Wat te doen met oude grindtegels?

25-03-2012 09:17 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
In een opwelling heb ik gisteren alle grindtegels uit mn tuin getrokken, ik vind die dingen zo spuuglelijk en ze waren ook nog eens scheef gelegd. Weg ermee dus en klinkertjes erin.

Maar nu heb ik reuze fraaie stapels oude grindtegels naast mn huis liggen en ik vraag me af: wat moet ik ermee?

Ik mag ze vast niet in de grijze bak kiepen



Ik heb ze al op marktplaats gezet, maar wie wil die dingen nou hebben? Ben dus bang dat ik er zo niet vanaf kom.

Kan ik daar het grofvuil voor bellen of heeft iemand hier een andere tip?
Zeg maar Spijker.
Gratis af te halen via marktplaats of buurt advertentie.
Alle reacties Link kopieren
Gratisaftehalen site?
Alle reacties Link kopieren
Oh, en hetzelfde vraag ik me nu af voor de grond. Omdat mijn tuin zo scheef was wil ik eigenlijk wat grond afgraven voor ik er nieuwe klinkers in ga leggen. Maar waar laat ik die grond?
Zeg maar Spijker.
Welke regio woon je?
Alle reacties Link kopieren
Lezen schatten, op marktplaats staan ze al Maar wat te doen als niemand ze wil? Hoe gooi je ze weg dus?
Zeg maar Spijker.
Even kijken op de gemeente site.( je moet er alleen voor betalen)
quote:bankje schreef op 25 maart 2012 @ 09:20:

Welke regio woon je?
Alle reacties Link kopieren
Hier mag je ze naar de gemeentewerf brengen, maar gelukkig nam de tuinman die hier de tuin kwam opknappen ze mee. Wij zijn niet zo goed in het leggen van klinkertjes .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit klinkertjes gelegd dus dat wordt nog een avontuur, in grindtegels verwijderen bleek ik best goed dus dat geeft de burger moed :-)



De gemeentesite geeft geen duidelijkheid, ik kan grofvuil bellen voor vanalles en nogwat (en dat is dan gratis) maar niet voor 'bouw en sloopafval' (ook niet betaald). Zouden mijn grindtegels daar onder vallen?



Bankje, wat maakt het uit waar ik woon?
Zeg maar Spijker.
Bordje ernaast; gratis meenemen.



Zo ben ik al heel wat spullen kwijtgeraakt. Alleen voor grindtegels is een aanhanger nodig, dus het kan iets langer duren.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, hier hetzelfde probleem. Gisteren in een opwelling wat tegels uit de voortuin gehaald en er wat plantjes ingestopt. Maar nu zit ik met een berg(je) wit zand. Waar kan ik dat naar toe brengen?
Alle reacties Link kopieren
Ze liggen nu naast mn huis dus een bordje is misschien net wat lastig. Maar ik woon wel aan een drukke straat dus misschien kan ik een groot spandoek onder mijn raam hangen: Gratis prachtige grindtegels!

Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er toen voor gebeld en het was geen probleem. Ze kwamen ze niet ophalen. Met de auto kun je een tegel of vier per keer vervoeren, dus wij wwaren reuzeblij dat meneer de tuinman ze meenam.



Succes met je klinkers .
Alle reacties Link kopieren
quote:Missprincesa schreef op 25 maart 2012 @ 09:29:

Hahaha, hier hetzelfde probleem. Gisteren in een opwelling wat tegels uit de voortuin gehaald en er wat plantjes ingestopt. Maar nu zit ik met een berg(je) wit zand. Waar kan ik dat naar toe brengen?



Ja, en dat zand dus inderdaad! Dat ligt hier nu nog nietsvermoedend in de tuin, maar waar moet dat heen?



Toch stiekem in de vuilnisbak (grijs? groen?) gooien en hopen dat t geleegd wordt?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Missprincesa, ik heb laatst het zand uit de zandbak in de groenbak gedaan. Hij was leeg toen ik hem weer ophaalde.
Overigens; dit soort spullen wordt vaak gebruikt als verstevigende onderlaag onder nieuwbouw. Dus een bouwbedrijf bellen? Of een aannemer, die weet het vast wel.



Toen ons huis klaar was werden er aan de overkant nog huizen gebouwd. ´Stol` heette dat spul en ze hebben toen voor ons een aanhanger extra laten komen voor de oprit. Is allemaal puin, gemengd met wat zand en beton.
quote:spijk-er schreef op 25 maart 2012 @ 09:28:





Bankje, wat maakt het uit waar ik woon?Als het in de buurt zou zijn dan kom ik met alle plezier de tegels ophalen.Vriend kan altijd tegels en puin gebruiken om de waterkant te versterken.
Alle reacties Link kopieren
Oh dan doe ik dat, thnx!
Alle reacties Link kopieren
quote:bankje schreef op 25 maart 2012 @ 09:32:

[...]





Als het in de buurt zou zijn dan kom ik met alle plezier de tegels ophalen.Vriend kan altijd tegels en puin gebruiken om de waterkant te versterken.Oh nou dát zou mooi zijn! Voor precieze locatie: spijker.viva@gmail.com
Zeg maar Spijker.
quote:Missprincesa schreef op 25 maart 2012 @ 09:29:

Hahaha, hier hetzelfde probleem. Gisteren in een opwelling wat tegels uit de voortuin gehaald en er wat plantjes ingestopt. Maar nu zit ik met een berg(je) wit zand. Waar kan ik dat naar toe brengen?



Ook bordje insteken; gratis meenemen. Toen wij zand lieten komen voor de oprit, lag dat op straat. De dag erna kwam ik toevallig eerder thuis uit mijn werk, stond een man met een kruiwagen ernaast, zand te scheppen . Op mijn vraag of hij dat wilde laten was het antwoord; ach, je hebt toch genoeg..... Nou, als het echt genoeg is en er is wat over, mag je het alsnog komen halen.



Toen de klinkerlegger griep bleek te hebben, hebben we de oprit dat weekend zelf maar gelegd. Anders waren zand en klinkers waarschijnlijk weg geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:Missprincesa schreef op 25 maart 2012 @ 09:32:

Oh dan doe ik dat, thnx!Wat ga je doen? Stiekem in de groene bak? En dan een oude kamerplant erop en bidden dat ze het meenemen?
Zeg maar Spijker.
Ja hoor, gratis af te halen. Hebben wij vorig jaar ook gedaan met een paar stapels stenen met allemaal verschillende formaten. Veel te weinig om een tuin mee te betegelen, dus wij dachten dat niemand geïnteresseerd zou zijn, maar het was zo weg. Voordeel van in Nederland wonen, als het gratis is, wil altijd iemand het wel hebben
Alle reacties Link kopieren
Nou ja exces dat meen je niet!

Dat ga je toch niet zomaar meenemen? Ik pak wel eens iets van straat mee als mensen het aan straat gezet hebben om weg te gooien, maar dan bel ik vaak eerst nog even aan of het inderdaad weg mag.
Zeg maar Spijker.
*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven