Jouw favoriete top 3

16-05-2019 23:14 2 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iedereen wist het al maar vanavond is het dan officieel geworden, CDA-leider Sybrand Buma wordt burgemeester van Leeuwarden.
Verder is de kans groot dat Rutte - ondanks zijn ontkenning - in november richting Brussel gaat.

Wie de politiek een beetje volgt voelt wel aan dat de komende minister-president
1) Man is.
2) Uit het CDA komt (die hebben de beste kandidaten)

De kans dat Nederland een vrouwelijke min-pres krijgt is weer heel klein.
Lijkt me leuk om iedereen te vragen zijn / haar favoriete top 3 samen te stellen voor
een VROUWELIJKE minister president (of is het presidentE)

Bij het samenstellen van die top 3 zijn de spelregels eenvoudig, vrouw, Nederlands en nog in leven.
Er is een gedoogconstructie voor mensen die niet kunnen kiezen en op 4 uitkomen.

Het mag van je eigen politiek kleur zijn maar is niet noodzakelijk.

Uiteraard trap ik af:

1) Edith Schippers (VVD)
2) Sigrid Kaag / Carola Schouten (D66/CU)
3) Femke Halsema

Schippers omdat het een ervaren bestuurster is die niet over zich laat lopen.
Kaag omdat het een topdiplomaat is (zie haar optredens bij de VN) en een visitekaartje
voor de internationale betrekkingen.
Schouten omdat ze verbindend, diplomatiek en slagvaardig is op de juiste momenten.
Halsema omdat ze het wereldje kent en boven de partijen kan staan.

Op 3 van de 4 zal ik vermoedelijk nooit stemmen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb slechts een nr 1 en dat is Femke Halsema. Gewoon omdat ik sinds ik mag stemmen fan ben van haar. Dat is een beetje irrationeel, maar ja, topics op een forum zijn slechts fantasietjes, dus dan mag het best.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven