Afknappers bezichtiging koophuis.

06-07-2011 23:30 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
zelf heb ik al een aantal huizen bekeken en soms ben ik om de meest idiote dingen totaal afgeknapt op een huis...



*foto's van een tokkiegezin (slaat nergens op i know!)

klusjes die niet zijn afgemaakt zoals een keuken waar nog geen plinten waren gelegd, een deurtje ontbrak

kit die vies was in keuken/badkamer



A.s. maandag hebben we de eerste bezichtiging van ons appartement(staat sinds afgelopen vrijdag te koop) en tweede bezichtiging in de planning...we hebben al een allround makelaar en er is al een woningstyliste geweest om ons huis goed in te richten...(vooral veel weggegooid/naar garage gebracht)



Zijn er nog kleine dingen waar je zelf (deels) op afgeknapt bent die ik wellicht nog kan doen? DANK!
Vieze voordeur
Alle reacties Link kopieren
ja..ik heb er wel 1, wij hebben een keer een huis bezichtigd, was het redelijk schoon, alleen van die lange zwarte haren in t bad..vond ik zo smerig..



Het huis wat we nu gekocht hebben had heel veel spinrag aan de muren..dat mensen dat niet zien..



Maarre succes!!
Een keer een huis bezichtigd dat vreselijk stonk naar verschraalde rook. Bah wat was dat vies...

maar dat zal bij jullie niet het geval zijn

Hebben jullie al een ander huis?
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, de geur van een huis, heel belangrijk!
Alle reacties Link kopieren
Een geurtje is ook typisch iets wat mensen met huisdieren zelf niet lijken te merken, maar wat ik als buitenstaander meteen ruik.
Alle reacties Link kopieren
ja zo'n vieze hondenlucht...*braak*
Alle reacties Link kopieren
Appeltaart bakken (of sprayen) goed schoonmaken en niet teveel troepjes overal.
Alle reacties Link kopieren
Appeltaart niet doen, sorry, dat vind ik zo'n enorm cliché .



Ik knap niet af op kleine dingetjes, ik zou niet mijn droomhuis laten liggen vanwege een kapotte plint of spinrag.



Waar ik wel op afknap: als het hele huis een ouwemeuksfeer heeft, overal bruin behang en beige plavuizen en zo. En als het heel vol staat, dan kan ik de ruimtes niet goed inschatten.



En als de buurt heel aso is, heb wel eens een gordijntje opengetrokken van een raam dat uitkeek op de tuin van de buren. Was meteen duidelijk waarom dat gordijntje dicht was: de tuin stond barstensvol winkelwagens, bierkratten, autobanden en andere troep, en het buurhuis was zwaar verwaarloosd .
Alle reacties Link kopieren
VIeze onderbroek naast het bed, sokken in de badkamer, vieze lucht in huis.
Alle reacties Link kopieren
Afknappers:

-stank

-troep

-viezigheid in bijvoorbeeld badkamer en wc.

-ouwe meuk in de tuin

-behang op de muren dat je er moeilijk afkrijgt.

-aso buren of buren/overburen met een lelijke inrichting en kanten gordijnen of lelijke beeldjes voor het raam. Helaas heb je daar geen invloed op, maar lelijk uitzicht zou ik niet blij van worden.
Alle reacties Link kopieren
Slechte afwerking. Druppels in het schilderwerk, ontbrekende plinten, scheve kabelgoten, scheefhangende vitrage etc.

Rommelige ruimtes. Liever netjes en niet mijn smaak dan rommelig.
Alle reacties Link kopieren
Net als snormel bekijk ik de buurt, bij erg aso zou ik afknappen.

Voor de rest kijk ik door alles heen. Zelfs in de grootste bouwval zie ik meteen of ik er wat van kan maken.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben één keer een huis bezichtigd waar je tegen een muur van rook aanliep. Zelfs de makelaar schrok ervan, die gooide de tuindeur open en stelde toen maar voor om eerst buiten te gaan kijken.



Echt dat was om misselijk van te worden. En het vervelende was dat de trap in de woonkamer zat, en je de lucht tot op de zolder rook.
Alle reacties Link kopieren
Een huis waarin gerookt is zou ik nooit kopen.

Die stank is niet weg te krijgen.
Het ligt er maar net aan wat iemand zoekt. Locatie, locatie, locatie, en een bouwkundig rapport. Door de rest valt heen te kijken. Als iemand een instapklare woonruimte zoekt, tja, dan moet je zorgen dat alles netjes is geschilderd, dat alles schoon en onbeschadigd is, niet te veel gaten in de muur waar van alles aan hangt en dat de ruimten niet volgepropt zijn. In geval van een tuin: zorg dat die keurig onderhouden is.
Ik heb heel wat huizen bekeken en de ergste was wel een huis waar helemaal niks, maar dan ook helemaal niks opgeruimd was. Het was een oud pand (winkel geweest vroeger), de meterkast was niet afgewerkt. Erger nog, er zat geen eens een kast omheen! Geen fatsoenlijke trap naar boven, de koffiekopjes stonden nog op tafel, volle asbakken, vuile vaat op het aanrecht, allemaal kabels door het hele huis heen, muziekinstrumenten, schoenen overal, een grote stapel was naast de wasmachine, bedden waren niet opgemaakt en het aller- aller- allerergste was dat de wc niet was doorgetrokken na de grote boodschap



Ik hou zelf van tuinieren dus een tuin vol onkruid vind ik wel een afknapper. Het zegt iets over je, en of je het huis wel goed onderhouden hebt.



Je hoeft je huis nou ook weer niet te veranderen in een toonzaal waar geen stofje te zien is, je koopt een huis waar mensen (meestal) nog in wonen. Door de inrichting kan ik wel heen kijken, dat is 9 van de 10 keer toch mijn smaak niet.

Het moet wel een beetje schoon zijn, en netjes. Maar foto's weghalen zou ik zelf niet zo snel doen. Ik woon er immers toch nog?
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn een keer overdonderd door de slaapkamer van de zoon des huizes. Hakenkruizen en white power groot op de muur geschilderd. Makelaar was zichtbaar des duivels. Ook hingen de vuile onderbroeken aan de trapleuning. We zijn meteen weg gegaan. Bizar!
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Waarom was die makelaar zo boos Djinn? Had hij het huis niet van te voren bekeken?
of de bewoners hadden beloofd die afbeeldingen te bedekken?
Ik knap alleen maar af op slechte ligging, te kleine tuin etc.



Mijn huis was nog helemaal in de 70-er jaren stijl met groene tegeltjes en oranje details. Ook zat er geen fatsoenlijke keuken en badkamer in. Maar dat zijn allemaal dingen die je tijdens de verbouwing aan kunt pakken.

Foto's aan de muur die je niet aanstaan, vind ik dus al helemaal ridicuul om over te vallen.
quote:Claudia2010 schreef op 06 juli 2011 @ 23:52:

Appeltaart bakken (of sprayen) goed schoonmaken en niet teveel troepjes overal.



sprayen...met ambi-pur ofzo bedoel je??

Tsja, het is heel persoonlijk, maar de meeste van die sprays vind ik ook vies ruiken (vooral in combinatie met sigarettenrook).

Als je je huis te koop hebt staan denk ik dat je gewoon helemaal niet meer binnen moet roken en heel goed luchten moet voordat er kijkers komen.

Of dan toch maar een cliché appeltaart bakken, maskeert een hoop geurtjes en ruikt wel lekker.
enfin, ik heb nog nooit een koophuis bekeken, want mijn huis was nieuwbouw.

Maar ik kan me voorstellen dat ik af kan knappen op:

- de buurt

- veel achterstallig onderhoud

- achterhaalde dingen (de befaamde bruine tegeltjes)



Soms weet je dat van te voren, omdat het duidelijk vermeld is (walhalla voor de klusser), maar dan stel je je daarop in. Als ik een kant en klaar huis wil, zou het een afknapper zijn.



haha, moet ineens aan het huis van mijn broer denken waar de vorige bewoners vreselijk lelijke badkamertegels hadden met gouden randjes en dolfijntjes, brrrr.
Alle reacties Link kopieren
Niet zelf meegemaakt maar een kennis van me liep met makelaar en al een kamer in waar puberzoon des huizes bezig was met zijn vriendinnetje
quote:Ruza schreef op 07 juli 2011 @ 07:45:

Niet zelf meegemaakt maar een kennis van me liep met makelaar en al een kamer in waar puberzoon des huizes bezig was met zijn vriendinnetje Oooooh, te erg voor woorden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven