Van Auping naar Ikeabed, doen?

17-08-2011 20:36 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ons Auping bed is aan nieuwe bodems en matrassen toe. De ombouw wil ik graag houden, die is nog in uitstekende staat. Maar ik wil nu graag een electrisch verstelbare bodem (nu hebben we handverstelbaar met een gasveer). Voor de prijs van 1 zo'n bodem koop je bij Ikea bij wijze van spreken een compleet bed dat ook verstelbare bodems heeft en de matrassen daar zelfs nog bij.

Manlief wil voor een compleet Ikeabed gaan (dus ombouw, bodems en matrassen) ik twijfel nog heel erg. Ik heb gewoon erg goede ervaringen met Auping en je slaapt wel 1/3 van je leven dus een matras/bed moet goed zijn, en bovendien hebben we de ombouw dus. Aan de andere kant lees ik dat Ikea hun bedden uitgebreid laat testen en eerlijk is eerlijk, er zijn best mooie ombouwbedden/boxspringbedden bij.

Wat denken jullie, doen of niet doen? Graag ervaringen.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Auping!



Ikea is niet zo goed. Heb zelf mijn bed er ook vandaag gehaald en viel na 2 jaar uit elkaar.
Alle reacties Link kopieren
ik heb nu een ikea bed, en vind het niks zeker als er iemand blijft slapen dan is het matras te zacht en dan voel je de binnenvering bijwijzevanspreken in je rug prikken (ik ben klein en niet zwaar!).



auping ik zou er bij blijven zeker als je de ombouw hebt !
Alle reacties Link kopieren
Wij kwamen er laatst achter dat de Ikea ombouw van binnen uit karton bestaat. We dachten de ombouw-planken te kunnen hergebruiken door ze te verzagen, wat hebben we gelachen
Doubt kills more dreams than failure ever will
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jaren een matras van ikea en die slaapt 10000 keer lekkerder dan de boxspring van mijn ex (2000,- van een beddenspeciaalzaak).
Alle reacties Link kopieren
Er zit nog best veel qua prijs en kwaliteit tussen Auping en Ikea.

Laat je gewoon eens een keer goed informeren bij een speciaalzaak. Je hebt echt meerdere opties.
Alle reacties Link kopieren
De matrassen van Ikea zijn uitstekend, ik slaap er al jaren op. Wel de duurste kwaliteit kopen, niet die schuimrubber dingetjes
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook alleen maar goede ervaringen met Ikea bedden. Kwestie van goed monteren en een matras kiezen die bij je eigen lichaamsbouw past.



Het is natuurlijk geen superdeluxe kwaliteit, maar voor mij is het ruim voldoende, zeker voor de prijs.



Waarom ga je niet eens een keertje kijken bij Ikea, dan kan je alle matrassen testen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook Ikea, beste bed wat ik ooit gehad heb. Dat Auping met zo'n spiraal vind ik echt achterhaald. Heb het vroeger ook wel eens gehad.

Inderdaad een keer op maandagochtend gaan proefliggen in de Ikea.

En wat die ombouw van karton betreft, bij de ikea hebben ze heel veel met van binnen karton maar dat zijn altijd produkten voor weggeefprijzen.
Mijn IKEA boxspring is zo ontzettend fijn, topding. Het is wel wat duurder dan een simpel bedje met matrasje van 50 euro, mijn bed was iets van 700 euro (ik heb de sultan) (1.40m), maar ik vind het een super bed.
Ik heb 10 jaar in een Ikea hoogslaper geslapen, en prima geslapen. Nu anderhalf jaar in een Ikea twee persoonsbed, slaapt ook prima. Inderdaad een wat duurder matras kiezen, dan is het goed te doen.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties die al gegeven zijn. We zijn uiteraard naar Ikea geweest (op een rustige dinsdag ochtend, kids in de ballenbak) maar na een bed of 5 vond ik zowat alles lekker liggen. Soms was het in het begin wat zacht, maar als ik dan een paar minuutjes lag dan dacht ik: ach, is eigenlijk ook wel lekker. Een steviger matras lag na tig keer liggen/uitproberen/opstaan/verder sjokken/weer een ander bed testen........ dan ook goed. Eigenlijk zou je een matras mee naar huis moeten kunnen nemen om uit te proberen, met hoofdkussens doen ze dat ook.

Ik blijf er huiverig voor; mijn Auping matras is 10 jaar oud en nu pas echt op. Bij Ikea zei de medewerker dat hun matrassen 25 jaar mee zouden moeten gaan (lijkt ons érg lang) bij Auping raden ze ons aan na 10 á 12 jaar zeker te wisselen, ook ivm hygiene. We gaan zelf uit van 10 jaar voor een matras.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
anoniem_118262 wijzigde dit bericht op 16-10-2011 15:43
Reden: daarom
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een ikeabed sinds een maand en ik slaap er heerlijk op. Heb een binnenveringsmatras en een toplaag van 5cm dik. Plus twee matrasbodems en nog een eigen matras voor mijn vriend. Maakt een bed van 1.80 breed. Zalig! Ik heb er rond de ¤650 voor betaald.
Alle reacties Link kopieren
quote:SeptemberGirl schreef op 17 augustus 2011 @ 21:04:

Mijn IKEA boxspring is zo ontzettend fijn, topding. Het is wel wat duurder dan een simpel bedje met matrasje van 50 euro, mijn bed was iets van 700 euro (ik heb de sultan) (1.40m), maar ik vind het een super bed.ik heb ook de sultan en ligt super! ombouw is het prinsessenbedje (A) verder de lattenboden met allemaal kleine mini latjes.. ligt echt goed hoor!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even voor je gekeken in de consumentengids.



Er zijn een jaar geleden 11 boxspings getest.

Op nummer 1 met een score van 7,2 een Auping.

Op nummer 2 met een score van 7,1 de Sultan Atna met matras Sultan Holmsjo van Ikea!



Er staan een aantal hele dure merken bij met lagere scores.



Auping is toch vooral bekend om de spiraalbodems en minder om de matrassen?



Bij de losse matrassen komt de Easy Pocket van Beter Bed voor 100,00 euro er als beste koop uit.



Hopelijk heb je hier iets aan.
Alle reacties Link kopieren
Onderstaande reactie van iemand anders kwam ik nog tegen in een eerder topic:



Ik heb begin dit jaar boxspings inclusief binnenveringsmatrassen en een topper gekocht bij Ikea. Prima kwaliteit, ik ben er heel blij mee!! Wij slapen er heerlijk op.

En je mag je matras bij Ikea 3 maanden uitproberen, bevalt het niet mag je hem omruilen. Hebben wij ook gedaan, want we hadden in eerste instantie voor te zachte matrassen gekozen. Omruilen binnen 3 maanden was geen enkel probleem, niet eens de vraag waarom we wilden omruilen.

Dus: goede kwaliteit, niet duur en prima service!!

(en nee, ik werk niet bij Ikea....)





Ik weet niet of het waar is..
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad waar dat je bij Ikea een matras 90 dagen kunt uitproberen en als het niet bevalt kunt omruilen ! Ik heb zelf al een tijd een Ikea boxspring en dat bevalt erg goed. Gewoon goed laten informeren door een medewerker, dan weet je zeker dat het matras goed bij je past.
Alle reacties Link kopieren
Van de Ikea site:

Als je merkt dat je de verkeerde keuze hebt gemaakt, breng je de matras gewoon terug naar het woonwarenhuis en ruil je hem om voor een andere. Je mag er 90 nachtjes over slapen.



Voor de bodem kun je trouwens geld terug krijgen, als die niet bevalt (als hij er nog als nieuw uitziet dan he).
.
Alle reacties Link kopieren
hmm misschien moet ik ook maar terug gaan en ruilen voor een harder matras bij de Ikea
Alle reacties Link kopieren
Vraag me serieus af wat ze met de matrassen doen die mensen na 90 dgn slapen en sexen terugbrengen...

Ik zeg Auping
Alle reacties Link kopieren
Na 90 dagen nog terugbrengen? Ik wist niet dat dat ook voor de matrassen gold. Goeie tip.

Auping is inderdaad bekend voor de bodems maar al is je bodem nog zo goed; er moet ook een goed matras op liggen.

Wij hebben bv. 2 verschillende matrassen omdat manlief 100 kg weegt en ik 66. Bij hem zijn bepaalde zones steviger.

Ik heb in elk geval veel aan jullie tips. Dank daarvoor.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
quote:worldtraveler81 schreef op 18 augustus 2011 @ 01:35:

Vraag me serieus af wat ze met de matrassen doen die mensen na 90 dgn slapen en sexen terugbrengen...

Ik zeg Auping



Helemaal mijn idee, brrrr



Een goed bed is zo belangrijk, ik zou daarvoor altijd een goed advies inwinnen bij een beddenspeciaalzaak. Net wat je zegt, een derde van je tijd breng je daar in door. En als je bed niet goed is werkt dat zo door op de overige tijd...
Alle reacties Link kopieren
Er zijn een jaar geleden 11 boxspings getest.

Op nummer 1 met een score van 7,2 een Auping.

Op nummer 2 met een score van 7,1 de Sultan Atna met matras Sultan Holmsjo van Ikea!



Dit klopt, ik heb de test ook gelezen. En daarom hebben wij sinds een week een boxspring van ikea. En ik moet zeggen, hij ligt heerlijk, de kwaliteit is goed, en een leuke prijs.



Ik zou zeggen, ikea!
Spend your life waiting, for a moment that just don't come, Well, don't waste your time waiting.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook de Sultan Atna en de Holmsjo gekocht. Hij ligt inderdaad echt heerlijk, niet te zacht, lekker stevig maar ook helemaal niet hard. Kan hem echt iedereen aanraden. Hij is wel vrij hoog, maar dat komt ook omdat ik er 20cm poten onder heb gezet (ipv 10cm) zodat ik nog flink wat spullen onder mijn bed kwijt kan. Dat voelt eigenlijk ook wel heel luxe, als een soort hoog hotelbed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven