Handel in lichaamsdelen voor de wetenschap

08-12-2018 22:28 44 berichten
Ik zat net Nieuwsuur te kijken waarbij ze het hadden over de handel in lichaamsdelen voor de wetenschap. Natuurlijk wist ik wel dat je je lichaam beschikbaar kan stellen voor de wetenschap maar dat er echt zo'n handel in is en echt grof geld mee verdiend wordt. Een handelaar verkocht zelfs zijn bedrijf wat daar in handelde en kocht daar meerdere huizen en een prive jet voor.

Heb het inmiddels maar afgezet want ik vond het echt te luguber en begon me ook meteen af te vragen of mensen voor deze optie zouden hebben gekozen (doneren aan de wetenschap) als ze wisten dat het er zo aan toe ging.

Link naar artikel: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/226263 ... drijf.html
Link naar uitzending vanaf ongeveer 03:30 https://nos.nl/uitzending/38138-nieuwsuur.html

Weet ook niet wat ik met dit topic wil verder maar ik was echt een beetje in shock.
anoniem_244419 wijzigde dit bericht op 08-12-2018 22:56
5.88% gewijzigd
het ging hier om amerikaanse lijken bovendien waren ze al dood. wat is de paniek dan
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonzoon wil zijn lichaam doneren aan de wetenschap, ik zal hem eens vragen wat hij nu gaat doen.
Ik wist niet dat het zo’n enorm winstgevende zaak was.
Mijn lichaam zet ik in ieder geval niet beschikbaar.

Maar aan de nadere kant, je hebt ook de kunstenaar, die lichamen van dode mensen( Aziaten) op koopt en die dan geheel fileert, in andere houdingen zet en dan door de kunsthars trekt en op tentoonstellingen neerzet en daar toch goed aan verdient.
S-Meds schreef:
08-12-2018 22:35
het ging hier om amerikaanse lijken bovendien waren ze al dood. wat is de paniek dan
Begrijp ik ook niet.
hemke schreef:
08-12-2018 22:38
Mijn schoonzoon wil zijn lichaam doneren aan de wetenschap, ik zal hem eens vragen wat hij nu gaat doen.
Ik wist niet dat het zo’n enorm winstgevende zaak was.
Mijn lichaam zet ik in ieder geval niet beschikbaar.

Maar aan de nadere kant, je hebt ook de kunstenaar, die lichamen van dode mensen( Aziaten) op koopt en die dan geheel fileert, in andere houdingen zet en dan door de kunsthars trekt en op tentoonstellingen neerzet en daar toch goed aan verdient.
Heb je wel gekeken/gelezen? Dit is helemaal niet van toepassing op lichamen uit Nederland. Het gaat om handel uit het buitenland.
hemke schreef:
08-12-2018 22:38
Mijn schoonzoon wil zijn lichaam doneren aan de wetenschap, ik zal hem eens vragen wat hij nu gaat doen.
Ik wist niet dat het zo’n enorm winstgevende zaak was.
Mijn lichaam zet ik in ieder geval niet beschikbaar.

Maar aan de nadere kant, je hebt ook de kunstenaar, die lichamen van dode mensen( Aziaten) op koopt en die dan geheel fileert, in andere houdingen zet en dan door de kunsthars trekt en op tentoonstellingen neerzet en daar toch goed aan verdient.
het alternatief is de fik erin of voeren aan de wormen.
S-Meds schreef:
08-12-2018 22:35
het ging hier om amerikaanse lijken bovendien waren ze al dood. wat is de paniek dan
De mensen hebben er zelf (bij leven of hun nabestaanden) geen geld voor gekregen. Lijkt me dat dat wel een dingetje is.
SallySpectra* schreef:
08-12-2018 22:40
Heb je wel gekeken/gelezen? Dit is helemaal niet van toepassing op lichamen uit Nederland. Het gaat om handel uit het buitenland.
nee maar ik zie wel mogelijkheden. het is niet verboden en het is makkelijk cashen
redbulletje schreef:
08-12-2018 22:41
De mensen hebben er zelf (bij leven of hun nabestaanden) geen geld voor gekregen. Lijkt me dat dat wel een dingetje is.
lijkt me niet. als jij mij een oude vaas geeft en ik verkoop het lelijke ding voor 600 euro dan moet ik dat toch zelf weten.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-12-2018 22:41
De mensen hebben er zelf (bij leven of hun nabestaanden) geen geld voor gekregen. Lijkt me dat dat wel een dingetje is.

Maar volgens mij werd de uitvaart betaald? Heb alleen een artikel gelezen, niet de uitzending gezien.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maar ook dat brengt me op een idee. we halen de tussenhandel eruit, dus dat je rechtstreeks je lichaamsdelen zelf kan verkopen voor na je dood. Ik maak dan wel een database die lijken en snijders bij elkaar brengt voor een fee van 30 procent
himalaya schreef:
08-12-2018 22:46
Maar volgens mij werd de uitvaart betaald? Heb alleen een artikel gelezen, niet de uitzending gezien.
ja de uitvaart naar de haven van rotterdam.
S-Meds schreef:
08-12-2018 22:47
ja de uitvaart naar de haven van rotterdam.
Raap me op. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
08-12-2018 22:44
lijkt me niet. als jij mij een oude vaas geeft en ik verkoop het lelijke ding voor 600 euro dan moet ik dat toch zelf weten.
Niet als ik jou mijn oude vaas geef omdat je mij beloofd hebt er iets anders mee te doen. Je gaat met hetgeen je afgesproken hebt in zee. Als ik mijzelf aan de wetenschap doneer verwacht ik goed geïnformeerd te zijn over waar ik voor kies. Laten we het anders stellen, vind je dat een lijkschouwer met jou mag doen wat hij wil als je dood bent? (hij krijgt jou, jij bent de oude vaas?). :popcorn:
Waar kan ik zo’n lijk kopen? Lollig voor de biologieles.
Bebis schreef:
08-12-2018 22:56
Niet als ik jou mijn oude vaas geef omdat je mij beloofd hebt er iets anders mee te doen. Je gaat met hetgeen je afgesproken hebt in zee. Als ik mijzelf aan de wetenschap doneer verwacht ik goed geïnformeerd te zijn over waar ik voor kies. Laten we het anders stellen, vind je dat een lijkschouwer met jou mag doen wat hij wil als je dood bent? (hij krijgt jou, jij bent de oude vaas?). :popcorn:
die lijken kregen precies wat ze wilden, er gingen wetenschappers in ze snijden. Misschien zijn ze het niet eens met het land waar dat gebeurt maar dan moeten ze gewoon bezwaar maken
Nemaìn’ schreef:
08-12-2018 22:57
Waar kan ik zo’n lijk kopen? Lollig voor de biologieles.
er is een opslag ergens in brabant
S-Meds schreef:
08-12-2018 22:58
er is een opslag ergens in brabant
O, daar kom ik nog wel eens. Kan wel op de achterbank mee.
Nemaìn’ schreef:
08-12-2018 22:59
O, daar kom ik nog wel eens. Kan wel op de achterbank mee.
koelboxje mee
S-Meds schreef:
08-12-2018 23:00
koelboxje mee
Alleen zijn voeten in het ijs is genoeg toch?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
08-12-2018 22:58
er is een opslag ergens in brabant
Echt? Ik dacht dat 'wij Brabo's' alleen in drugs deden.
Nemaìn’ schreef:
08-12-2018 23:02
Alleen zijn voeten in het ijs is genoeg toch?
gaat per onderdeel he? hoofd is het leukst, dat kost 500
een voet misschien twee tientjes
S-Meds schreef:
08-12-2018 23:03
gaat per onderdeel he? hoofd is het leukst, dat kost 500
een voet misschien twee tientjes
Maar ik wil een hele.
Oakes schreef:
08-12-2018 23:03
Echt? Ik dacht dat 'wij Brabo's' alleen in drugs deden.
het ene hoeft het andere niet uit te sluiten
S-Meds schreef:
08-12-2018 23:03
het ene hoeft het andere niet uit te sluiten
Die drugs komen natuurlijk in die lijken binnen. Dat ze dat bij de recherche nog niet doorhebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven