De eet-wat-je-wil pil

11-08-2018 15:05 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam zojuist dit artikel tegen op internet:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2420274 ... je-wil-pil

In het kort: mogelijk kan er in de toekomst een pil ontwikkeld worden waardoor je eten nog nauwelijks wordt omgezet in vet. En waardoor je dus kan eten wat je wil zonder aan te komen.

Wat vinden jullie hiervan? Even het al dan niet op de markt komen van dergelijke pillen en de kosten daarvan buiten beschouwing gelaten.
Zou het de oplossing zijn tegen de toename van overgewicht en alle daarmee samengaande gezondheidsproblemen? Een gat in de markt? Of zou het juist averechts werken omdat mensen dan massaal ongezond gaan eten en vervolgens andere lichamelijke kwalen krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat zo'n pil die tegen de natuur van het lichaam ingaat heel erg gezond is. Not.
Alle reacties Link kopieren
TO trapt af:

Ik kamp al mijn hele leven met licht overgewicht. Ik eet gezond, beweeg gemiddeld, maar blijf steken op 5-10 kilo teveel (bmi van 27). Om af te vallen moet ik heel veel sporten en nooit ongezond eten en dit blijven volhouden (zo lukte het me om een half jaar lang op een bmi van 25 te blijven steken, onder begeleiding van trainer en diëtist). Niet vol te houden echter, dus inmiddels heb ik mijn rondingen geaccepteerd.

Zo'n pil lijkt mij dus in eerste instantie geweldig. Kan ik ook eens taart, bitterballen en toetjes eten, een keer een weekje sporten overslaan zonder gelijk aan te komen, of alcohol drinken. Maar ik denk ook, dat ik dat dus ook gelijk zal doen. Zolang de motivatie van het niet willen aankomen weg is, weet ik niet of nog sterk genoeg ben om gezond te blijven eten (wat ik toch minder lekkerder vind dan een bourgondische levensstijl) en te sporten (wat ik helemaal niet leuk vind). En dat is natuurlijk ook niet gezond.

Ik weet dus niet zo goed wat ik hiervan moet vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ook al kom je niet aan, jezelf onbeperkt voldouwen met vet en suiker lijkt mij erg ongezond voor je organen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik wil die pil wel gaan testen :-D
Madeliefjees schreef:
11-08-2018 15:13
Ook al kom je niet aan, jezelf onbeperkt voldouwen met vet en suiker lijkt mij erg ongezond voor je organen.
Dan heb je het weer over het uiterste.
Er is meer tussen zwart en wit.
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
11-08-2018 15:24
Dan heb je het weer over het uiterste.
Er is meer tussen zwart en wit.
En dat is dus een beetje wat ik me afvraag, in hoeverre blijven mensen in dat grijze gebied? Het is natuurlijk een geweldige uitkomst voor mensen met (morbide) obesitas, het lijkt me minder ingrijpend dan bijvoorbeeld een maagverkleining. Maar als ze hun vaak ongezonde eetpatroon daardoor voortzetten, is het dan effectief? Minder overgewicht is goed voor je gezondheid, maar ongezond eten niet. Wat zou slechter zijn voor je lichaam?
Alle reacties Link kopieren
Vet wordt niet opgenomen begreep ik, maar hoe zit dat met vitaminen en mineralen, worden die nog wel opgenomen?
Gatinmijnsok schreef:
11-08-2018 17:42
Vet wordt niet opgenomen begreep ik, maar hoe zit dat met vitaminen en mineralen, worden die nog wel opgenomen?
Goede vraag, vooral de vetoplosbare vitamines bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een slecht idee, zo'n pil. Als ie er was, dan zou ik het zeker wel proberen #hypocriet
Alle reacties Link kopieren
mimarr schreef:
11-08-2018 17:38
En dat is dus een beetje wat ik me afvraag, in hoeverre blijven mensen in dat grijze gebied? Het is natuurlijk een geweldige uitkomst voor mensen met (morbide) obesitas, het lijkt me minder ingrijpend dan bijvoorbeeld een maagverkleining. Maar als ze hun vaak ongezonde eetpatroon daardoor voortzetten, is het dan effectief? Minder overgewicht is goed voor je gezondheid, maar ongezond eten niet. Wat zou slechter zijn voor je lichaam?
Ik vraag me af of zo'n pil zal helpen. Ook voor mensen met overgewicht. Met zo'n pil gok ik dat de noodzaak voor het aanpassen van een ongezond eetpatroon er niet is, omdat ze dan een pil kunnen slikken en dan kunnen denken goed bezig te zijn.

Gezond eten lijkt me sowieso het beste om te doen. En dan kun je misschien beter overgewicht hebben en wel gezond eten dan slank zijn en meer ongezond eten, al weet ik ook weer niet of dat waar is.

En gewoon gezond eten en voldoende bewegen lijkt me nog altijd stuk beter helpen dan het slikken van een pil dat er voor zorgt dat eten minder wordt omgezet in vet. Geen idee wat zo'n pil verder nog voor gevolgen kan hebben voor je lichaam.
Alle reacties Link kopieren
Ik herinner mij met name de obscure korrelige advertenties van de afslankpil Zero-3 in bladen als de Privé en de Aktueel in de vroege jaren 80. Dat ging om een pillenkuur waarbij je de ene dag kon eten wat je wilde en de dag erop nam je alleen 3 keer een pil met water, afvallen was gegarandeerd.
Uiteraard was de zwartwit advertentie voorzien van een zeer ongelukkig kijkende dikke dame in bikini vóór en een slanke dame ná zichtbaar met pruik en heel erg haar best doen op haarzelf te lijken zoveel kilo geleden...enfin....
Volgens mij was het gewoon pure speed wat je dan via zo'n antwoordnummer kon bestellen voor een hoop geld, met leuke hartritmestoornissen en ander hartfalen van dien op de koop toe.
Moest hier bij het lezen van dit topic ineens aan denken.
sprokkelientje wijzigde dit bericht op 11-08-2018 19:09
2.32% gewijzigd
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij niet gezond.

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/di ... ebben.html
Madeliefjees schreef:
11-08-2018 15:13
Ook al kom je niet aan, jezelf onbeperkt voldouwen met vet en suiker lijkt mij erg ongezond voor je organen.
Dit. Verder ken ik iemand die een maagband had en die at erdoorheen. Verschillende mensen met ook zo'n soort ingreep die nu blijven hangen op mijn postuur, dus overgewicht (maat 46 en klein) maar niet meer in het extreme
Ik denk dus dat het probleem bij vleen iets anders is dan simpelweg eten.
sprokkelientje schreef:
11-08-2018 18:57
Ik herinner mij met name de obscure korrelige advertenties van de afslankpil Zero-3 in bladen als de Privé en de Aktueel in de vroege jaren 80. Dat ging om een pillenkuur waarbij je de ene dag kon eten wat je wilde en de dag erop nam je alleen 3 keer een pil met water, afvallen was gegarandeerd.
Uiteraard was de zwartwit advertentie voorzien van een zeer ongelukkig kijkende dikke dame in bikini vóór en een slanke dame ná zichtbaar met pruik en heel erg haar best doen op haarzelf te lijken zoveel kilo geleden...enfin....
Volgens mij was het gewoon pure speed wat je dan via zo'n antwoordnummer kon bestellen voor een hoop geld, met leuke hartritmestoornissen en ander hartfalen van dien op de koop toe.
Moest hier bij het lezen van dit topic ineens aan denken.
Oh ja. Ik kende iemand die dat gebruikte toen ik nog naar school ging. Was enorm afgevallen en prachtig, maar heeft een keer een stoel door een lokaal gegooid omdat die irritant piepte en was altijd de hele dag woest.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
11-08-2018 19:44
Oh ja. Ik kende iemand die dat gebruikte toen ik nog naar school ging. Was enorm afgevallen en prachtig, maar heeft een keer een stoel door een lokaal gegooid omdat die irritant piepte en was altijd de hele dag woest.
:( dat dus....
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Voel je ook geen rem meer? Want ik kan op zich eten wat ik wil, máár mijn lichaam geeft altijd best snel een stop-signaal af. Van het eten dat ik neem kan ik dus gewoon eten wat ik wil, ook vet en ongezond eten maar ik kan niet onbeperkt door blijven eten. En ik ben na eten ook lang verzadigd. Het lijkt me zo fijn om eens de hele dag door te kunnen blijven eten. Maaltijden van zeven gangen zonder dat je na de tweede denkt: eigenlijk...zit ik vol...
Alle reacties Link kopieren
Kom maar op met die pil
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij dat je windjes dan ongelooflijk gaan stinken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Suiker zonder calorieën: https://www.margriet.nl/in-en-om-het-hu ... n-de-maak/

Je lichaam doet er niets mee maar de bacteriën vieren feest in je darmen. Niemand komt meer bij je in de buurt vanwege de gassen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
dat XL-S-Medical is toch ook een middel waardoor vetten niet meer goed worden opgenomen? Ga je ook van aan de dunne.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
11-08-2018 21:57
Voel je ook geen rem meer? Want ik kan op zich eten wat ik wil, máár mijn lichaam geeft altijd best snel een stop-signaal af. Van het eten dat ik neem kan ik dus gewoon eten wat ik wil, ook vet en ongezond eten maar ik kan niet onbeperkt door blijven eten. En ik ben na eten ook lang verzadigd. Het lijkt me zo fijn om eens de hele dag door te kunnen blijven eten. Maaltijden van zeven gangen zonder dat je na de tweede denkt: eigenlijk...zit ik vol...
Volgens mij heeft het daar geen invloed op. Het gaat er meer om dat als je teveel eet, het overschot niet meer wordt omgezet in vet.

Even daarop voortbordurend: wat gebeurd er dan met het overschot aan eten? Moet je dan veel vaker poepen ofzo omdat er meer onverteerd 'afval' je lichaam uit moet?
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je de pharmaceutusche industrie met zoiets onzinnigs willen sponsoren, terwijl je ook gewoon minder kunt eten? Lijkt me een win-win situatie als je dat laatste doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven