‘Dat doet ie normaal nooit!’

29-07-2018 10:27 780 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het zal je gebeuren. Ben je lekker aan het wandelen, ontsnappen er twee van die agressieve k*thonden en lig je minimaal anderhalve week in t ziekenhuis.
https://www.ad.nl/binnenland/echtpaar-o ... ~a790c04a/
Vriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ben vooral benieuwd waar het in de opvoeding mis is gegaan.
Honden worden namelijk niet vals geboren ;)
Alle reacties Link kopieren
Anoniem126 schreef:
29-07-2018 10:32
Ben vooral benieuwd waar het in de opvoeding mis is gegaan.
Honden worden namelijk niet vals geboren ;)
Tja. De eigenaren zeggen dat ze dit nog nooit hebben gedaan. Dus je weet t niet.
De ene hond is natuurlijk wel agressiever dan de andere. En als ze elkaar dan een soort van ‘ophitsen’ wordt t misschien nog erger
Vriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk!

Ik geloof ook niet dat honden vals geboren worden, maar wel dat sommige rassen nu eenmaal gevaarlijker/onbetrouwbaarder zijn dan andere.
Ik vind het altijd wat makkelijk om te zeggen: tja dat ligt aan mensen die er niet goed mee omgaan, want als je het goed doet kan zo’n hond geen kwaad. Dat geldt hetzelfde voor pistolen, maar daarvan vinden we ook niet dat iedereen die zo maar in huis mag halen.
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk!
Ik vind wel dat de eigenaar verantwoordelijk is. Ik bedoel, er zat een gat in het hek. De honden konden zo van het terrein af en het is de verantwoordelijkheid van de eigenaar om de honden op eigen terrein te houden. Dat ze dit blijkbaar nooit eerder hebben gedaan, doet daar niets aan af.
Goed dat ze afgemaakt zijn.
Alle reacties Link kopieren
Verantwoording ligt wat mij betreft bij de eigenaar.
Waarom ze uitvielen laat ik buiten beschouwing, de tuin was niet goed afgezet, das veel kwalijker. Als er een gat in de tuin is, moet die gelijk gerepareerd. Geen risico. Doe ik ook niet...
Alle reacties Link kopieren
little_angel89 schreef:
29-07-2018 10:39
Verantwoording ligt wat mij betreft bij de eigenaar.
Waarom ze uitvielen laat ik buiten beschouwing, de tuin was niet goed afgezet, das veel kwalijker. Als er een gat in de tuin is, moet die gelijk gerepareerd. Geen risico. Doe ik ook niet...
Ik vraag me af hoe ze de tweede keer zijn ontsnapt. Als dat gat er na die aanval nog zat..
Vriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
De honden hadden zoiets nog nooit gedaan. Dat gat in dat hek zal ook niet net onstaan zijn toen ze langsliepen en zij zullen niet de eerste wandelaars zijn die daar langsliepen.

Hoeveel mensen zie jij wandelen met een paraplu tegen de zon?
Ik niemand.

Ik denk dat die man de honden heeft opgehitst met die paraplu en toen ging het fout.

En als ze eenmaal door het lint zijn gegaan dan blijven ze gevaarlijk.
Alle reacties Link kopieren
Verkeerde opvoeding of niet. Die mormels moeten verboden worden. Risico is veel te groot om dit soort idiote beesten te mogen hebben. Lijkt ook steeds vaker te gebeuren, of het haalt steeds vaker het nieuws...
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
29-07-2018 10:42
De honden hadden zoiets nog nooit gedaan. Dat gat in dat hek zal ook niet net onstaan zijn toen ze langsliepen en zij zullen niet de eerste wandelaars zijn die daar langsliepen.

Hoeveel mensen zie jij wandelen met een paraplu tegen de zon?
Ik niemand.

Ik denk dat die man de honden heeft opgehitst met die paraplu en toen ging het fout.

En als ze eenmaal door het lint zijn gegaan dan blijven ze gevaarlijk.
Grapje toch?
Tja, dit is dus waarom ik altijd bang zal blijven voor honden. Uiteraard is dit grotendeels een gebrek aan opvoeding. Ik zie het bij die mormels bij mij beneden ook, niet opgevoed. Teveel blaffen, agressief, betutteld worden door de baasjes. Ik vertrouw een hond dan ook zelden.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
29-07-2018 10:42
De honden hadden zoiets nog nooit gedaan. Dat gat in dat hek zal ook niet net onstaan zijn toen ze langsliepen en zij zullen niet de eerste wandelaars zijn die daar langsliepen.

Hoeveel mensen zie jij wandelen met een paraplu tegen de zon?
Ik niemand.

Ik denk dat die man de honden heeft opgehitst met die paraplu en toen ging het fout.

En als ze eenmaal door het lint zijn gegaan dan blijven ze gevaarlijk.
:confused:
:nope:

En die psycholoog heeft ze natuurlijk gek gemaakt met z’n gepsychologiseer. Jaja......
Vriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
Die honden afmaken heeft weinig zin, de eigenaar 5 jaar opsluiten lijkt mij effectiever en er gaat een veel sterkere preventieve werking van uit

Zulke criminele eigenaren nemen snel weer nieuwe vechthonden, en zo blijven de problemen voortduren.

Honden zijn niet het probleem denk ik, hun aso tokkie maffia baasjes daarentegen.....

Pitbulls zouden wel verplicht een muilkorf moeten dragen, geen idee waarom dat nog niet wettelijk geregeld is in Nederland?

Maar ja, stel dat, er is helaas ook niet genoeg politie om zo iets te controleren, dus dan heeft extra wetgeving ook geen nut
Het gebeurt omdat het kan. Geen strengere regelgeving voor het honden van hr honden waardoor mens en dier voortdurend het slachtoffer zijn en vogelvrij zijn verklaard.
Ik begrijp die man best dat hij nooit meer zonder wapen wil wandelen.
Mijn buren hebben zo'n stafford die ook al meerdere keren gebeten heeft en enorm agressief overkomt. Ik ga altijd met een grote boog om de tuin heen. Vind het zo'n eng beest. Ze ruiken je angst dus hoe meer afstand hoe beter.
Hopelijk moeten de eigenaren een flinke schadevergoeding betalen aan het slachtoffer. En heel goed dat die beesten zijn afgemaakt. Prima als men waakhonden houdt, maar zorg dan dat je je afrastering in orde hebt en controleert.
sugarmiss schreef:
29-07-2018 10:42
De honden hadden zoiets nog nooit gedaan. Dat gat in dat hek zal ook niet net onstaan zijn toen ze langsliepen en zij zullen niet de eerste wandelaars zijn die daar langsliepen.

Hoeveel mensen zie jij wandelen met een paraplu tegen de zon?
Ik niemand.

Ik denk dat die man de honden heeft opgehitst met die paraplu en toen ging het fout.

En als ze eenmaal door het lint zijn gegaan dan blijven ze gevaarlijk.
Oh ja, dat is heel normaal, dat honden door het lint gaan van een paraplu :roll:
Alle reacties Link kopieren
patatjedubbelmayo schreef:
29-07-2018 10:45
:confused:
:nope:

En die psycholoog heeft ze natuurlijk gek gemaakt met z’n gepsychologiseer. Jaja......
Lezen is blijkbaar moeilijk.
miekemv schreef:
29-07-2018 10:48
Het gebeurt omdat het kan. Geen strengere regelgeving voor het honden van hr honden waardoor mens en dier voortdurend het slachtoffer zijn en vogelvrij zijn verklaard.
Ik begrijp die man best dat hij nooit meer zonder wapen wil wandelen.
Eens, als zo'n hond me aan zou vallen zou ik ook geweld gebruiken als het moet om mezelf te beschermen. Ik heb nooit een wapen bij me maar schoppen kan ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap echt niet dat mensen dit soort honden nog mogen houden. Waarom worden tijgers en andere voor de mens gebaarlijke dieren wel opgesloten en mogen deze gevaarlijke beesten gewoon tussen ons lopen?

Vreselijk wat die man overkomen is.
I wanna live my life with the volume full!
Rottweilers zijn hoog risico honden. Kunnen ook hele lieve honden zijn maar dan wel met de juiste opvoeding door een ervaren baasje. Wat mij betreft zouden sommige hondenrassen alleen gehouden mogen worden door mensen die aangetoond hebben goede baasjes te zijn die kennis hebben van het soort hond die ze willen gaan houden. Nu denken mensen nog vaak dat ze het best kunnen zonder enige ervaring, alleen omdat ze een boek hebben gelezen of the dog whisperer hebben gekeken. Stel je voor dat ze een kind bij zich hadden gehad, die had het wellicht niet overleefd.
Alle reacties Link kopieren
Het is absoluut de verantwoordelijkheid van de eigenaren, want elke hond kan vanuit het niets aanvallen.

Er zal overigens geen hond zijn die “zomaar” aanvalt, want er is altijd een reden voor. Soms medisch (denk bijv aan een hersentumor of pijn) en soms sociaal (het inschatten van een situatie als bedreigend, of na een lange periode van getergdheid de frustratie afreageren ed).

Mijn vorige hond was lief voor iedereen, totdat ik een keer echt fout volk aan de deur had. Hij ging zo hard tekeer dat ik er zelf bijna bang van werd en hij trapte
zelfs een raam in de gang in. Gelukkig was dat raam te klein voor hem om doorheen te kunnen, want anders had dat ook wel eens fout af kunnen lopen.

Bij mijn hond ging het om een waakse hond en een terechte inschatting van fout volk. Maar een hond kan zich daarin
natuurlijk ook vergissen. Misschien roken deze mensen door het weer sterker naar zweet, en werd dat angstzweet door de agressiviteit van de honden? Dat kan een verkeerd geïnterpreteerd signaal geweest zijn van “fout volk”. Maar dan nog horen de honden daar buiten het eigen hek natuurlijk niet achteraan te gaan (of te kunnen gaan!)
sugarmiss schreef:
29-07-2018 10:51
Lezen is blijkbaar moeilijk.
Nee, jouw redenering is onnavolgbaar.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
29-07-2018 10:50
Oh ja, dat is heel normaal, dat honden door het lint gaan van een paraplu :roll:
Als je met een paraplu naar honden gaat prikken vind ik dat niet vreemd nee.
Gewoon een test in 't leven roepen, net als 'n rijbewijs, zonder welke je geen hond mag houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven