Rustig Ibiza in mei?

10-04-2011 11:42 33 berichten
Iemand hier ervaring met een niet-massa-toerisme vakantie in Ibiza?



Wat ik zo lees is het noorden en St Eulalia/Eularia rustiger, maar lees ook reviews waarin over toch wel herrie/'overdevelopment' geschreven wordt. Of valt het eind mei nog wel mee?



Iemand ervaring/tips?
Alle reacties Link kopieren
Eind mei kan meevallen. Plekken als Cala Llonga, Santa Eularia zijn over het algemeen een stuk rustiger. Je moet niet de kant op van San Antonio of Ibiza stad als je rust zoekt.

En het ligt er ook zo aan of je een (goedkoop) hotel pakt, een appartement of een huisje. Je kunt je voorstellen dat bij een goedkoop hotel meer herrie kán zijn, omdat daar meer jonge toeristen zich vestigen. Ik kom al sinds ik een kleine ukkepuk was op Ibiza en de zomers zijn redelijk constant druk, in mei heb je geloof ik, maar weet niet 100 procent zeker, minder jongeren die feest komen vieren. Maar omdat ik me altijd op de rustige plekken van het eiland focus, kan ik je dat niet met alle zekerheid zeggen. Dat massa toerisme waar je het over hebt, is maar een deel van Ibiza, heus. Het eiland zelf is prachtig. Zorg voor een huurauto en find out!
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je zo graag naar Ibiza?

Als je een wat rustiger oord zoekt zijn en eilanden zat :)!
Alle reacties Link kopieren
Ibiza is ook rustig hoor, ik snap nooit dat mensen denken dat het alleen massa toerisme is. Maar ik heb er dan ook familie, wie weet ken ik daarom de mooie plekken.
Dank je wel LJean voor de tips. Weet je ook hoe het in de omgeving van San Miguel (Porte) is?



SweetSummer, kon een heel goedkoop ticket krijgen, precies op de dagen dat ik er even tussenuit kan (heb dus al een vlucht voor een paar tientjes).
Alle reacties Link kopieren
Portinaxt is prachtig. Geloof dat daar wat meer familieresorts zijn.

Es Canar vind ik leuk, maar is wel druk met toeristen. Of dit in mei ook al hoogtij viert, weet ik niet. Santa Gertrudes, ook super. Ligt wat meer in het midden van het eiland, of Puerto de San Miquel, ook rustig in mijn opinie.



Maar het ligt er ook maar net aan wat je wil, met wie je gaat en wat je budget is.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat grappig, ik post hem net.
Alle reacties Link kopieren
Wat ljean zegt! Ibiza is heel mooi en rustig!

( Amsterdam is ook meer dan de Wallen)
Helemaal goed LJean en fladder, ik krijg er wat meer vertrouwen in zo!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn er in iedergeval ook in mei! Maar onze kinderen zijn heeeel rustig dus daar heb je geen last van.
Alle reacties Link kopieren
Ja, wat lekker dat je gaat zeg! Ga je alleen? Tip, ga wel een keer 's avonds Ibiza stad in om door de binnenstad te struinen. Leuke kraampjes, fijne sfeer!
Alle reacties Link kopieren
quote:maze schreef op 10 april 2011 @ 12:35: Maar onze kinderen zijn heeeel rustig dus daar heb je geen last van.
Gelukkig maar Maze! Een beetje Spaanse levendigheid is prima hoor, maar aangezien ik al een aantal uur in een Ryanair vlucht vanaf de UK mag bivakkeren (idd. wel heul goedkoop), hou ik het wat betreft dronken Britten en Duitsers graag wat beperkt zeg maar.



De plaatjes van het eiland en de kust zijn ieg prachtig. Ben jij al eerder geweest Maze?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij,als je San Antonio mijdt,is het nergens overbevolkt rond die tijd.

Ik was er vorig jaar in Juni en heb me verbaasd over de 'relaxtheid' van het eiland. Op SA na dan hoewel iedereen overdag ws voor pampus ligt daar dus dan ook goed te doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anna37 schreef op 10 april 2011 @ 13:54 Ben jij al eerder geweest Maze?Nee mijn man wel en die heeft er goede herinneringen aan. Ik ben heel benieuwd maar ga er van uit dat het een supereiland is!
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk heb ik een beetje dezelfde vraag, maar dan voor september. Ik wil graag met man en kindje van dan 21 mnd in september naar Ibiza.



Een beetje gezelligheid vind ik alleen maar leuk, als we maar niet tussen de kotsende tieners komen te zitten. Dus erg afgelegen hoeft echt niet (mag wel), maar liever geen herrie op straat 's nachts waar we wakker van worden of dronken figuren die door het appartement zwalken. Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
- Cala Llonga

- Puorte de San Miquel

- Santa Gertrudes



Wat je ook doet, vermijdt San Antonio!



En ik zeg het altijd, zorg voor een huurauto zodat je alle mooie plekjes van het eiland kan bezoeken.
Alle reacties Link kopieren
Dank je voor je snelle antwoord! San Antonio wilde ik idd al links laten liggen. Hoe zit het met Santa Eulalia?



En Cala Vadella is een stuk rustiger toch? Maar is daar nog wel gezelligheid te vinden in de vorm van terrasjes en winkeltjes ed?



En wbt de huurauto; zijn we zeker van plan om te regelen. Het enige waar ik me een beetje zorgen om maak, is of er een geschikt kinderstoeltje gehuurd kan worden. Ik heb vaker gehoord van ouders dat ze wél een stoel besteld hadden, maar dat hij uiteindelijk toch niet goed of geschikt was.
Alle reacties Link kopieren
Afgaand op dit topic heb ik geboekt. Het is portinatx geworden. We hebben ook gelijk een auto geboekt, dus we kunnen uitgebreid rond gaan toeren. Het duurt nog een tijdje, maar ik heb er enorm veel zin in.
Leuk Tmaar!



Ik heb ook een huurauto geboekt. Mijn plan is een paar dagen Santa Eularia (chillen in spa hotel, stad en omgeving zien), een (mid)dagje Ibiza stad (de stad en monumenten zien) en dan naar de omgeving van Puerte de San Miguel (zwemmen in baaitjes/relaxen/boek lezen/restaurantjes/wandelen). Zie het helemaal voor me! Nu nog een paar weken hard werken alleen..
Alle reacties Link kopieren
Als je van rust houdt.. Cala de san Vincent... erg mooi.. Mooie zee.. en geniet even van het uitzicht als je erheen rijdt! (vanaf de slingerweg vanaf de berg..)
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vannacht terug gekomen van een heerlijke week op Ibiza! Wat een supereiland zeg. Echt prachtig we gaan zeker terug.



Wij zaten in Cala Blanca, Figueral. Een resort. Heel mooi, lekker eten, aan het strand, zwembaden, animatie.

Dorpje zelf is niks aan maar we hebben genoeg leuke uitstapjes in de buurt gemaakt.



Wauw ik ben er nog helemaal vol van!
He wat leuk, dit topic is weer omhoog. Ik ben ook weer terug. Ik vond vooral het noorden heel erg mooi, echt anzichtkaarten zee en kust. Santa Eularia is idd een suf toeristen dorp, maar best uit te houden voor een paar dagen. San Miguel Porte vond ik persoonlijk teveel all inclusive resort gevoel, maar wel te doen voor effetjes. Omgeving is wel heel erg prachtig. Helaas door branden niet richting Cala de San Vincent gekunt.



Wel vond ik de sfeer erg relaxed, alle mederwerkers overal erg vriendelijk, het eten prima, en de baaitjes prachtig. Voor deze keer was het prima, was echt ook op zoek naar een behoorlijk onavontuurlijke vakantie. Maar teruggaan? Heb toch erg het gevoel dat je telkens binnen 10 minuten rijden een OAD bus of TUI reisleider tegen het lijf kan lopen. Ook al in mei.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anna37 schreef op 04 juni 2011 @ 15:07

Maar teruggaan? Heb toch erg het gevoel dat je telkens binnen 10 minuten rijden een OAD bus of TUI reisleider tegen het lijf kan lopen. Ook al in mei.Echt? Dat had ik nou helemaal niet
Ja echt luni, maar misschien is het mijn paranoia voor OAD bussen en TUI reisleiders



PS 'OAD' hier gebruikt als type bus, geen idee of OAD nog bestaat en ws komen ze niet op Ibiza, want het rijdt niet zo lekker over de Middelandse Zee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven