Krokodil veroorzaakt duizenden doden (vieze plaatjes)

10-07-2011 19:20 115 berichten
'Krokodil' is de nieuwe zelfmaakdrug voor arme jongeren in Rusland. Het is levensgevaarlijk, je huid gaat er van rotten, maar het kost bijna niets en is daarom erg geliefd.



Hoestdrankje, benzine, jodium en zwavel laten pruttelen tot een dikke plak. Het kost bijna niets, maar heeft ook een vernietigende werking op het lichaam. 'Het breekt alles af', aldus Kysia Hekster NOS-correspondent in Rusland.



'Als je bent begonnen met gebruiken leef je nog een jaar, misschien twee,' vertelt de verslaggeefster. 'Het vreet je vlees op er komen diepe gaten in je huid tot op het bot en het stinkt verschrikkelijk.' Er zijn naar schatting een miljoen 'krokodil' verslaafden in Rusland, maar door gebrek aan afkickcentra kan de overheid niet adequaat optreden







Ik kan er maar een ding over zeggen : BAH :puke:



Het AD had ook nog een filmpje, maar dat durf ik niet te kijken
quote:Hangmat schreef op 10 juli 2011 @ 19:56:

Ik vind het gewoon onnodig shockerend... Hier valt toch verder niets over te bespreken als dat iedereen kan roepen: O wat erg en o wat vies? Voor nieuws ga ik wel naar NU.nl



oh er kunnen allerlei interessante discussies over ontstaan.

Bv hoe uitzichtloos het leven in Rusland blijkbaar is dat jongeren voor deze drug kiezen.

Of wat de rol van de overheid moet zijn om drugsgebruik te stoppen.

Of dat de mensen die dit spul gebruiken gewoon zwakkelingen zijn en dat de dood dus alleen maar wenselijk is. Ruimt lekker op en je hoeft geen geld uit te geven aan de criminele loopbaan die zo anders gehad zouden hebben. En de jongeren die zo verstandig zijn om die rotzooi niet te nemen, krijgen zo betere kansen.
@hangmat:



Het maakt je wel bewust van de consequenties van (eigen huis en tuin) drugs.



Het wordt ingespoten. Een verslaafde leeft vanaf de start van het gebruik van Krokodil nog slechts een tot twee, maximaal drie jaar
Alle reacties Link kopieren
Waarom zet je erbij hoe het gemaakt wordt. Gekken genoeg die dit weer gaan uitproberen.
@ vlinder72,. Ik heb gewoon de tekst uit de krant geplakt.
@ Vlinder; het stuk dat To heeft gebruikt voor dit topic komt rechtstreeks uit het AD.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 10 juli 2011 @ 20:04:

[...]





oh er kunnen allerlei interessante discussies over ontstaan.

Bv hoe uitzichtloos het leven in Rusland blijkbaar is dat jongeren voor deze drug kiezen.

Of wat de rol van de overheid moet zijn om drugsgebruik te stoppen.

Of dat de mensen die dit spul gebruiken gewoon zwakkelingen zijn en dat de dood dus alleen maar wenselijk is. Ruimt lekker op en je hoeft geen geld uit te geven aan de criminele loopbaan die zo anders gehad zouden hebben. En de jongeren die zo verstandig zijn om die rotzooi niet te nemen, krijgen zo betere kansen.Maar met een foto als deze komt een discussie niet op gang, die druk je al de kop in met het plaatsen van deze afbeelding.
Alle reacties Link kopieren
Het meisje op de foto zie je in een filmpje in een nog ergere staat van ontbinding, echt vreselijk hoe ze ligt te kermen als een arts haar wonden schoonmaakt.

Word niet snel onpasselijk maar bij dat filmpje moest ik echt wegkijken.



"Het is een neefje van morfine, desomorphine, en heeft dezelfde effecten als heroïne maar is veel goedkoper. Afkicken is niet nodig, wanneer iemand hieraan verslaafd raakt sterft diegene binnen twee à drie jaar. Het heeft de bijnaam 'krokodil' omdat, wanneer het ingespoten is, de huid groen en rimpelig wordt als bij een krokodil. Doorgaans ontstaat gangreen en lossen botten en weefsels op. Het grootste bestanddeel is codeïne, een pijnbestrijdingsmiddel."
Alle reacties Link kopieren
En ik geloof ook niet dat dit een "echte foto" is, het lijkt meer op een "broodje aap" verhaal. Alhoewel de foto meer aan een broodje salami doet denken .
Alle reacties Link kopieren
Oh allemachtig....





Meer kan ik even niet zeggen. Ik kan best wel veel hebben, maar dat mensen zichzelf dit aan kunnen doen.. onbegrijpelijk
Ik heb het filmpje bekeken en realiseer met net dat Codeine hier in Spanje dus ook zonder recept te krijgen is.

Men zou het hier dus ook makkelijk kunnen maken.



Ik vraag me trouwens af wie zo´n drug bedenkt.
Alle reacties Link kopieren
Haha dat zag ik ook, salami.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op youtube even gezocht op desomorphine. Je komt dingen tegen, dat hou je gewoon niet voor mogelijk
quote:Jaschenca schreef op 10 juli 2011 @ 20:13:

[...]



Maar met een foto als deze komt een discussie niet op gang, die druk je al de kop in met het plaatsen van deze afbeelding.toegegeven, de foto had niet geplaatst hoeven worden (of in het tweede bericht), maar het komt zo wel keiard binnen...wat voor troep drugs gewoon is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jaschenca schreef op 10 juli 2011 @ 20:17:

En ik geloof ook niet dat dit een "echte foto" is, het lijkt meer op een "broodje aap" verhaal. Alhoewel de foto meer aan een broodje salami doet denken .Moet je dit filmpje maar eens bekijken: http://www.youtube.com/watch?v​=cM6v-43-1PU en dan zo vanaf 6 minuut nog iets. (niet geschikt als je zit te eten of een zwakke maag hebt of iets dergelijks.)
Alle reacties Link kopieren
Hoo stop, gaat niet goed, http://www.youtube.com/watch?v=cM6v-43-1PU deze is het, en dan vanaf minuut 5.
Alle reacties Link kopieren
Die arm ziet er anders zeer smakelijk uit! Ik heb echt zo'n zin in een lekker broodje...
quote:Ligeia schreef op 10 juli 2011 @ 20:32:

Die arm ziet er anders zeer smakelijk uit! Ik heb echt zo'n zin in een lekker broodje...Een broodje seranoham
Alle reacties Link kopieren
Nee joh, laat maar, ik ga dat echt niet kijken. Ik geloof het wel, verschrikkelijk! Maar in Amerika hebben ze meth, ook een drug voor de "outcast". Kost bijna niks en is makkelijk zelf te maken, en dat doen ze dan ook in grote getale. Misschien is dit een dergelijk drug in Rusland?
Met die afgestorven vingers heb ik wel genoeg hahaha.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook weleens benieuwd hoe ze dit soort drugs "verzinnen". Net zoals dat ghb, daar zit o.a. gootsteenontstopper iin, hoe verzin je het?
Alle reacties Link kopieren
Maar ga je al dood als je het 1 keer hebt gebruikt? Of is het zo verslavend dat als je het 1 keer doet je er bijna niet meer vanaf komt?
Alle reacties Link kopieren
k moet zeggen dat die arm er niet heel erg smerig uit ziet, wel schoon bot enzo..
Alle reacties Link kopieren
Wat verschrikkelijk zeg.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Is dit wel echt??? ik heb een wond gehad tot op het bot en ik ging dood van de pijn! Je kan niet zo'n wond hebben en "gewoon" doen?!
Alle reacties Link kopieren
quote:mamavantom wrote on 10 July 2011 @ 20:58:

Is dit wel echt??? ik heb een wond gehad tot op het bot en ik ging dood van de pijn! Je kan niet zo'n wond hebben en "gewoon" doen?!Die kinders zijn haske 'tuff'...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven