Lijf & Lijn alle pijlers

ervaringen cambridge dieet

19-12-2010 14:13 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf 2 x afgevallen met cambridge (om zwanger te raken) en vond dit goed te doen, nu na 2 prachtige kinderen wil ik het eigenlijk nog 1 keer doen om mezelf te worden maar ik word toch lichtelijk nerveus nu omdat mensen het waarschijnlijk stom vinden...en ja....ik trek me veel aan van anderen....

Wat vinden jullie, gewoon doen ondanks commentaar?

Of....andere ideeen?



belangrijk erbij te vermelden, ik sport en eet gezond en blijf vrijwel altijd op gewicht na het afvallen, alleen tijdens beide zwangerschappen veel aangekomen.



...............
Alle reacties Link kopieren
Vriendin van mij deed het ooit. Na een week was ze totaal geflipt van de honger en begon zichzelf vol te vreten. Resultaat?

Extra kilos erbij, en een stuk lichter portemonnee..
Alle reacties Link kopieren
Je zal hier weinig medestanders vinden.



Maar ik wel hoor! Ik vind het een super dieet. Voelde me energiek en fit, geen honger, behalve soms die enorme trek.



Ik heb het niet zo heel lang gedaan maar was flink afgevallen. En het kwam er echt niet gelijk weer aan, daar heb ik hard voor moeten werken!

Januari begin ik weer voor de laatste 15 kilo.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:Tarretje schreef op 19 december 2010 @ 14:25:

Je zal hier weinig medestanders vinden.



Maar ik wel hoor! Ik vind het een super dieet. Voelde me energiek en fit, geen honger, behalve soms die enorme trek.



Ik heb het niet zo heel lang gedaan maar was flink afgevallen. En het kwam er echt niet gelijk weer aan, daar heb ik hard voor moeten werken!

Januari begin ik weer voor de laatste 15 kilo.



Succes!Wat is het verschil?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Geen rammelde maag, maar trek in iets hartigs. Omdat je weinig zout binnenkrijgt. In zoete dingen had ik juist geen trek, maar dat kwam door de zoete shakes die je drinkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me altijd weer af waarom mensen beginnen aan dit soort idiote dieten, in plaats van gewoon gezond, gevarieerder, anders, en in sommige gevallen minder te eten, en veel meer te bewegen. Ik snap het niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af wat je met ervaringen van anderen wil als je het zelf al 2x gedaan hebt. En als het je dus kennelijk al 2x goed bevallen is. En wat ik me nog meer afvraag, aangezien je het al 2x naar tevredenheid zo hebt gedaan, waarom je je bij een 3e keer dan ineens druk maakt om wat je omgeving er misschien van vindt.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er zeer positieve ervaringen mee en trek me geen bal aan van wat mijn omgeving ervan vind. Zou je ook niet moeten doen.
Is dat dat dieet, dat wanneer je er klaar mee bent, je langzaam moet beginnen met babyvoeding eten, omdat je lijf iets anders niet verdraagt?



Hele domme vraag: hoezo al 2 keer afgevallen om zwanger te raken?



Tarretje, jij hebt er hard voor moeten werken om weer zwaarder te worden?



En zijn er alleen maar zoete smaken? Dat vind ik altijd zo'n misvatting, dat dikkerds alleen maar zoet lusten.
Alle reacties Link kopieren
Er zit een af en opbouwprogramma aan vast waarbij je na het behalen van je streefgewicht in 6 weken terug bent op een gezond eetpatroon van 1800-2000 kcal.

Dit is om te voorkomen dat je ineens weer aan gaat komen omdat je lichaam niet meer gewend is aan koolhydraten.

Maar kijk gerust even op de website van het cambridge dieet.
Nee, dank je!



Maar wat eet je dan in dat afbouwprogramma?
Alle reacties Link kopieren
Je begint met het toevoegen van een avondmaaltijd van vlees/vis met groente, week 2 komt er brood bij, week drie aardappel etc. en de hoeveelheden worden dan elke week groter en de shakes van cambridge (of soep of repen) elke week minder. Zoiets, maar ik ben nog niet toe aan het af en opbouwen. Moet nog wat kilootjes
Alle reacties Link kopieren
quote:Christiane04 schreef op 19 december 2010 @ 14:45:

Ik vraag me altijd weer af waarom mensen beginnen aan dit soort idiote dieten, in plaats van gewoon gezond, gevarieerder, anders, en in sommige gevallen minder te eten, en veel meer te bewegen. Ik snap het niet.

Omdat dat soort mensen blind zijn voor het feit dat ze hiermee hun stofwisseling/metobolisme naar de klote helpen, zich niets aantrekken wat dit met hun lichaam doet en het jojo effect en zich concentreren op snelle, maar oh zo ongezonde resultaten.



Ik zou inderdaad adviseren om een leuke sport op te pakken, je eetpatroon eens onder de loep te nemen en daardoor veel plezieriger, zonder honger en gezonder af te vallen. Je breekt daardoor je spieren niet af, je krijgt er een gezonde teint van en je bent echt gezond bezig! Dan ben je er wel langer mee bezig, maar dan weet je dat je het verantwoord doet.



Maar dat is mijn bescheiden mening
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dus niet in het "naar de klote helpen" van je stofwisseling. Zo'n "soort mens" ben ik.
Alle reacties Link kopieren
nou hangmat, dan zijn we soortgenoten!



Ik heb een aandoening waardoor ik door medicijnen dikker wordt. Ik ben onder begeleiding van de sportschool en huisarts een jaar lang bezig geweest met 3x sporten en gezonde voeding en daarmee 8 kilo afgevallen...nu sta ik al een half jaar stil maar weeg 100 kilo.....veel te veel dus!



Ik kon goed cambridgen omdat het een doel had --> kids.....dus ik kon het verantwoorden...en ja ik weet het nu ben ik mijn eigen doel en dat is net zo belangrijk maar toch...!
Alle reacties Link kopieren
ik ga 11 januari beginnen......nog geen ervaring en idd net als jij met gezond eten en sporten geen gram meer afvallen en ik moet nog 30 kg.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie wel eens de weight watchers overwogen? Ik heb ook zo'n beetje alle diëten wel geprobeerd. Ook Cambridge, daar ben ik toen 12 kilo mee afgevallen. En uiteindelijk weer 15 kilo aangekomen.



WW is het enige waar ik me echt goed bij voel en waarbij ik het idee heb dat het ook écht een verantwoorde manier is. Omdat je namelijk gewoon mag (moet!) blijven eten, maar zelf leert andere keuzes te maken. En hoeveelheden aan te passen. En dat is volgens mij de sleutel tot (blijvend) succes. Uiteindelijk dus een veel effectievere manier om af te vallen dan maaltijdvervangers want het gaat er om dat je structureel iets verandert in je eetgedrag. Bij crashdieten is het meer 'symptoombestrijding' vind ik.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Alle reacties Link kopieren
@ septembergirl: Ik was na het afvallen zo blij dat ik niet meer aankwam. Want ik hoorde alleen maar slechte verhalen over CB. En toen liet ik mezelf weer gaan. Ik lette totaal niet meer op en at alles wat ik tegenkwam. En langzaamaan kwam er weer 3 kilo bij. Vandaar dat ik zeg dat ik er mn best voor gedaan heb :-) Maar het ligt wat mij betrefd niet aan het CB-dieet.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Cestla en anderen,



Ik zeg gewoon doen.. ondanks commentaar van anderen.

Je hebt het al 2 keer succesvol gedaan dus je weet dat het werkt. Je moet alleen een manier zien te vinden om erna op gewicht te blijven. Anders blijf je aan de gang



Ik heb zelf ook het dieet gevolgd en ben in ruim 3 maanden tijd 20 kilo afgevallen. Dat is nu bijna een jaar geleden en er is nog niks bijgekomen sindsdien.



Ik ben van 78 kilo naar 58 kilo gegaan en met mijn lengte (1.64) zit ik weer helemaal goed in mijn vel.



Mijn eigen ervaringen zijn dus positief. Het dieet is een snelle manier om af te vallen. Het is heel duidelijk in wat wel en niet mag. Ikzelf heb in de periode van alleen maar shakes heel goed in gezien wat er eigenlijk aan mijn eigen eetgewoonten scheelde. Dat heb ik nadien gewijzigd. Daarnaast ben ik lekker gaan sporten.



Ik denk alleen dat het allerbelangrijkste is dat je het heeel rustig afbouwt en het normale eten weer opbouwt. En daarna dus blijvend iets aan je eetgewoonten en beweegpatroon.



Ik zeg niet dat ik het zo weer zou doen want leuk is echt anders.

Ik heb goede hoop gewoon op gewicht te blijven voortaan.



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



ik ben in 2009 al super afgevallen met dit dieet. Helaas ben ik weer aangekomen, dat heeft niets met het dieet te maken. Het maakt niet uit welk dieet je doet, daarna moet er een knop om. Mijn eetgedrag is niet zo erg, het is meer het feit dat ik, laat ik eerlijk zijn, een godsgruwelijke hekel aan sport heb.



Daarom begin ik morgen weer met het Cambridge Dieet. Ik ken genoeg mensen die al vier jaar geleden ermee afgevallen zijn en nu nog steeds op hetzelfde gewicht zitten.



Dit dieet is goed vol te houden, als je je doel voor ogen houdt. Het is een ideaal dieet voor mensen die geen zin hebben om eeuwig bezig te zijn, maar het gewoon lekker snel kwijt willen. Ik zal jullie op de hoogte houden over mijn gewicht. Ik heb er weer zin in!



Liefs, xx
Alle reacties Link kopieren
Dag dames!



Ik ken dit dieet ook. Ik heb alleen niet het Cambridge dieet gedaan, maar Soya Slim. Dat is de ''mindere strenge'' variant. Ik mocht hierbij gewoon fruit eten e.d. en avondeten. Daardoor kon ik het goed volhouden. Op een gegeven moment was ik op me gewicht en was ik langzaam gestopt. Dit ging erg goed.. Ik ben alleen sinds vorig jaar januari gestopt met roken en ben in April gaan samenwonen met mijn vriend. Natuurlijk geen excuus, maar daardoor ben ik wel flink aangekomen! Ik ben 21 jr en ik ben 1.56 en ik had eerst een mooi gewicht van 48-49 kg. Dit lijkt erg weinig maar voor mijn lengte prima. Ik heb me afgelopen zondag gewogen en ik weeg 60,5!!! Verschrikkelijk gewoon! Ik heb een lelijke buik gekregen met lelijke lovehandles! Naja, ik wil die kilo's er dus af hebben, en dit jaar is mijn jaar want ik ga ervoor! Ik heb dat boekje nog van Soya Slim, en ik ga het eerst proberen zonder de shakes. Dus wel gewoon het aantal fruit en dergelijke wat tijdens het dieet is voorgeschreven. Mocht het me niet lukken ga ik weer Soya Slim doen, dat ging erg goed.



Ik wens verder iedereen veel succes!



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
ik ben vorig jaar april begonnen met het Cambridge dieet en ben in september gestopt omdat ik het even gehad had. Ik was(/BEN!) 28 kilo afgevallen en die zijn er nog steeds af.



Natuurlijk moet je daar zelf ook wel aan blijven werken, maar dat is met elk dieet. Je kunt niet je oude eetpatroon weer aannemen, je was niets voor niets "te dik", juist omdat je een verkeerd patroon had.

Ik kan niet zeggen dat ik nu heel erg veel aan het opletten ben.. Moet zeggen dat ik er afgelopen maanden helemaal niet mee bezig ben geweest en gewoon alles gedaan heb



Ik wil vanaf maandag weer beginnen met Cambridge 800, deze is iets lichter en mag ik s'avond een lichte maaltijd eten.. En dan hoop ik de laatste 15 kilo eraf te krijgen!



Ik vind het een prima dieet. Je moet er sterk voor zijn en zeer veel doorzettingsvermogen. Maar het werkt wel en het is MOGELIJK om je gewicht zo te houden.

In het begin, de eerste week is het zwaar... Lees: Misselijk, duizelig, hoofdpijn, flauw, trillen.. ect.. Maar daar moet je even doorheen en zodra je daar doorheen bent, dan gaat het een heel stuk makkelijker en zet je door!..
Alle reacties Link kopieren
Zijn er al mensen afgevallen?

Ik nu 2 kg in elk geval ZONDER de shakes!!
Alle reacties Link kopieren
Het werkt duidelijk snel .Als je weinig overgewicht hebt prima methode .

Zou dit niemand adviseren met flink overgewicht maar voor een gezondere variant gaan zoals bv de Weight Watchers



succes !!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu aan het afbouwen. Ik zal hier over een jaartje wel komen vertellen of de afgevallen kilo's er nog steeds af zijn. (15 kilo in 9 weken, incl. de feestdagen...)

Ik ben gestopt voor ik mijn streefgewicht had. Ik wil nog wel een kilo of 5-10 maar ga dit met het normale gezonder eten / meer bewegen doen. Spannende tijd dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven