Antivaxxers en dood door schuld.

18-08-2018 08:58 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me afvroeg, als je baby naar het kinderdagverblijf gaat en daar de mazelen oploopt omdat hij nog geen Bmr-prik heeft gehad omdat hij te jong is, vervolgens overlijdt omdat hij is besmet door een groter kind dat de mazelen heeft omdat hij bewust niet is gevaccineerd omdat zijn ouders antivaxxers zijn, kun je deze ouders dan aanklagen wegens dood door schuld? Weet iemand hoe dat juridisch zit?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Ik vermoed dat je nooit kunt bewijzen dat jouw kind besmet is door specifiek dat andere kind.
Plus, je schept een precedent waarmee je mogelijk in de toekomst iemand kunt aanklagen voor hoesten zonder hand voor de mond in de tram, waardoor iemand anders griep heeft gekregen en daarna aan de complicaties is doodgegaan (bijvoorbeeld een ernstige longontsteking).
Lijkt mij dat dat niet kan. Ik hoop dat dit fictief is
Mijn KDV stelde vaccineren verplicht. Geen vaccinatie, geen toegang tot het KDV.

Uitzonderingen (ivm ziekte, vroeggeboorte e.d) waren natuurlijk wel bespreekbaar. Ik zou zijn gewisseld van KDV als zij die basisveiligheid niet voor mij hadden kunnen regelen. Mijn kind ging naar een christelijk kinderdagverblijf.
Dat zou wat zijn zeg.
EngeLiene schreef:
18-08-2018 09:05
Lijkt mij dat dat niet kan. Ik hoop dat dit fictief is
Met de dalende vaccinatiegraad lijkt me dit voor de nabije toekomst niet zo fictief...
Of je de niet vaccinerende ouders kunt aanklagen niet degene die het kind heeft besmet.
Lastig. Je gaat inderdaad een grens opzoeken die je niet over moet willen gaan als samenleving en harde bewijzen zul je zelden vinden, maar als mijn kind ziek wordt omdat één of andere muts heeft bedacht dat ze het beter weet dan de hele medische wereld en gelooft dat vaccineren een overheidscomplot is (paranoïd much?) zou ik haar toch maar wat graag aan de schandpaal willen nagelen en ik weet niet of ik me eroverheen zou kunnen zetten dat ze er zomaar mee weg komt.
Alle reacties Link kopieren
En hoe weet je dan of het kind is besmet door het ongevaccineerde kind A of B?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Nee, maar het KDV kan de eis stellen dat al hun kinderen ingeënt zijn denk ik. Lijkt mij dat dit voor een particulier KDV wel mogelijk moet zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Zouden anti-vaxxers ook geen autogordel dragen en alle airbags uit zetten? Het aantal dodelijke ongevallen is immers de laatste decennia flink afgenomen dus al die beschermingen zijn niet nodig....
Je zal maar in Barneveld wonen met een vaccinatiegraad van slechts 85% (of zoiets laags)... welke ouders moet je dan aanspreken?
Het lijkt mij inderdaad logischer als kinderen pas toegelaten worden tot kinderopvang, school, peuterspeelzaal en bibliotheek als zij gevaccineerd zijn, behalve wanneer er een medische reden is waarom zij dat nog niet zijn (bijvoorbeeld te jong, als het om kinderopvang gaat). De antivaxxers kunnen zich dan organiseren en zelf een eigen kinderopvang, peuterspeelzaal, school en bibliotheek oprichten.

Als een niet-gevaccineerd kind een ander besmet, dan is diegene ook eerst door iemand besmet, dus je krijgt dan een hele vreemde kettingreactie. En als je doden wilt voorkomen is het niet handig om te wachten tot er een dode is gevallen en dan een aansprakelijkheidsprocedure / strafzaak van jaren te laten plaatsvinden.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
18-08-2018 09:00
Ik vermoed dat je nooit kunt bewijzen dat jouw kind besmet is door specifiek dat andere kind.
Dit (helaas). Zou zelf denk ik wel door het lint gaan en het op een andere manier ‘oplossen’ :hamer:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
18-08-2018 09:27
Nee, maar het KDV kan de eis stellen dat al hun kinderen ingeënt zijn denk ik. Lijkt mij dat dit voor een particulier KDV wel mogelijk moet zijn.
Nee, dat mag nu dus niet, wel tijdelijk, maar ben je dan nog op tijd? En alle KDV zijn particulier.
https://www.nvkp.nl/veelgestelde-vragen ... -weigeren/
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
18-08-2018 09:48
Nee, dat mag nu dus niet, wel tijdelijk, maar ben je dan nog op tijd? En alle KDV zijn particulier.
https://www.nvkp.nl/veelgestelde-vragen ... -weigeren/
Hier staat: De meeste dagverblijven zijn door de gemeente, woningbouwcorporaties of particulieren georganiseerd.
Bron https://nl.wikipedia.org/wiki/Kinderdagverblijf
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
18-08-2018 09:59
Hier staat: De meeste dagverblijven zijn door de gemeente, woningbouwcorporaties of particulieren georganiseerd.
Bron https://nl.wikipedia.org/wiki/Kinderdagverblijf
.
Want Wikipedia is een betrouwbare bron? :sarcastic:

Ik ben benieuwd hoe een woningbouwcorporatie dan een kdv organiseert. Het verzorgen van kinderen is niet echt hun core business, zeg maar.
anoniem_278747 wijzigde dit bericht op 18-08-2018 10:10
12.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
18-08-2018 09:59
Hier staat: De meeste dagverblijven zijn door de gemeente, woningbouwcorporaties of particulieren georganiseerd.
Bron https://nl.wikipedia.org/wiki/Kinderdagverblijf
Ik ken geen door woningbouw of gemeente georganiseerde kinderdagverblijven, het zijn tegenwoordig allemaal gewoon bedrijven. Misschien 30 jaar geleden.
Ik lees hierboven dat mijn KDV dat niet mocht eisen. Ik ben blij dat ze dat wel hebben gedaan. Ik vond het echt heel fijn.

Ik vind het wel een lastige hoor. Als ik nu een kind op het KDV zou hebben onder de 14mnd, dan zou ik wel heel graat willen weten wat de dekkingsgraad van het aantal gevaccineerde kinderen is.
Alle reacties Link kopieren
Pavlovski schreef:
18-08-2018 10:14
Ik lees hierboven dat mijn KDV dat niet mocht eisen. Ik ben blij dat ze dat wel hebben gedaan. Ik vond het echt heel fijn.

Ik vind het wel een lastige hoor. Als ik nu een kind op het KDV zou hebben onder de 14mnd, dan zou ik wel heel graat willen weten wat de dekkingsgraad van het aantal gevaccineerde kinderen is.
Ja dat begrijp ik. IK denk dat dat in de toekomst ook steeds meer gaat gebeuren. Je wilt je kind toch ook niet blootstellen aan onnodig gevaar.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Het kind dat het jouwe aansteekt heeft het ook weer van een ander kind gekregen. Je komt er nooit meer achter wie patiënt 0 was.
Alle reacties Link kopieren
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4599698/
Nee, gelukkig niet. Als een kind overlijdt door vaccinatie, wie moet daar dan voor boeten? Wie is schuldig? Wie aan de schandpaal?
The attitude of others towards you is the reflection of their state of mind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven