Schuddemaweer

22-05-2019 06:20 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
We werden wakker geschud in plaats van in slaap gesust. Dit was een flinke beving deze keer.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/208754/H ... -Groningen
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Het schudde inderdaad behoorlijk; voelde meteen dat het een flinke was. Gelukkig worden we door de NAM flink gecompenseerd voor alle schade :frusty:
Alle reacties Link kopieren
We moeten niet zeiken he, het is 'maar' Groningen.

Niet dat het in Friesland beter is. Hier wordt ook geboord. Alle huizen hier in de buurt scheuren en verzakken. De achterdeur kan niet meer open want het past niet meer. Maar dat komt niet door de gaswinning hoor. Echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Je bent in elk geval op tijd je bed uit Suzy! :proud:
Maar leuk is anders.
En voor de woningen is het ook niet best.
De compensatie valt ook behoorlijk tegen heb ik van iemand gehoord.
Het lijkt me ook best angstig. Stel dat het een keer een écht grote beving wordt?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
De compensatie is om te janken idd. Het dekt niet eens de schade en ondertussen zit je met een onverkoopbaar huis.
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
22-05-2019 07:28
Je bent in elk geval op tijd je bed uit Suzy! :proud:
Maar leuk is anders.
En voor de woningen is het ook niet best.
De compensatie valt ook behoorlijk tegen heb ik van iemand gehoord.
Het lijkt me ook best angstig. Stel dat het een keer een écht grote beving wordt?
Sorry maar :rofl: .

Wat ruk weer een beving. Hoop dat de schade meevalt...
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk weer. Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Ik woon ook in Groningen om om 5:49 leek het alsof er een vrachtwagen door mijn slaapkamer denderde en dat geluid erbij. Alsof de binnenkant van de aarde brulde.
Ik vond het echt doodeng. Het hele huis schudde en kraakte. Ik dacht dat de hele boel instortte.
NosceTeIpsum schreef:
22-05-2019 07:21
Het schudde inderdaad behoorlijk; voelde meteen dat het een flinke was. Gelukkig worden we door de NAM flink gecompenseerd voor alle schade :frusty:


Rutte zei vanmorgen bij het nieuws dat ie het verschrikkelijk vond (sympathie kwam echt uit zijn tenen hoor) en dat er snel een oplossing voor komt.

Dus no worries Groningen, alles komt goed.

Wanneer ..... dat is nog ff afwachten natuurlijk, eea hangt natuurlijk af van de commerciële belangen. Jullie leed, schrik en schade is natuurlijk iets minder belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
22-05-2019 07:28
Je bent in elk geval op tijd je bed uit Suzy! :proud:
Maar leuk is anders.
En voor de woningen is het ook niet best.
De compensatie valt ook behoorlijk tegen heb ik van iemand gehoord.
Het lijkt me ook best angstig. Stel dat het een keer een écht grote beving wordt?
Ik ben mooi weer verder gaan slapen :mrgreen:
Huis geïnspecteerd, geen schade deze keer. Gelukkig.
Compensatie: het is maar hoe je het bekijkt. Schade aan je huis wordt gewoon vergoed alleen de afhandeling duurt een eeuwigheid. Voor de mensen die (tijdelijk) hun huis uit moeten geldt gewoon de wettelijke verhuisvergoeding maar als je te maken hebt met herhuisvesting, dus tijdelijk in een wisselwoning, krijg je dat maar één keer. Bovendien zijn er mensen die de waarde van hun koopwoning zien dalen en dat wordt onvoldoende gecompenseerd.

Verder sta ik zelf een beetje dubbel in sommige boerderijen in de omgeving. Die staan op instorten en dat is vreselijk sneu maar daarbij is vaak sprake van een te grote kap op een te lichte dragende muur (omdat dat in die tijd waarin ze gebouwd werden nu eenmaal zo was). De staat van onderhoud was ook niet altijd even goed. Desalniettemin hadden ze wellicht nog lang kunnen staan zonder aardbevingen. Dus of bij dit soort woningen een volledige compensatie nodig is vind ik dubbel.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Hoezo dubbel, lijkt mij een logisch vervolg. Schade wordt vergoed ? Heel veel mensen strijden en gaan ten onder aan stress. Velen voelen zich onveilig in hun huizen.
Vandaag zijn we nog in rep en roer, morgen nog, volgende week heeft niemand het er meer over. Niks te zien hier, gewoon doorlopen.
Er gebeurd letterlijk niks van overheidswege. Nu niet, dan niet, nooit niet. En mensen die denken dat deze aardbeving het verschil maakt. Behoorlijk naïef.
Ductape en door!
Alle reacties Link kopieren
Hier in de kop van Drenthe houden we ons hart vast. In Den Haag leren ze niks of het zal ze een worst zijn. Ik denk eerlijk gezegd het laatste. Mooie woorden, maar praatjes vullen geen gaatjes. Het zal ze er niet van weerhouden om de NAM hier in de kop van Drenthe gewoon hun gang te laten gaan. Met alle gevolgen van dien. Straks hebben we hier dezelfde taferelen als in Groningen.
Sterkte daar. :(
Het is m.i. niet mogelijk op voorhand te zeggen welke huizen en boerderijen averij oplopen. Ik zit midden in het aardbevingsgebied, links en rechts staan huizen in de steigers. Het zijn zowel nieuwe huizen als oudere. Het huis waar ik in woon is van 1979 en heeft boven op de overloop alleen wat haarscheurtjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik was al onderwrg naar mijn werk toen ik het hoorde. Rechtsomkeerd, eerst even schade opnemen.

Ik lijk geen nieuwe schade te hebben. Het afhandelen van de vorige schades heeft ruim drie jaar gekost.

Godzijdank hebben we bij de aankoop in 2004 een aankoopkeuring laten doen door de Vereniging Eigen Huis. Daarmee stonden we iets sterker.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
22-05-2019 11:53
Het is m.i. niet mogelijk op voorhand te zeggen welke huizen en boerderijen averij oplopen. Ik zit midden in het aardbevingsgebied, links en rechts staan huizen in de steigers. Het zijn zowel nieuwe huizen als oudere. Het huis waar ik in woon is van 1979 en heeft boven op de overloop alleen wat haarscheurtjes.
Nee, hangt heel erg af van de grond waar je huis op gebouwd is. Want hoewel een heel groot deel van oude zeeklei is zit er ook nog weer veel variatie op de oude zeeklei. Oostkant van de stad (zegmaar oost Beijum/Kardinge tot ongeveer Thesinge is nog veengrond geweest. Dat reageert heel anders dan het stukje rivierklei in het reitdiepgebied. Dan maakt de aardbevingsrichting nog uit en dan hoe je huis in verhouding tot die golfbeweging staat. Hoe het gebouwd is etc etc. Hoe dicht je bij het epicentrum zit.
Wij hadden veel schade bij een veel lichtere beving in een huis uit 1980 en mijn vriend in zijn huis uit 2004 behoorlijk veel schade bij de beving van Huizinge.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig kunnen we op de sympathie van Rutte rekenen. :sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
Sterkte daar.
Jullie hebben er niet veel aan, maar niet iedereen buiten het noorden haalt haar of zijn schouders erover op :rose:
nounou
Alle reacties Link kopieren
Sterkte, Groningers! Niet de hele politiek laat het afweten. Ik ben lid van de SP en die zet zich al jaren in voor Groningen. Sandra Beckerman stond vrijdag nog bij Shell op de stoep en laat vandaag ook weer goed van zich horen. Kijk maar op haar twitter, zij is echt goed bezig. https://twitter.com/SandraBeckerman
Alle reacties Link kopieren
Sandra Beckerman is zelf Gronings en de ellende van de gasboringen zijn voor haar de reden geweest om de politiek in te gaan.
Alle reacties Link kopieren
een van mijn broers is restauratie timmerman en wilde graag in Groningen herstelwerk aan de woningen uitvoeren.

daarvoor moest hij een cursus ,, Omgaan met Groningers,, volgen.

Heeft hij gedaan, kostte 375 euro, daarna werd hem medegedeeld dat hij niet aan het werk kon, omdat hij geen Groninger is...

moet je nagaan op hoeveel manieren er verdiend wordt aan de ellende.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Waar bestaat een cursus omgaan met Groningers uit? :HA:
Alle reacties Link kopieren
:O Cursus omgaan met Groningers?? :rofl: Het moet niet gekker worden toch? Net of het hier in het noorden beestmensen zijn...werk als Drent al jaren met Groningers, niks mis mee hoor, gaat vanzelf.
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
22-05-2019 16:41
een van mijn broers is restauratie timmerman en wilde graag in Groningen herstelwerk aan de woningen uitvoeren.

daarvoor moest hij een cursus ,, Omgaan met Groningers,, volgen.

Heeft hij gedaan, kostte 375 euro, daarna werd hem medegedeeld dat hij niet aan het werk kon, omdat hij geen Groninger is...

moet je nagaan op hoeveel manieren er verdiend wordt aan de ellende.
Meen je niet?! Genoeg Friezen die hier aan de slag zijn hoor.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
22-05-2019 18:54
Meen je niet?! Genoeg Friezen die hier aan de slag zijn hoor.
is nu zo,n 2 jaar geleden, hij is ook geen Fries trouwens.
en hij was niet de enige niet Groninger die die cursus gedaan heeft.

het was ook debiel, want vooral in de restauratie heb je vaker te maken met emoties van mensen.
daar kan een beetje vakman echt wel mee omgaan, die begrijpt dat.

maar bij hem op die cursus zaten zeker zo,n 50 mensen, het was 1 avond.
stel dat ze wekelijks 5 van die cursus avonden hadden, gedurende een half jaar ofzo.
tikt flink aan....
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven