Tygo in de GHB

16-12-2018 14:03 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tygo Gernandt duikt in de wereld van de GHB. Hij trekt op met gebruikers en dealers, volgt de politie bij invallen in drugspanden en achtervolgingen van gebruikers onder invloed. Hoe kan het dat niemand grip lijkt te krijgen op deze verlammende drug?

Tygo: ''Ik ben heel erg geschrokkenvan wat ik tijdens het maken van deze serie heb aangetroffen. Een weekend lang heb ik geworsteld met de vraag of ik wel een camera op deze kwetsbaregebruikers mócht zetten. In de serie krijgen GHB-gebruikers een gezicht,waardoor je als kijker leert begrijpen waarom ze het leven leiden dat ze leiden.''

CIJFERS GHB

Volgens arts-epidemioloog Esther Croes van Trimbos Instituut hebben het afgelopen jaar 50.000 mensen GHB gebruikt en worden op dit moment 1000 mensen in de verslavingszorg behandeld voor hun GHB-verslaving. Hoeveel GHB-verslaafden met problemen er precies zijn, is niet duidelijk en het is bijzonder lastig om blijvend af te kicken van GHB. Maar liefst 70% van de afgekickte gebruikers valt weer terug.

Tygo: ''Met 'Tygo in de GHB' hoop ik daar verandering in te brengen. In deze serie ga je zien wat je nog niet eerder zag. Dat is schrikken, maar wegkijken is niet langer een optie.'’

Elke maandagavond te zien op NPO3 om 21.20 uur.


Poeh, ik ben hier zwaar van onder de indruk. Wat ontzettend heftig. Ik vind het heel interessant om een kijkje te nemen in deze verschrikkelijke, maar in- en in-trieste wereld, maar ik had geen idee dat het zo’n groot probleem was en is.

Wat vonden jullie?
Alle reacties Link kopieren
entertainment/tygo-in-de-ghb/list_messages/432244
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
entertainment/tygo-in-de-ghb/list_messages/432244
Alle reacties Link kopieren
Oh oeps, sorry.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven