Lompe opmerkingen in kraamtijd

08-06-2011 16:08 810 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd, wie wint de award?

Hoorde laatst van een vriendin een leuke toen ze met een verse baby aan haar borst lag:



'Jeeej, je buik ziet eruit alsof je nog moet bevallen.'



Een andere kennis van me was in tranen omdat haar schoonmoeder had gezegd dat ze de naam die ze hadden uitgekozen voor hun zoontje echt niet leuk vond. En daar bleef ze zich een aantal keer over verbazen. Prima, meningen verschillen. Maar moet dat nou op dat moment gezegd worden?



Wat is er tegen jou gezegd wat je onder invloed van alle hormonen net niet zo goed kon hebben op dat moment?

Opmerkingen

Totaal aantal stemmen: 82

* Wat een naam. Arm kind. (35%)
* Mén, wat een plofkop! Je zei toch dat het vocht was? (35%)
* Niet echt een knapperd he die baby van jullie. (29%)
Alle reacties Link kopieren
geen absurde actie, maar een beetje lomp. schoonmoeder zei tegen mij dat ze niet snapte waarom ik me druk maakte om borstvoeding, want als ik ermee stopte zou ik ook nog een wijntje kunnen drinken.
Alle reacties Link kopieren
@vaatdoek Wow! Dacht dat ik de enige was die die opmerking had gehad! Mijn ex schoonloeder riep dat gewoon een uur nadat mijn dochter was geboren. Ex schoonzus zei dat ze leek op mijn ex en schoonloeder zei: als het van ex is! Zij was t niet eens met de relatie en is daarom lang uit de picture geweest toen. Mijn moeder heeft toen iedereen de verloskamer uitgebonjourd
Alle reacties Link kopieren
Oudste kind was dysmatuur babietje, werd na de bevalling in een soort alufolie gewikkeld en in een reiscouveuse gelegd.

Toen een collega later de foto zag zei hij: "goh ... net een kip in de magnetron"
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
Terwijl ik na uren van ontsluitingsweeën, weeënopwekkers wegens een langzame ontsluiting, anderhalf uur persen en uiteindelijk een keizersnede een dochter had, wist mijn buuf tijdens haar bezoek heel subtiel te vertellen: maar nu heb je je dochter natuurlijk niet gebaard... Alsóf het door mijn keizersnede nu geen enkele moeite heeft gekost!





Alle reacties Link kopieren
Nou Mimsey. wat een achterlijk wijf.
Alle reacties Link kopieren
Lag nog in ziekenhuis, dik in de kraamtranen....

Was aan het stoeien met keuze fv of bv omdat dochter teveel afviel. Wil half huilend hier iets over vragen aan de kinderarts(-assistent). Ze reageert: "mevrouw, laat u het denken maar aan ons over, u hoeft alleen maar te genieten..."
Alle reacties Link kopieren
quote:mimsey schreef op 08 juni 2011 @ 16:24:

Ik lag aan de andere kant van het land, bij te komen in het ziekenhuis. Bevallen van een dochtertje met een handicap.



Dag twee wilde mijn tante persé met mijn ouders mee, op kraambezoek. Mopsey lag inmiddels in haar bedje naast mij, in onze eigen ziekenhuiskamer.

Mijn tante ging in de deuropening staan, breeduit, en begint te gillen "Neee, ik ga niet naar binnen hoor, ik durf niet te kijken, ik durf haar niet te zien, ziet ze er wel een beetje normaal uit, als ze er neit normaal uitziet wil ik haar niet zien, hoor!".



Euh?

Van mij had je niet hoeven komen, hoor. Dat was jouw eigen idee, iemand zette je een mes op je strot, heks!Dit is toch wel het meest botte wat ik ooit gehoord heb. Wat een mispunt zeg.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Alle reacties Link kopieren
quote:mimsey schreef op 08 juni 2011 @ 16:24:

Ik lag aan de andere kant van het land, bij te komen in het ziekenhuis. Bevallen van een dochtertje met een handicap.



Dag twee wilde mijn tante persé met mijn ouders mee, op kraambezoek. Mopsey lag inmiddels in haar bedje naast mij, in onze eigen ziekenhuiskamer.

Mijn tante ging in de deuropening staan, breeduit, en begint te gillen "Neee, ik ga niet naar binnen hoor, ik durf niet te kijken, ik durf haar niet te zien, ziet ze er wel een beetje normaal uit, als ze er neit normaal uitziet wil ik haar niet zien, hoor!".



Euh?

Van mij had je niet hoeven komen, hoor. Dat was jouw eigen idee, iemand zette je een mes op je strot, heks!Ohhh!! Wat een misselijk mens!
Alle reacties Link kopieren
Een keizersnede lijkt me moeilijker, enger en zwaarder dan een bevalling, maar goed, ik kan niet vergelijken.



Er zitten trouwens pareltjes tussen, werkelijk waar! Erg gelachen. Anderen zijn wel heel verdrietig, mimpsy, jeetje... Die vrouw zou meteen weer weg mogen gaan, wat een heks.
quote:Annelize schreef op 08 juni 2011 @ 16:26:

Terwijl ik na uren van ontsluitingsweeën, weeënopwekkers wegens een langzame ontsluiting, anderhalf uur persen en uiteindelijk een keizersnede een dochter had, wist mijn buuf tijdens haar bezoek heel subtiel te vertellen: maar nu heb je je dochter natuurlijk niet gebaard... Alsóf het door mijn keizersnede nu geen enkele moeite heeft gekost!





Kl*te opmerkingen zijn dat he. Terwijl je zelfs 2 bevallingen hebt gehad ipv 1!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ookeentheeleut schreef op 08 juni 2011 @ 16:28:

Lag nog in ziekenhuis, dik in de kraamtranen....

Was aan het stoeien met keuze fv of bv omdat dochter teveel afviel. Wil half huilend hier iets over vragen aan de kinderarts(-assistent). Ze reageert: "mevrouw, laat u het denken maar aan ons over, u hoeft alleen maar te genieten..."Hahaha, dat is gewoon echt ronduit dom!
Alle reacties Link kopieren
Ach Pop, inmiddels heeft ze twee kleinkinderen en is mijn Mops is vele opzichten normaler en meer het aanzien waard dan dat grut. Soms is karma best aardig.
Wat wilde ik nou toch typen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Marahbloem schreef op 08 juni 2011 @ 16:30:

[...]





Kl*te opmerkingen zijn dat he. Terwijl je zelfs 2 bevallingen hebt gehad ipv 1! Dankje! Eindelijk bevestiging!
Alle reacties Link kopieren
quote:mimsey schreef op 08 juni 2011 @ 16:24:

Ik lag aan de andere kant van het land, bij te komen in het ziekenhuis. Bevallen van een dochtertje met een handicap.



Dag twee wilde mijn tante persé met mijn ouders mee, op kraambezoek. Mopsey lag inmiddels in haar bedje naast mij, in onze eigen ziekenhuiskamer.

Mijn tante ging in de deuropening staan, breeduit, en begint te gillen "Neee, ik ga niet naar binnen hoor, ik durf niet te kijken, ik durf haar niet te zien, ziet ze er wel een beetje normaal uit, als ze er neit normaal uitziet wil ik haar niet zien, hoor!".



Euh?

Van mij had je niet hoeven komen, hoor. Dat was jouw eigen idee, iemand zette je een mes op je strot, heks!
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Alle reacties Link kopieren
quote:anaiteb22 schreef op 08 juni 2011 @ 16:24:

@vaatdoek Wow! Dacht dat ik de enige was die die opmerking had gehad! Mijn ex schoonloeder riep dat gewoon een uur nadat mijn dochter was geboren. Ex schoonzus zei dat ze leek op mijn ex en schoonloeder zei: als het van ex is! Zij was t niet eens met de relatie en is daarom lang uit de picture geweest toen. Mijn moeder heeft toen iedereen de verloskamer uitgebonjourd Mijn schoonmoeder vindt mij ook niet leuk en is me liever kwijt. Ik begrijp dat de papa van jou kindje nu jou ex is, dat heeft er bij ons erg om gespannen met dank aan haar. Gelukkig heeft manlief het licht gezien en begrepen dat haar actie's niet normaal zijn en heeft haar letterlijk op haar plek gewezen waar ik bij was.
Alle reacties Link kopieren
quote:mimsey schreef op 08 juni 2011 @ 16:30:

Ach Pop, inmiddels heeft ze twee kleinkinderen en is mijn Mops is vele opzichten normaler en meer het aanzien waard dan dat grut. Soms is karma best aardig.Karma.
Alle reacties Link kopieren
quote:vosje78 schreef op 08 juni 2011 @ 16:21:

Een vriend van mijn man had bij de geboorte van zijn neefje gezegd dat zo'n kind toch het leukst was met een appeltje in zijn mond in de oven...



Toen zijn eerste zoon geboren werd hebben we hem uiteraard een appeltje gegeven.



Hoe reageerde hij?
Alle reacties Link kopieren
quote:mimsey schreef op 08 juni 2011 @ 16:24:

Ik lag aan de andere kant van het land, bij te komen in het ziekenhuis. Bevallen van een dochtertje met een handicap.



Dag twee wilde mijn tante persé met mijn ouders mee, op kraambezoek. Mopsey lag inmiddels in haar bedje naast mij, in onze eigen ziekenhuiskamer.

Mijn tante ging in de deuropening staan, breeduit, en begint te gillen "Neee, ik ga niet naar binnen hoor, ik durf niet te kijken, ik durf haar niet te zien, ziet ze er wel een beetje normaal uit, als ze er neit normaal uitziet wil ik haar niet zien, hoor!".



Euh?

Van mij had je niet hoeven komen, hoor. Dat was jouw eigen idee, iemand zette je een mes op je strot, heks!Zooooo!!! Ik mag hopen dat iemand haar dat ook verteld heeft. ( dat ze een heks is bedoel ik )
Alle reacties Link kopieren
@vaatdoek Tja, het is een bijzondere vrouw en toen ik nog samen was met ex heel veel nare opmerkingen naar mn kop gehad. De ex zei altijd: zo is ma dus dat schoot niet op! Toen heb ik besloten om maar een poosje niet te gaan en toen ging ze meer dr best doen. Te laat voor mij. Het is wel een goeie oma en nu als we elkaar zien is het ok. Maar de eerste jaren was echt heeeeel raar met haar
Alle reacties Link kopieren
quote:khemam schreef op 08 juni 2011 @ 16:18:

Toen ik na 6 dagen ploeteren uit pure wanhoop toch maar besloot op flesvoeding over te gaan, een verpleegster doodleuk zei toen ze de baby kwam brengen, " ja je moeder is een beetje lui, die geeft liever een flesje" Kon dat mens wel doodslaan. Lig je daar met al je verdriet en schuldgevoelens omdat je niet genoeg melk hebt, komt zo'n trut je ook nog ff voor lui uitmaken.
Alle reacties Link kopieren
Of kleine dingetjes: schoonzusje die echt niet willen begrijpen dat vier keer bezoek op een dag echt echt echt niet meer kan, omdat het te vermoeiend is voor moeders. "Ja maar, hoe laat zijn de andere afspraken dan?" "Zo en zo laat". "Dan kan ik daar tussenin toch een uurtje". Zucht! Mijn vriend heeft serieus drie kwartier aan de telefoon met haar gezeten om uit te leggen dat het gewoon niet ging!
Alle reacties Link kopieren
quote:Vaatdoek schreef op 08 juni 2011 @ 16:14:

Mijn schoonloeder kwam binnen en wist te vertellen dat kleinzoon in niets op haar zoon leek en vast geen kind van haar zoon was.





Dat slaat alles!
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
quote:Donkeyshot schreef op 08 juni 2011 @ 16:25:

Oudste kind was dysmatuur babietje, werd na de bevalling in een soort alufolie gewikkeld en in een reiscouveuse gelegd.

Toen een collega later de foto zag zei hij: "goh ... net een kip in de magnetron"









O sorry ik vind dit wel erg grappig.
Alle reacties Link kopieren
Ik met spoed naar het ziekenhuis tijdens het persen. Verloskundige vertrok in eigen auto, ik met partner in de andere auto. Eenmaal aangekomen was er geen verloskundige te vinden en de gyneacologen waren druk.

Dochter werd gehaald uiteindelijk door huisarts in opleiding die daar toevallig rond liep. Verder een keurige bevalling.



Nadat de placenta was geboren en de arts i.o bezig was met haar naaiwerkje om alles weer in orde te breien kwam de verloskundige aanzetten. Ze stormde de kamer in om eerst een praatje te houden met een verpleegkundige, om vervolgens na 5 minuten in het wiegje te kijken en vol verbazing te vragen "Oh, is HET al geboren joh?"



Ze was nog even koffie gaan drinken.



Klacht ingediend uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
Mimsey wat een walgelijk mens. Bah.



En Annelize, stoom komt toch uit je oren als je dat hoort! Bah bah bah. Is dat nou nodig zo'n opmerking? Waarom voelen mensen de behoefte om zoiets te zeggen, echt ik snap het echt niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven