Low budget trouwen

10-05-2012 10:26 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Mijn vriend en ik willen eind dit jaar of begin volgend jaar trouwen. Er staat nog niks vast dus dat is nog flexibel.



Nu willen we geen 15.000 euro kwijt zijn aan de bruiloft, maar wel een mooie dag hebben. We zijn een beetje aan het rondkijken wat het zou kunnen kosten.



Ik heb ask een voordelige dag/tijd gevonden om bij de gemeente te trouwen. Verder is er 1 kapel waar ik perse wil trouwen. Mijn moeder heeft ook al aangeboden het feest bij mijn ouders in de tuin te houden en dat voor ons te regelen. Ook krijg ik de bruidsjurk van mijn ouders.



Buiten dat, hebben jullie tips of leuke ideeën om een goedkope maar leuke bruiloft te houden?

We willen het klein houden met ongeveer 50/60 mensen savonds.



Dankjewel
Alle reacties Link kopieren
Wel doen:

- investeren in een goede fotograaf + trouwalbum

- zorgen voor een leuke band/dj voor savonds, zonder dat is het vaak heel saai (vind ik dan he)

- zelf boodschappen doen (low budget)

- heb je een vriendin die toevallig kapster is? misschien kan zij je haar tegen een vriendenprijsje doen?



Je kunt prima zonder:

bruidstaart, in plaats daarvan gewoon gesorteerd gebak



Komen er mensen bij jullie eten? dan moet je daar natuurlijk ook voor zorgen Misschien kun je een BBQ organiseren of als je er wat meer geld aan wilt uitgeven een cateraar laten komen?



Heel veel plezier alvast!
Alle reacties Link kopieren
Als jij/iemand in je omgeving goed kan koken, zelf voor het eten zorgen



Gefeliciteerd trouwens!
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn al behoorlijk wat topics over.



Wat ik als eerste zou doen is een prioriteitenlijstje maken.

Wat vinden jullie SAMEN belangrijk?



Een mooie auto voor vervoer of niet?

Een dj of een band of allebei of niet?

Hoe zien jullie het verloop van de dag?

Trouwen, eten, feest? Met wie op welke momenten?

Stuur veel fotografen een mail met verzoek om voorbeeldfoto's. Onze fotografe was goedkoop, maar onze éérste keuze qua foto's, ideeën, vormgeving.

Dure ringen? etc.

De lijst is eindeloos. Zet op een rijtje wat je écht wil en ga vast op zoek naar prijzen zodat je een goed budget kunt maken.
Wat is het budget? Low budget kan 300 euro zijn, maar wij waren bv 6000 kwijt en dat kan ook als low budget gezien worden. Wij hadden iig wel alles erop en eraan voor dat geld. Diner, bruidstaart, fotograaf, dj, bloemen, alles op 1 locatie, trouwen in gemeentehuis, trouwauto, kleding kregen we van ouders, ringen.
Tja, ik vond een fotograaf dus zonde van het geld. De fotografen die ik namelijk écht de moeite waard vond, kostten minstens 1000-1500,-!



Wij hadden een vriend van mijn ouders (die 40 jaar geleden ook hun bruiloft gefotografeerd had) en hebben een hartstikke leuk fotoalbum zelf gemaakt, waarin je prima kunt zien hoe gezellig de dag was, hoe iedereen eruit zag, enzovoort.



Barbecuen hoeft niet duur te zijn en als je hiervoor een goede slager inschakelt, is het hartstikke lekker.



Denk bij een feest in de tuin wel aan een goede tent of zeil.



Het lijstje van Sinaassappellikeur is een slim lijstje. Ook een DJ vind ik zonde van het geld. Bij de meeste bruiloften waar ík geweest ben, danst hooguit 1/3 van de mensen en de rest staat over de muziek heen te schreeuwen. Vind ik dus zonde van mijn feest! Je kunt ook een echte muzikant inhuren (wij hadden er één voor 500,-) of een trio ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een oom als fotograaf en mijn broer kent veel mensen die als dj op feesten draaien dus dat kan allemaal goedkoop.

We willen liefst onder de 5000 blijven, incl huwelijksreis die we allebei heel graag willen, dit wordt een reis van max 2000 dus de rest hopen we rond de 3000 te houden



Ook kennen we mensen op de koksschool, dus hopelijk kunnen we daar iets mee regelen. Veel kan dus binnen de kennissen en familie kring.
Klein met 50/60 mensen?



Zou gewoon gratis trouwen in normale nette kleding ipv die overpriced bruidskleding en 'n bbq houden voor je meest close vrienden en je ouders.
Alle reacties Link kopieren
Een bbq vind ik trouwens echt een leuk idee!
Alle reacties Link kopieren
Onze bruiloft kostte ongeveer 5.000 gulden met alles erop en eraan. Bedrag hebben we deels van ouders en deels met geld betaald (we waren nog heel jong en gingen die dag ook pas samenwonen na een half jaar in ons huis geklust te hebben).

Superleuke dag gehad.



Wel gedaan:

- jurk en pak (jurk in Aken gekocht...mijn droomjurk...400 DM, ongveer 450 gulden is 200 euro)

- zaaltje, gratis, drank redelijke prijs

- bandje (zou nu voor leuke dj kiezen met muziek die ik leuk vind)

- gemeentehuis en kerk (zou ik nu nooit meer doen)

- taart/vlaai/broodjes

- 's avonds koud buffet (is volgens mij echt limburgs)



Niet gedaan:

- dure fotograaf...wel foto's maar ik heb er ook echt niks mee, een mooie foto op de muur (tussen andere kiekjes in). We hebben ook geen album ofzo.

- geen reisje (daar wel spijt van...op vrijdag getrouwd en maandag weer aan het werk...kon niet anders)

- duur vervoer; waarom???

- dure bloemen, ik houd van tulpen, dat zijn mijn lievelingsbloemen

- kapper, ik had toen een boblijn, mooi laten fohnen en klaar

- visagie: doe ik liever zelf anders ben ik iemand anders.

- dure ringen: nog altijd veel plezier van eenvoudige titanium ringen met een zilveren bandje.



Veel plezier op je dag!
Alle reacties Link kopieren
Bruidsjurk krijg ik dus hoef ik niet op te bezuinigen. En ik heb een familie van ongeveer 100 mensen dus 50 is bij mij klein haha
Fotograaf is echt zonde van het geld. Ik heb het bij mijn eerste huwelijk laten doen door een professionele fotograaf. Was er destijds iets van 1800 gulden aan kwijt. Vond die fotoneemtijd echt verschrikkelijk. Dat klote poseren. Daarbij heb ik dat boek denk ik nog drie keer ingegeken. Het ligt ergens op zolder te verstoffen. De foto's die wel wel vaak keken waren die foto's die onze gasten zelf hadden gemaakt. Die zijn echt zoveel leuker en spontaner dan 'en doe mekaar nu eens leuk een kusje geven' of 'til haar nu eens leuk op'... echt een crime!
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht ook aan bedankjes zelf maken. Hoeft niks te kosten.
quote:smuisje schreef op 10 mei 2012 @ 10:51:

Bruidsjurk krijg ik dus hoef ik niet op te bezuinigen. En ik heb een familie van ongeveer 100 mensen dus 50 is bij mij klein hahaIpv een bruidsjurk van ca. 1000 euro kado te krijgen, kun je ook vragen of je ouders dat bedrag bij je huwelijksreis willen leggen. Want voor 2000 euro met 2 kom je niet ver.
Visagie heb ik bij beide bruiloften zelf gedaan. Ik heb wel een proefmake up laten zetten maar ik vond het zo niet 'ik'.... dat ik besloot het lekker zelf te doen. Daarbij ben ik er zelf heel handig in. Mijn haar heb ik wel laten doen de eerste keer. Tweede keer niet want toen deden we het even snel op het strand met blote voeten in de tropen
Alle reacties Link kopieren
Ja ik wil eens met mijn oom overleggen over de foto's anders wil ik ze misschien ook door gasten laten maken. Ook best grappig
Als je een bruidstaart bij een gewone bakker haalt (die ook verjaardagstaarten heeft) kost een taart helemaal niet zo veel.
Voor de BBQ zou ik ook altijd te porren zijn. Ik ben sowieso niet van die opgeschmukte 'het moet de mooiste bruiloft worden die iedereen zich nog eeuwen gaat herinneren, wat nooit zal gebeuren' feesten.
quote:smuisje schreef op 10 mei 2012 @ 10:56:

Ik dacht ook aan bedankjes zelf maken. Hoeft niks te kosten.Die prullaria die bij 9 van de 10 gasten thuis de vuilbak in gaan? Gewoon niet doen, zonde van moeite en geld.
Alle reacties Link kopieren
Met 2000 euro kom je best ver hoor. Vooral met zun 2en. Wij zijn pas voor 2000 naar new york geweest.

Zolang je buiten de vakantieseizoenen gaat kan dat prima,



En bruidsjurk is voor mij heel erg belangrijk dus daar wil ik niet zonder
ook bezuinigd op ringen. Ik draag geen sieraden. Ik kan er niet tegen en ze irriteren me. Hadden dus goedkope ringen voor de vorm. Die liggen nu beiden boven in een doosje. Man kan vanwege zijn werk geen ring dragen en ik wil geen ring dragen.
Onze bruiloft kostte toentertijd 8000 gulden, nu nog geen 4000 euro.



Jurk: heeft een vriendin van mij gemaakt

auto: witte auto van mijn vader, broer was chauffeur

bloemen: zelf ingekocht, zelf alles gemaakt

taart: gekregen van tante (gewoon op je cadeaulijst zetten)

fotograaf: zwager met goede camera

etentje: broodmaaltijd met goede vrienden en familie

receptie: heel kort en sober. Komen toch vaak alleen kennissen om je even te feliciteren.

huwelijksnacht: heerlijk in mijn eigen bed

uiterlijk: zelf mijn haar gedaan en make-up

ringen: we hadden een paar goedkope ringen en toen we 10 jaar getrouwd waren hebben we elkaar mooie witgouden ringen cadeau gedaan

huwelijksreis: we hebben verder gespaard en zijn het jaar daarop gegaan. Ook erg leuk!



Het was een geweldige dag waar we nog steeds met een goed gevoel op terugkijken....
Alle reacties Link kopieren
Tijdje terug op de bruiloft van vrienden geweest, was heel erg gezellig en ook binnen hun budget.

Ze zijn doordeweeks getrouwd, met alleen hun intiemste familie en vrienden. Daarna zijn ze gaan uit eten (+- 15 mensen).

Vervolgens zijn ze een paar dagen met z'n tweeën weggegaan en in het weekend hebben ze het gevierd met vrienden en nog wat familie leden. Gewoon in de achtertuin met tenten en een springkussen voor de kinderen.

Moeder van de bruid had een super lekker buffet gemaakt en verder hadden ze een bar gecreëerd waar iedereen wat te drinken kon nemen. Ze hadden geen bruidstaart, bedankjes of sjieke aankleding. Maar wel een hele goede band in de avond ! Super.
Alle reacties Link kopieren
sinaasappellikeur heeft inderdaad een goed lijstje.

Wij hebben ook gewerkt vanaf wat wij het belangrijkste vonden tot ons geld op was



Voor ons was het eten met ouders, broers/zussen en opa's en oma's het belangrijkste. Daar hebben we veel geld aan uit gegeven. Foto's konden we gelukkig voor een mooie prijs krijgen van een fotograaf waarvan we de foto's ook mooi vonden.

Ik heb bijvoorbeeld zelf de trouwkaarten gemaakt. Vond ik leuk om te doen en het bespaarde geld.

Bloemen vond ik niet heel belangrijk, dus voor 12,50 een bosje rozen laten opmaken bij de bloemist: klaar.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn voor 2000 euro getrouwd.



Hadden 17 gasten, zijn op maandag getrouwd, wel om half 3 zo hoef je ook niet iedereen de hele dag te vermaken (kost ook geld)

Mijn man heeft een pak gekocht bij de C & A zag er erg netjes uit en was maar 80 euro. Mijn tuniek was nog duurder. (wilde zelf absoluut niet in een trouwjurk, past niet bij me) mijn oom was fotograaf. We reden in onze eigen auto. Taart hebben we van een vriendin gekregen als cadeau. We hadden een buffet waar je alles van kon pakken onbeperkt eten voor 2 1/2 uur wel een eigen plekje in de zaal. En we hebben in dat hotel ook overnacht in de bruidssuite. 2 maand later hebben we gewoon thuis een borrel gegeven voor de vrienden.



Het is maar hoe je het wilt en wat je belangrijk vindt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven