moederdag

08-05-2011 12:11 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Men verwent nu alle moeders

En dat is ook wel verdiend

Maar toch wil ik even denken

En ook even aandacht schenken

Aan vrouwen die na lang medisch traject zitten zonder graag gewilde kinderen

Want dat mag toch ook niet verhinderen

Dat ook zij moeders zijn , even goed

In hun aderen en in hun bloed

Alleen het lot heeft zo bepaald

Dat zij het moederschap niet hebben gehaald.

Of dat zij weer terug moest geven

Haar kind dat had moeten leven

Voor hen doet het nu extra pijn

om kinderloos , geen moeder te zijn

Daarom wil ik even zeggen

Ik wil bij jullie ook een bloempje leggen.



:handkiss: :flowers:
xandora wijzigde dit bericht op 08-05-2011 12:55
Reden: zo goed dan????
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lief..

Dankje...
Ongetwijfeld lief bedoeld, maar er zijn ook vrouwen die bewust geen kinderen hebben. Dus om nu te zeggen:



"Aan alle vrouwen zonder kinderen

Want dat mag toch ook niet verhinderen

Dat ook zij moeders zijn , even goed

In hun aderen en in hun bloed

Alleen het lot heeft zo bepaald

Dat zij het moederschap niet hebben gehaald."



... dan sla je de plank wel enigszins mis.
Ik wilde het eigenlijk niet zeggen, maar ik ben het helemaal eens met Iba. Moederschap is niet het ultieme doel van elke vrouw TO.
Alle reacties Link kopieren
Eens met hierboven.

Maar denk ook eens aan al die vrouwen die tegen hun zin moeder zijn geworden. Denk dat dat er wereldwijd meer zijn dan degenen die er vrijwillig voor kiezen!

Neemt niet weg dat het daarna toch best leuk kan blijken, misschien, maar na 5 kinderen houdt dat ook wel op denk ik.
quote:Ikbenanoniem schreef op 08 mei 2011 @ 12:26:

Ongetwijfeld lief bedoeld, maar er zijn ook vrouwen die bewust geen kinderen hebben. Dus om nu te zeggen:



"Aan alle vrouwen zonder kinderen

Want dat mag toch ook niet verhinderen

Dat ook zij moeders zijn , even goed

In hun aderen en in hun bloed

Alleen het lot heeft zo bepaald

Dat zij het moederschap niet hebben gehaald."



... dan sla je de plank wel enigszins mis.

Helemaal mee eens!



Tenenkrommend stukje tekst zeg!

Ik ben 'n vrouw en héél bewust geen moeder.
Tjonge, dit is toch ook niet bedoeld voor vrouwen die bewust niet voor kinderen kiezen. Dit is een gedicht voor vrouwen die geen moeder kunnen zijn of een miskraam of doodgeboorte hebben gehad.

Wat een egotripperij weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof ook niet dat ik een moeder ben in mijn aderen en in mijn bloed. Heel vreemd stukje tekst.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, ruk het een en ander even uit zijn verband. Zoals ik het gedichtje lees, is het een poging om vrouwen die wel graag kinderen wilden, maar een miskraam of zo gehad hebben, een hart onder de riem te steken. Dat alle bewustkinderlozen zich weer eens aangesproken voelen, ligt niet aan het gedichtje of aan TO
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Snap ik Cateau, maar in het gedichtje staat dat ALLE vrouwen zonder kinderen "ook moeder zijn maar het lot heeft beslist dat wij het moederschap niet mochten halen". En da's bullshit natuurlijk.

Kan me voorstellen dat dat voor de bewust kinderlozen een beetje verkeerd schiet. Alsof ze zielig zijn omdat ze geen kinderen willen ofzo.
668, the neighbour of the Beast
quote:Cateautje schreef op 08 mei 2011 @ 12:42:

Tjonge, dit is toch ook niet bedoeld voor vrouwen die bewust niet voor kinderen kiezen. Dit is een gedicht voor vrouwen die geen moeder kunnen zijn of een miskraam of doodgeboorte hebben gehad.

Wat een egotripperij weer.Dan moet je ook maar niet schrijven "aan alle vrouwen zonder kinderen" want dan spreek je vanzelf ook 'n hele grote groep aan die zich hier niet mee kan identificeren
Misschien had ze dat dan moeten zeggen Cateautje ,in het gedicht
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 08 mei 2011 @ 12:44:

[...]



Dan moet je ook maar niet schrijven "aan alle vrouwen zonder kinderen" want dan spreek je vanzelf ook 'n hele grote groep aan die zich hier niet mee kan identificeren het gaat om het geheel, niet om 1 klein zinnetje, dat lijkt me toch niet zo moeilijk te begrijpen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Leuk idee inderdaad Rosanna, maar dan had TO gewoon dát moeten typen;



"het is moederdag maar ik wil toch ook even stilstaan bij de vrouwen die ongewenst kinderloos gebleven zijn, of hun kind hebben moeten afgeven. Zodat ze weten dat ook zij niet vergeten worden en dat ze juist op deze dag even een hart onder de riem verdienen"



Da's al iets heel anders dan een tenenkrommend gedichtje wat bol staat van de onwaarheden en aannames.

Dan had ik gezegd; leuk topic, fijn, goed dat je even bij die vrouwen stil staat. Nu gaan mijn nekharen overeind staan.
668, the neighbour of the Beast
Marels, ik ben nog niet eens bewust kinderloos (ben nog niet in de kinderen krijgen levensfase) en ook bij mij schoot dit verkeerd!
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo wrote on 08 May 2011 @ 12:44:

[...]



Dan moet je ook maar niet schrijven "aan alle vrouwen zonder kinderen" want dan spreek je vanzelf ook 'n hele grote groep aan die zich hier niet mee kan identificerenAgreed! Wat een schijttekst sowieso...
Helemaal met je eens Marels!
Alle reacties Link kopieren
Moet dat dan uitgebreid uitgelegd worden, Marels? Of zitten hier toch vooral slimme vrouwen die een beetje verder kunnen denken en de context kunnen snappen?

Ik vind het ook een beetje zoet en zo, maar om TO zo aan te vallen, gaat nergens over.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ik behoor ook tot de zwevende kiezers hoor Plops

Ik ben 25, misschien gaat mijn biologische klok nog eens tikken, misschien ook niet. Maar ik geloof niet dat ik in elk geval toch diep in mijn hart een moeder ben, al helemaal niet als ik er straks voor kies om geen kinderen te krijgen.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
wat een felle kritiek, het mag toch duidelijk zijn dat dit inderdaad speciaal is voor die vrouwen die ongewenst kinderloos zijn.



val ik overigens zelf niet onder maar vind het juist voor die dames jammer dat het topic nu een hele andere richting op gaat.



kan me voorstellen dat moederdag voor hen een extra zware dag is!
Rosanna, waarom is je mening geven meteen een TO aanvallen? Overdrijven is ook een vak zeg.....
Alle reacties Link kopieren
Nee Rosanna, dan had ze gewoon een normaal stukje tekst moeten typen. En niet moeten roepen dat alle vrouwen diep in hun hart toch moeders zijn of weet ik het, want daar word ik een beetje misselijk van.



Ik denk dat juist de intelligente vrouwen die de context prima kunnen snappen een beetje misselijk worden van deze manier van een topic openen, met een überzoet gedichtje dat dus bol staat van onwaarheden en aannames.
668, the neighbour of the Beast
Bah, wat een zure verzuurde vrouwen zijn jullie zeg, om een heel topic te vergallen vanwege één verkeerd geschreven woord, getsie.
Haha, volgens mij staan we er precies hetzelfde in Marels. We zijn trouwens ook even oud

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven