef:
13-07-2018 10:51
Bij de eerste tekenen dat deze nieuwe man toch niet zo leuk is (dus zodra hij gaat commanderen, je iets toeschreeuwt of je kleineert) beëindig je beslist maar vriendelijk het contact.

En dan blijkt diegene niet tegen afwijzing te kunnen en heb je een stalker te pakken. Je kunt het nooit zien aankomen want je kunt het niet aan iemand zien.

Er wordt hier overigens alleen gesproken over mannen maar vrouwen kunnen er net zo goed wat van.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
13-07-2018 10:19
Het is best simpel: geen relatie aangaan met dit soort mannen.


Veel te veel vrouwen gaan voor de foute man, want oh zo spannend!
En op een gewone man worden we niet verliefd.

relaties/advies-nodig/list_messages/415757
veel te kort door de bocht, je kunt ook gestalkt worden door iemand omdat je geen relatie met diegene wil aangaan
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
tv-icoon schreef:
13-07-2018 10:51
Bij de eerste tekenen dat deze nieuwe man toch niet zo leuk is (dus zodra hij gaat commanderen, je iets toeschreeuwt of je kleineert) beëindig je beslist maar vriendelijk het contact.

En dan trekt die man zich beslist maar vriendelijk meteen terug. In de ideale wereld.
Such fun!1
Kunstenkitsch schreef:
13-07-2018 10:31
Helaas zijn de broers/neven/andere zware jongens dan strafbaar en gaat de stalker vrijuit.

Ik vind dit nieuws heel naar en leef mee met de familie en vrienden van dit meisje.

Ook maakt het me boos: vrouwen worden nog steeds minderwaardig behandeld. Stalken is bijna niet strafbaar en het bericht hierboven dat je 'simpelweg geen relatie aan moet gaan met dit soort mannen' stuit me tegen de borst. Alsof je van te voren weet dat je met zo'n gestoorde idioot die geen 'nee' accepteert te maken hebt! Het lijkt me heerlijk om in een droomwereld te leven waarin je alles zelf in de hand hebt.
Ja, maar dan leef je nog wel. En men hoeft er niet achter te komen.

Mijn nicht had ook zo'n vent, kinderen samen, na jaren gescheiden, hij bleef haar lastig vallen, ook op werk. Haar werk had er geen zin in steeds die problematiek, dus stond zij op straat.

Uiteindelijk is de stalker dus wel aangepakt door familie. Dit was niet in Nederland trouwens. Maar je kunt niet rekenen voor je leven op de overheid. Ik zou liever strafbaar zijn dan dood met als tekst op grafsteen 'hier ligt Strikje, ze hield zich aan de wet'.
Alle reacties Link kopieren
Ze zei zeg er maar niks van want die blijft doorgaan. Zij zit daar al helemaal niet op te wachten.
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
13-07-2018 11:05
veel te kort door de bocht, je kunt ook gestalkt worden door iemand omdat je geen relatie met diegene wil aangaan
Ja dat ondervind ik nu zelf aan den lijve. Heel fijn als iemand je in de gaten blijft houden, toevallig ineens 's avonds laat buiten is, je blijft aankijken terwijl ik er álles aan doe om te negeren.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
13-07-2018 11:02
En dan blijkt diegene niet tegen afwijzing te kunnen en heb je een stalker te pakken. Je kunt het nooit zien aankomen want je kunt het niet aan iemand zien.

Er wordt hier overigens alleen gesproken over mannen maar vrouwen kunnen er net zo goed wat van.
Daarom moet je in het begin ook goed opletten dat hij of zij niet over je grenzen gaat, dat je bijvoorbeeld iets doet wat hij vraagt maar je eigenlijk niet wil. Vrouwen hebben van jongs af aan geleerd aardig te zijn maar men had ze beter kunnen leren voor zichzelf op de komen. Stalkers hebben daar vaak een neus voor.

Bijvoorbeeld: iemand biedt aan om je boodschappen in je auto te zetten; jij zegt vriendelijk nee maar dan pakt hij toch een tas en zet hem in je wagen. Vrouwen kijken dan vaak een beetje lullig, zeggen schaapachtig dankjewel, terwijl ze ferm hadden moeten reageren: ik zei toch dat hulp niet nodig was? Maar dan vinden ze dat rot om te doen.
Dan moet het maar zoals het kan
Iedereen kan omslaan uiteindelijk. Wat dat betreft heb je weinig garanties. Vrouwen net zo goed als mannen, al zijn vrouwen vaak minder gewelddadig (maar doen dan vaker een valse aangifte van verkrachting als wraak, bij voorbeeld).

Natuurlijk, als je altijd met van die half of hele criminele types rond hangt etc dan is de kans groter, maar dan nog.
tv-icoon schreef:
13-07-2018 11:13
Daarom moet je in het begin ook goed opletten dat hij of zij niet over je grenzen gaat, dat je bijvoorbeeld iets doet wat hij vraagt maar je eigenlijk niet wil. Vrouwen hebben van jongs af aan geleerd aardig te zijn maar men had ze beter kunnen leren voor zichzelf op de komen. Stalkers hebben daar vaak een neus voor.

Bijvoorbeeld: iemand biedt aan om je boodschappen in je auto te zetten; jij zegt vriendelijk nee maar dan pakt hij toch een tas en zet hem in je wagen. Vrouwen kijken dan vaak een beetje lullig, zeggen schaapachtig dankjewel, terwijl ze ferm hadden moeten reageren: ik zei toch dat hulp niet nodig was? Maar dan vinden ze dat rot om te doen.

Sorry maar je hebt echt geen idee waar je het over hebt. Een stalker hoeft zich helemaal niet tijdens de relatie al vreemd te gedragen, dat komt pas nadat je het hebt uitgemaakt. Het is de afwijzing die ze niet kunnen verkroppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven