Discreet voeden, hoe doe je dat?

26-05-2012 10:36 45 berichten
Sinds een maand moeder van een prachtig mannetje, die ik borstvoeding geef. Nu wil ik er wat meer op uit, maar dan moet de kleine man natuurlijk ook eten. Hoe doe je dat nou een beetje discreet, zodat niet iedereen om me heen zich ongemakkelijk voelt. Zelf maakt het me niet uit om gewoon te voeden, maar wil ook wel een beetje rekening houden met mijn omgeving. Ik heb al bedacht om een doek of een sjaaltje of zo te gebruiken, maar hoe drapeer je dat dan zodat het niet wegglijd en netjes alles bedekt?
Er zijn van die doeken die je om je nek hangt, als een slabbetje maar dan mooier.

't heet een borstvoedingsdoek
Alle reacties Link kopieren
Ik probeerde altijd in een hoekje te zitten en ik droeg dan vaak een t-shirt met hele wijde hals. Dat kon ik dan makkelijk naar beneden trekken ipv mijn shirt omhoog. Verder idd een grote sjaal omheen.
Alle reacties Link kopieren
Rekbaar hemdje onder je t-shirt of truitje, hemdje onder je borst trekken, t-shirt omhoog. Ga een beetje aan de zijkant ergens zitten of anderzins niet midden in de zaal in het volle zicht.



Er is ook zat aan voedingskleding te koop, maar vaak los je het praktisch met 'gewone' spullen ook op. En heb je een draagdoek? Dat kan ook helpen bedekken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb oversized shirts, van die ofsholder dingen. Propte de baby er altijd onder. :rofl:

Zag er vast leuk uit.
Alle reacties Link kopieren
spaghettihempje onder je shirt/trui of wat je dan ook draagt, bij voeden trek je het hemdje aan één kant onder je borst, (voedings)BH ook, dan kindje ervoor en vervolgens shirt boven die borst trekken. Als kindje eenmaal aanligt kan je je bovenste shirt zo neerleggen dat echt niemand iets ziet. Even oefenen, maar gaat lukken!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruikte altijd een lichte sarong, die ik om mijn schouders en de baby heen drapeerde. Flap om de baby heen en blijft prima zitten. Gewoon thuis even oefenen.
Een Hooter Hider kopen, ideaal ding. Zie Google.
Iami wat leuk, van harte gefeliciteerd met jullie mannetje!



Een doek een beetje om de kleine en over het hoofdje van je mannetje vouwen, niemand die dan echt iets ziet en als je kleintje iets ouder wordt is ie ook minder snel afgeleid op die manier.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!



Ik gebruikte in het begin mijn draagdoek, drapeerde ik over mijn schouder als een soort tent eromheen. Dit omdat ik dan zelf nog mee kon kijken (onder de doek), ik was nog niet zo handig met aanleggen e.d. Als je al wel wat meer routine hebt zou ik de hemdje/shirtje truc gebruiken die hierboven is beschreven. Iemand die ik ken deed altijd een hydrofiel onder haar bh bandje. Zo zie je niets, maar het is wel overduidelijk dat je aan het voeden bent. Ik vond daarom de combinatie van hemdje en shirtje fijner, dan valt het helemaal niet op.



Nog een laatste tip, maak er niet te veel gedoe van. Als je enorm druk aan het draperen bent met 3 verschillende doeken en een huilende spartelende baby kijkt iedereen om wat je aan het doen bent. Gegarandeerd meer aandacht dan wanneer je iets meer huid laat zien maar gewoon rustig en ntspannen aanlegt.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik nou zo jammer vind is dat iedereen zo erg ver afgedwaald is van het natuurlijke. Begrijp mij goed, ik ben ook geen voorstander van 'hup met je borst open en bloot en aanhangen' en die er aanstoot aan neemt dat is diegene z'n probleem. Maar om nou helemaal heel erg besmuikt onder allerlei lappen je kind te vverstoppen en jij en je kind kunnen zelf amper zien waar je mee bezig bent, vind ik weer het andere uiterste. Ik begrijp heel dat gedoe niet zo. In mijn ogen doodnormaal wanneer je een kindje hebt om die de borst te geven. Voor mij hoef je er geen lappen of hooter hider (de naam alleen al) voor te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Twintip, ik snap je helemaal.

Maar kind onder shirt was makkelijker hier. Dan word hij ook niet afgeleid door de omgeving. (en plopt hij zich niet steeds los, au)
Ik heb zelf ook nooit doeken gebruikt om de boel aan het oog te onttrekken. Ben het wel eens met twintip.



Maar het kan je wel helpen als je je in het begin onzeker voelt misschien.



Wat voor mij altijd heeft gewerkt en hierboven al genoemd is het rekbare (Hema) hemdje onder je kleding. Bh losmaken onder je shirt, flap naar beneden trekken, dan dat rekbare hemdje naar beneden. Je shirt iets omhoog. Je ziet dan hooguit even je tepel, maar daar komt het hoofdje van je kindje voor. Voordeel hiervan is ook dat je buik niet bloot is en je borst bedekt is door je shirt en je baby.



Ga eens voor de spiegel hiermee oefenen. Je zult zien dat er echt amper iets te zien is. En dat maakt je zeker.



Verder: borstvoeding geven aan je kind is volkomen normaal. Altijd aan blijven denken als je in het openbaar voedt.
Alle reacties Link kopieren
tanx missy voor je begrip :-] . Af en toe voel ik me een beetje een neanderthaler :'-( . Bij borstvoeding hing ik zo'n badstoffen lapje (spuugdoekje?? ieuw wat een vies woord achteraf) over het gezichtje van Twintip1, 2 of 3, dan hadden ze ook niet in de gaten wat er allemaal om hen heen gebeurde.
Alle reacties Link kopieren
- kind aanleggen voor het gaat huilen, dan trekt het geen aandacht

- borst eerst in gereedheid brengen voor je de baby pakt (beha los, zoogcompres eruit, evt. hemdje omhoog doen onder je shirt)

- shirt/bloes omhoog, kind aanleggen en bovenkant borst bedekken met shirt/bloes

- als je gevorderd bent, kijk je tijdens dit alles nonchalant om je heen



Vaak hebben mensen helemaal niet door dat je zit te voeden :)
Ga in therapie!
Haha, hoe groter ze worden, hoe eerder afgeleid en hoe je dan ineens bloot zit :)

Maar voor minimannetje van de TO nog niet aan de orde natuurlijk.



Je kunt maar beter zo snel mogelijk leren in het openbaar voeden, op een manier waarbij je jezelf prettig voelt en die je discreet acht voor de omgeving, als je daar aan hecht. Des te makkelijker voor jezelf en hoe makkelijker het is om de deur uit te gaan.
Er heeft iemand ooit eens naar me gelachen en goed naar mijn kind getuurd terwijl ze aan de borst lag. Ze zei toen ' wat ligt dat kindje heerlijk te slapen' . Maar ze sliep helemaal niet, ze was aan de borst aan het drinken. Had ze helemaal niet gezien, terwijl ze er letterlijk boven hing. :)
Alle reacties Link kopieren
Geen kleren aandoen die omhoog moeten, maar juist naar beneden. Dus een V-hals die je een beetje opzij kan schuiven, lage ronde hals, boothals, bloes met knoopjes waarvan je alleen het bovenste knoopje open hoeft te doen, dat soort dingen. Eventueel een spuugdoekje, hydrofiel, sjaaltje etcetera over het hoofdje van kind zodat hij niet afgeleid wordt.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
norahdubois schreef op 26 mei 2012 @ 12:21:

Er heeft iemand ooit eens naar me gelachen en goed naar mijn kind getuurd terwijl ze aan de borst lag. Ze zei toen ' wat ligt dat kindje heerlijk te slapen' . Maar ze sliep helemaal niet, ze was aan de borst aan het drinken. Had ze helemaal niet gezien, terwijl ze er letterlijk boven hing. :)
Dat gebeurde mij ook vaak :) .
Am Yisrael Chai!
Ik heb ook nooit met lappen en doeken gewerkt, dochter wilde dat niet.



Gewoon een makkelijk shirt aan. Meestal droeg ik overslagshirts (of iets wat erop leek). Onder het shirt de bhflap los, kind pakken, flapje opzij en aanleggen.



Ik ging wel altijd rustig ergens zitten, dus zonder veel publiek.
Alle reacties Link kopieren
Veel oefenen dan wordt het makkelijker. Een doek schoof ik altijd onder mijn bh bandje bleef deze hangen.



Ik word jaloers dat jij bortsvoeding mag geven.. Onze mannetje is al ruim 3 en ik mis de borstvoeding geven..

En een derde kindje zit er niet in. :-(
Alle reacties Link kopieren
Denk dat als je met van die lappen gaat werken, helemaal zo'n schort 8-P dat het veel meer opvalt dan dat je je kind gewoon aanlegt. Ik vind het het handigst om een vestje aan te doen (niet met dit weer natuurlijk) en dan gewoon m'n shirtje om hoog. Vestje bedekt dan je blote buik!
Alle reacties Link kopieren
Ik had dat een keer met een zwaar gereformeerde uiterst preutse kennis van mijn ouders. Hij kwam mijn dochter even van dichtbij bewonderen en hing er met zijn neus boven. Ik denk dat hij een meter naar achteren sprong toen ik zei dat ze zo lekker lag te drinken :rofl:
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Een hooterhider? Haha grappige naam. Moet ik eigenlijk denken aan 'hooters' ipv borstvoeden :-]
Alle reacties Link kopieren
Daar komt het toch ook vandaan? Hooters is toch zoiets als koplampen? Zo is die keten toch aan zijn naam gekomen?
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven