Taalnazi's

16-05-2019 20:05 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve taalnazi's, ik moest het ff delen :biggrin: https://www.gezondeideetjes.nl/relatie/ ... Ty2HrXiq3U
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
*even
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
16-05-2019 20:07
*even
:yes:
Was je zin afgelopen? Er staat geen punt achter de zin. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Oeps. Was al veranderd. :rofl:
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Is alweer achterhaald. Taalnazi's blijken leuke mensen te zijn.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik ben helemaal niet introvert en sta altijd voor iedereen klaar. Ze hebben dus overduidelijk een pot azijnpissers gevolgd.
Ik heb nog nooit iemand verbeterd op sociaal media. Op mijn werk vraag ik eerst voorzichtig of ze het erg vinden als ik een foutje uit het geschreven stuk haal. Ik probeer geen taalnazi te zijn. Maar van binnen erger ik me dood aan slecht geschreven teksten. Ik maak ongetwijfeld ook fouten maar "me moeder" en "tog" en "zo wie zo"....aaaarghhh.
Alle reacties Link kopieren
Er staat een fout in het artikel: email moet e-mail zijn!
Alles komt goed
Ik ben niet alleen allergisch voor bepaalde taalfouten, maar ook voor belabberd 'wetenschappelijk' onderzoek.
anoniem_64833f9ed6645 wijzigde dit bericht op 16-05-2019 20:33
4.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Conclusie: de onderzoekers zijn taalnazi's.
Wat een slecht waardeloos geschreven artikel, zeg. Groetjes, onaangename taalnazi.
Zo constateerden de onderzoekers dat de mensen die zich het meest irriteerden bij het zien van een grammaticale fout de meest introverte mensen waren, niet beschikbaar voor anderen en altijd klaar om te oordelen.

Klopt in mijn geval helemaal :thumbsup:
RégineFilange schreef:
16-05-2019 20:38
Zo constateerden de onderzoekers dat de mensen die zich het meest irriteerden bij het zien van een grammaticale fout de meest introverte mensen waren, niet beschikbaar voor anderen en altijd klaar om te oordelen.

:nooo:
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
16-05-2019 20:41
:nooo:

:applause:

Die heb ik hier geleerd, irriteren en je ergeren. :P
.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mezelf wel eens een irritante taalnazi. Vorige week met mijn 13 jarige puber op de eerste hulp. Hij moest aan de arts vertellen wat er precies gebeurd was, en zegt dus op een gegeven moment:”die jongen was veel groter dan mij” en dan ik meteen:”dan ìk!”
Wáárom doe ik dat op zo’n moment??
Alle reacties Link kopieren
maze schreef:
16-05-2019 21:26
Ik vind mezelf wel eens een irritante taalnazi. Vorige week met mijn 13 jarige puber op de eerste hulp. Hij moest aan de arts vertellen wat er precies gebeurd was, en zegt dus op een gegeven moment:”die jongen was veel groter dan mij” en dan ik meteen:”dan ìk!”
Wáárom doe ik dat op zo’n moment??

Omdat corrigeren de manier is waarop hij het (hopelijk) leert. En hij zal zich heus niet herinneren dat jij hem op dat specifieke moment verbeterde hoor. ;)
.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zijn voute taalmenschen dan altijd lekker, hoe verklaar je dat?
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het lastig een vriendin die WO deed erop te wijzen dat het niet ‘me’ maar ‘mijn’ is (ik las een verslag van haar na - wat überhaupt om te janken was, maar dat terzijde). Maar ik vind dat echt wel zo dom staan als je notabene WO doet.. en dan kan je het beter van mij horen dan dat een potentiële werkgever het ziet toch?
.
Alle reacties Link kopieren
topdropje schreef:
16-05-2019 20:24
Ik heb nog nooit iemand verbeterd op sociaal media. Op mijn werk vraag ik eerst voorzichtig of ze het erg vinden als ik een foutje uit het geschreven stuk haal. Ik probeer geen taalnazi te zijn. Maar van binnen erger ik me dood aan slecht geschreven teksten. Ik maak ongetwijfeld ook fouten maar "me moeder" en "tog" en "zo wie zo"....aaaarghhh.
Vergeet "hij wilt" niet.
Well behaved women rarely make history.
Alle reacties Link kopieren
SuperflySister schreef:
16-05-2019 20:36
Wat een slecht waardeloos geschreven artikel, zeg. Groetjes, onaangename taalnazi.
Lang leve clickbait-artikelen...

En ja ik ben er ook een. Ik probeer het zoveel mogelijk te negeren bij mensen in mijn omgeving, maar als ik mijn moeder zes keer achter elkaar hun hebben hoor zeggen.. dan moet ik het echt verbeteren...
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
maze schreef:
16-05-2019 21:26
Ik vind mezelf wel eens een irritante taalnazi. Vorige week met mijn 13 jarige puber op de eerste hulp. Hij moest aan de arts vertellen wat er precies gebeurd was, en zegt dus op een gegeven moment:”die jongen was veel groter dan mij” en dan ik meteen:”dan ìk!”
Wáárom doe ik dat op zo’n moment??
Dat zou ik ook hebben hoor. Tijdje terug bijna gehad in een sollicitatiegesprek...
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
16-05-2019 20:14
Is alweer achterhaald. Taalnazi's blijken leuke mensen te zijn.
Heb je daar een onderzoekje van???
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
16-05-2019 21:32
Omdat corrigeren de manier is waarop hij het (hopelijk) leert. En hij zal zich heus niet herinneren dat jij hem op dat specifieke moment verbeterde hoor. ;)
Daar ga ik maar vanuit dan 😉
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
16-05-2019 21:47
Heb je daar een onderzoekje van???
Dat artikel over hoe naar taalnazi's zijn stond mss wel al een jaar geleden in ik dacht de Metro.
De volgende dag stond er een artikel in dat het niet klopte, ander onderzoek.

Nee, geen linkje meer en ook geen zin om te zoeken.
Als je een topic opent gebaseerd op een dergelijk slecht geschreven en slecht onderbouwd artikeltje kun je ook zonder tegen'bewijs' wel bedenken dat het onzin is.

Edit: even gezocht: blijkt al 3 jaar geleden te zijn geweest.

Edit 2: ik kon het toch niet laten om even te zoeken:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~be5b5e4e/
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven