Tweede Kamerverkiezingen, nu?

06-04-2019 17:36 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben niet ongeduldig, en ik wil zeker ook niet voor commotie zorgen, hopelijk begrijpen jullie me niet verkeerd! Maar, zucht, ik snak ernaar! Jullie?


Laat het weten! :jump:

Tweede Kamerverkiezingen, nu?

Totaal aantal stemmen: 77

Ja, nu meteen !!!!!! (32%)
Nee, de horror !!!!!! (35%)
Weet niet !!!!!! (3%)
Nog even niet !!!!! (30%)
better an oops than a what if
Alle reacties Link kopieren
Voor mij hoeft het niet, want ik betwijfel gewoon of er dan wezenlijk iets verandert. Ons land loopt sinds de jaren '90 aan de leiband van Brussel, 70% of meer van onze wetgeving is inmiddels gebonden aan richtlijnen uit Brussel, en ik zie daar ook na verkiezingen geen significante verandering in komen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Het wordt tijd om af te rekenen met links. Ben klaar met het groene bedrog en het uitmaken met alles wat rechts is voor fascist.
Een reset op die klimaatwaanzin en stoppen iedereen zomaar dit land in te laten. Kan de woorden discriminatie, klimaat en duurzaam niet meer horen. Ik herken me bijna niet meer in dit land waar ik geboren ben. Dat is niet de schuld van de buitenlander maar van links. Graag zsm naar de stembus.
Alle reacties Link kopieren
Pejeka en Macho, jullie zeggen beiden eigenlijk hetzelfde, er moet iets veranderen. Alleen Macho, jij hebt er wel vertrouwen in dat er daadwerkelijk iets zal veranderen, ten goede neem ik aan, ná de verkiezingen, zie ik dat goed?
better an oops than a what if
Alle reacties Link kopieren
Als je zucht en snakt naar sensatie en een adrenalinekick : ga bungeejumpen.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 06-04-2019 18:19
0.65% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
Macho schreef:
06-04-2019 17:51
Het wordt tijd om af te rekenen met links. Ben klaar met het groene bedrog en het uitmaken met alles wat rechts is voor fascist.
Een reset op die klimaatwaanzin en stoppen iedereen zomaar dit land in te laten. Kan de woorden discriminatie, klimaat en duurzaam niet meer horen. Ik herken me bijna niet meer in dit land waar ik geboren ben. Dat is niet de schuld van de buitenlander maar van links. Graag zsm naar de stembus.
Oh, ik ben juist een beetje klaar met dit soort berichten en herken me daarom juist niet meer in ‘dit land waar ik geboren ben’.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
06-04-2019 18:13
Als je zucht en snakt naar sensatie en een adrenaline-kick : ga bungeejumpen.
Jij begrijpt me dus helemaal verkeerd. :'( Je boort me in mijn hart als je zo doet.
better an oops than a what if
Alle reacties Link kopieren
myrtha schreef:
06-04-2019 18:19
Jij begrijpt me dus helemaal verkeerd. :'( Je boort me in mijn hart als je zo doet.

Achgossie.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
06-04-2019 18:22
Achgossie.
:muziek:
better an oops than a what if
Mevrouw75 schreef:
06-04-2019 18:19
Oh, ik ben juist een beetje klaar met dit soort berichten en herken me daarom juist niet meer in ‘dit land waar ik geboren ben’.
Eens
Voor mij hoeft het niet hoor. Maar als het wel zo zou zijn (of eenmaal zover is) vind ik dat ook niet erg. Ik denk niet dat ik een verschil opmerk.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
06-04-2019 18:19
Oh, ik ben juist een beetje klaar met dit soort berichten en herken me daarom juist niet meer in ‘dit land waar ik geboren ben’.
Ik kan me er wel enigszins in herkennen, in die berichten jij "klaar" mee bent.

Omtrent immigratie ontbreekt elke visie. Ons land is al het dichtstbevolkte land van Europa, maar dat schijnt geen reden te zijn om selectief te worden. Er kan altijd nog méér bij. En dan wordt ons burgers wijsgemaakt dat we die mensen "hard nodig" hebben, want o-o-o de vergrijzing. Maar de waarheid is dat meer dan 70% van de immigranten absoluut geen enkele kwalificatie heeft voor de arbeidsmarkt en gewoon regelrecht in een levenslange uitkering belandt. Daar heb ik nou nog nooit een politicus een zinnig woord over horen zeggen.

Klimaat en duurzaamheid zijn een industrie op zich geworden. Miljarden gaan erin om, maar in welke mate dat nou ook maar één tiende graad van ons klimaat gaat beïnvloeden, daarvan ontbreekt elk bewijs. De laatste stukjes groen in Nederland moeten blijkbaar volgeplempt worden met windmolens en zonnepanelen, maar wat het oplevert qua klimaat? Als jij het weet, mag je het zeggen. Het klimaat is al zo lang als de wereld bestaat, een grootheid die zich niet laat dwingen. We hebben hier ijstijden gehad met een poolklimaat in Nederland, we hebben hier subtropische eeuwen gehad (de late Middeleeuwen),met daarna weer een terugval naar een veel kouder klimaat (pakweg tussen 1500 en 1800). Sindsdien gaat het klimaat in Nederland weer een beetje de warmere kant op, maar voor hetzelfde geld over 50 of 100 jaar weer richting Siberië. Wie het weet mag het zeggen. Maar we maken ons er allemaal enorm druk om, en sterker nog, we denken serieus dat we het klimaat in een bepaalde richting kunnen dwingen door maar bepaalde dingen te doen of te laten. Als we ál dat geld dat inmiddels in de klimaatindustrie omgaat, eens hadden ingezet voor zinvollere dingen...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
06-04-2019 18:19
Oh, ik ben juist een beetje klaar met dit soort berichten en herken me daarom juist niet meer in ‘dit land waar ik geboren ben’.
Hier proef ik anders ook een onvrede uit, een behoefte aan verandering. Ook proef ik een bitter wantrouwen en verzet, terwijl iemand slechts zijn mening uit. Wil je in een land leven waar je niet eens meer mag zeggen wat je denkt?
better an oops than a what if
myrtha schreef:
06-04-2019 18:34
Hier proef ik anders ook een onvrede uit, een behoefte aan verandering. Ook proef ik een bitter wantrouwen en verzet, terwijl iemand slechts zijn mening uit. Wil je in een land leven waar je niet eens meer mag zeggen wat je denkt?
Leuk hoe je het omdraait. Macho wil toch juist dat allerlei onderwerpen niet meer besproken worden en dan beschuldig jij degene die er op reageert er van dat zij iedereen de mond wil snoeren. Is in ieder geval duidelijk wat jouw standpunt is aangezien je totaal niet objectief naar de situatie kunt kijken.
Alle reacties Link kopieren
MrsLady schreef:
06-04-2019 18:40
Leuk hoe je het omdraait. Macho wil toch juist dat allerlei onderwerpen niet meer besproken worden en dan beschuldig jij degene die er op reageert er van dat zij iedereen de mond wil snoeren. Is in ieder geval duidelijk wat jouw standpunt is aangezien je totaal niet objectief naar de situatie kunt kijken.
Jij verdraait Macho's woorden, kijk zelf maar.
better an oops than a what if
Macho schreef:
06-04-2019 17:51
Het wordt tijd om af te rekenen met links. Ben klaar met het groene bedrog en het uitmaken met alles wat rechts is voor fascist.
Een reset op die klimaatwaanzin en stoppen iedereen zomaar dit land in te laten. Kan de woorden discriminatie, klimaat en duurzaam niet meer horen. Ik herken me bijna niet meer in dit land waar ik geboren ben. Dat is niet de schuld van de buitenlander maar van links. Graag zsm naar de stembus.

Euhm....we hebben een vrij rechtse regering hoor. De linkse partijen zitten in de oppositie.
dubbel
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
06-04-2019 18:48
Euhm....we hebben een vrij rechtse regering hoor. De linkse partijen zitten in de oppositie.
Het zou goed zijn om mensen wakker te schudden, incl. alle politieke leiders, zodat er spijkers met koppen geslagen worden in plaats van dit eeuwige aanmodderen, dit kan zo niet langer.
better an oops than a what if
herfstappeltaart schreef:
06-04-2019 18:48
dubbel

Op papier, maar in de praktijk is er vrij weinig van te merken. Het zal wel komen door het visieloze van dit kabinet.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
06-04-2019 18:48
Euhm....we hebben een vrij rechtse regering hoor. De linkse partijen zitten in de oppositie.

Precies!
Wanneer iemand de VVD al links vindt lijkt het me duidelijk waar hij heen wil. En dat is geen land van verdraagzaamheid, openheid en geduld.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Als iedereen net zo kordaat naar de stembus liep als ze de poll van dit topic invulden, dan zou het niet zo'n zootje zijn. Welgeteld 1 persoon die het niet weet. :hug:
better an oops than a what if
Zazamaenade schreef:
06-04-2019 18:58
Precies!
Wanneer iemand de VVD al links vindt lijkt het me duidelijk waar hij heen wil. En dat is geen land van verdraagzaamheid, openheid en geduld.

Inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
06-04-2019 18:58
Precies!
Wanneer iemand de VVD al links vindt lijkt het me duidelijk waar hij heen wil. En dat is geen land van verdraagzaamheid, openheid en geduld.
Waar precies zijn jouw horrorvisioenen op gestoeld???
De werkelijkheid is dat er geen openheid is, wel erg veel verdraagzaamheid/geduld.
anoniem_310309 wijzigde dit bericht op 06-04-2019 19:14
14.86% gewijzigd
better an oops than a what if
myrtha schreef:
06-04-2019 18:45
Jij verdraait Macho's woorden, kijk zelf maar.
"Kan de woorden discriminatie, klimaat en duurzaamheid niet meer horen". Laat iedereen zelf bepalen waar die persoon over wil praten. Je hoeft niet te luisteren.
myrtha schreef:
06-04-2019 18:56
Het zou goed zijn om mensen wakker te schudden, incl. alle politieke leiders, zodat er spijkers met koppen geslagen worden in plaats van dit eeuwige aanmodderen, dit kan zo niet langer.
Dan zal je het hele politieke systeem in Nederland moeten omgooien. Succes daarmee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven