moederdag

08-05-2011 12:11 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Men verwent nu alle moeders

En dat is ook wel verdiend

Maar toch wil ik even denken

En ook even aandacht schenken

Aan vrouwen die na lang medisch traject zitten zonder graag gewilde kinderen

Want dat mag toch ook niet verhinderen

Dat ook zij moeders zijn , even goed

In hun aderen en in hun bloed

Alleen het lot heeft zo bepaald

Dat zij het moederschap niet hebben gehaald.

Of dat zij weer terug moest geven

Haar kind dat had moeten leven

Voor hen doet het nu extra pijn

om kinderloos , geen moeder te zijn

Daarom wil ik even zeggen

Ik wil bij jullie ook een bloempje leggen.



:handkiss: :flowers:
xandora wijzigde dit bericht op 08-05-2011 12:55
Reden: zo goed dan????
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cateautje, het is niet één woord, het is het halve gedichtje....



Ik zeg al, ik vind het idee van dit topic echt fijn en goed enzo, alleen ik vind de openingspost an sich gewoon echt zum kotzen.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje wrote on 08 May 2011 @ 12:51:

Bah, wat een zure verzuurde vrouwen zijn jullie zeg, om een heel topic te vergallen vanwege één verkeerd geschreven woord, getsie.Wat doe je huilerig, zeg...
Weer eens met Marels



Cateautje, doe niet zo sneu zeg
Alle reacties Link kopieren
Jeetje mensen, TO bedoelt het gewoon goed. Je begrijpt toch wat haar bedoeling is? Het had misschien iets genuanceerder gesteld moeten worden, maar kunnen we daar niet doorheen prikken met z'n allen?
Alle reacties Link kopieren
ZO zijn we nu blij,klopt het nu????
Alle reacties Link kopieren
een gedicht wat goed bedoeld is, wordt volledig uit zijn verband gerukt doordat sommigen zich blijkbaar aangesproken voelen en dat vind ik gewoon niet terecht
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik ben nooit een kind verloren, gelukkig.

Het gedicht is duidelijk gericht aan vrouwen waarbij dat wel gebeurd is. Ik vind het vreselijk sneu om een tweedimensionale obsessie te veroorzaken op een gedicht dat helemaal niet voor jullie bedoeld is.

Maar goed, dat is een onderwerp waar blijkbaar alleen moeders kijk op hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook een monsterlijk gedichtje, maar daar kan ik wel doorheen kijken. Ik vind het hartstikke lief dat TO vrouwen met kinderwens, maar zonder kinderen, een hart onder de riem wil steken. Je bent een schat!
quote:Aan vrouwen die na lang medisch traject zitten zonder graag gewilde kinderen

Dat zal ook niet voor iedere ongewild kinderloze opgaan he.



Als je had er van had gemaakt "aan alle vrouwen ongewild zonder kinderen" dan was dat wel voldoende geweest.
Alle reacties Link kopieren
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet dat het gedichtje uit zijn verband gerukt wordt. Het is een afschuwelijk monsterlijk gedichtje, daar kun je niet meer van maken.



TO; ik zou er ook van maken "aan alle ongewild kinderlozen" ofzo.

Lief idee hoor, dit topic, dat wel.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:xandora schreef op 08 mei 2011 @ 12:57:

ZO zijn we nu blij,klopt het nu????
quote:elninjoo schreef op 08 mei 2011 @ 13:02:

[...]



Dat zal ook niet voor iedere ongewild kinderloze opgaan he.



Als je had er van had gemaakt "aan alle vrouwen ongewild zonder kinderen" dan was dat wel voldoende geweest.Tjonge, zo lekker principieel.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 08 mei 2011 @ 13:02:

[...]



Dat zal ook niet voor iedere ongewild kinderloze opgaan he.



Als je had er van had gemaakt "aan alle vrouwen ongewild zonder kinderen" dan was dat wel voldoende geweest.Tjonge.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk meer te doen met al die kinderen die geen moeder meer hebben.



Op school gaat de hele klas een moederdagcadeautje in elkaar knutselen en dan zo'n hummeltje die mag dan voor oma of wie dan ook iets maken.



Eigenlijk vind ik moederdag gewoon commerciële onzin.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op 08 mei 2011 @ 13:04:

Ik geloof niet dat het gedichtje uit zijn verband gerukt wordt. Het is een afschuwelijk monsterlijk gedichtje, daar kun je niet meer van maken.



Ook dat is persoonlijk natuurlijk. En los van of je het gedichtje mooi vindt; het uit zijn verband rukken slaat natuurlijk op de bedoeling van het gedicht.





TO; ik zou er ook van maken "aan alle ongewild kinderlozen" ofzo.

Lief idee hoor, dit topic, dat wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 08 mei 2011 @ 13:02:

[...]



Dat zal ook niet voor iedere ongewild kinderloze opgaan he.



Als je had er van had gemaakt "aan alle vrouwen ongewild zonder kinderen" dan was dat wel voldoende geweest.Echt, ik weet dat het aan dovemansoren gericht is, maar...waarom kom je altijd als een vlieg op stroop af op topics die over kinderen gaan? Klik dan niet op topics met als titel moederdag, dan weet je zeker dat je je niet hoeft te ergeren (en wij ook niet).
Alle reacties Link kopieren
Sjemig,..wat een gezelligheid hier,....

TO heeft nu zelfs haar tekst aangepast,...kan toch niet elemaal de bedoeling zijn lijkt me,...



Misschien een klein beetje beter tussen de regels door lezen? Jullie weten best wel wat de uiteindelijke intentie van het gedicht was,...



En ik ben ook bewust kinderloos.
quote:Pelikaan schreef op 08 mei 2011 @ 13:13:

[...]



Echt, ik weet dat het aan dovemansoren gericht is, maar...waarom kom je altijd als een vlieg op stroop af op topics die over kinderen gaan? Klik dan niet op topics met als titel moederdag, dan weet je zeker dat je je niet hoeft te ergeren (en wij ook niet).Bij 'n topic over moederdag verwacht ik niet dat 't bij kinderen staat. Ik ga uit van ofwel 'n vrolijk topic over wie wat doet voor moederdag, ofwel 'n verdrietig topic over vrouwen die hun moeder niet meer hebben.
Alle reacties Link kopieren
Jemig, wat een narcisme..



To, lief dat je ook aan de moeders denkt die om wat voor reden dan ook zich vandaag niet fijn voelen. Ik hoop niet dat je hier zelf ook bij hoort? In dat geval sterkte!
Pelikaan, waarom geef je nou alleen EN shit? Zij staat bepaald niet alleen in haar opvattingen over het gedicht hier.
Alle reacties Link kopieren
quote:plops schreef op 08 mei 2011 @ 13:14:

Pelikaan, waarom geef je nou alleen EN shit? Zij staat bepaald niet alleen in haar opvattingen over het gedicht hier.

Daar heb je gelijk in. Maar ik kom vooral EN altijd weer tegen bij topics over kinderen. Ik begrijp niet waarom ze zichzelf zo ergert door telkens weer kinderdingen op te zoeken en dan ook áltijd weer haar mening daarover te moeten ventileren. Ik begrijp dat het een vrij forum is en dat ze alle recht heeft, maar goed, blijkbaar moest ik nu dit even kwijt.



@EN: Als het topic dan niet blijkt te zijn wat je dacht, dan laat je het daarna toch met rust?



@Iedereen die het gedicht stom/lelijk/ongenuanceerd vind: begrijpen jullie nu echt serieus niet wat TO bedoelt? Jammer.
Wilde ik losgaan over hoe leuk mijn moederdag tot nu toe is, blijkt het een ruzietopic te zijn.

Kan ik nog niet uitwijden over mijn verwendag!

Alle reacties Link kopieren
quote:eleonora schreef op 08 mei 2011 @ 13:20:

Wilde ik losgaan over hoe leuk mijn moederdag tot nu toe is, blijkt het een ruzietopic te zijn.

Kan ik nog niet uitwijden over mijn verwendag!

Ah jawel, Eleonora, dat zou juist weer een positieve draai geven aan dit topic! Ben je lekker in de watten gelegd?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het werkelijk onvoorstelbaar dat er mensen zijn die zo negatief in het leven staan, dat ze een goedbedoeld gedicht wat helemaal niet voor hun bedoeld is te gaan bekritiseren.. En dat ook nog eens op een prachtige dag, waarop je leukere dingen kan verzinnen dan dit soort onzin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven