Werk & Studie alle pijlers

Hoe begin ik een eigen webshop? Tips voor inkopen!

01-08-2012 14:24 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste viva lezeressen,



Ik wil graag een aantal tips van meiden die een eigen webshop hebben tot betrekking inkoop etc. Het lijkt mij ontzettend leuk om kleding te verkopen, alleen zie ik door de bomen de bos niet meer. Ik weet namelijk niet waar ik het beste de kleding kan inkopen. Ik heb heel veel afgespeurd op internet, maar kom niet echt iets tegen. Zelf bevind ik mij niet tussen mensen die er verstand van hebben, dus ik hoop dat jullie mij een paar tips kunnen geven die mij een beetje opweg kunnen helpen!!



Alvast bedankt!
Mijn tip: Doe het niet.



Er zijn er al zoveel van.
Alle reacties Link kopieren
Heb je voor jezelf al wel duidelijk welke kleding (merken) je zou willen verkopen?
Alle reacties Link kopieren
Zoals jij door de bomen het bos niet meer ziet zo zal jouw doelgroep dat ook hebben. Om te slagen moet je zo groot binnenknallen op het net tegenwoordig. Bedenk iets nieuws.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil het liefst geen merkkleding verkopen. Kleding wat betaalbaar is voor jonge meiden,dat lijkt me leuk. Ik heb gehoord dat je het beste contact kan opnemen met buitenlandse leveranciers, maar weet totaal niet waar ik dan wel moet zijn...
Alle reacties Link kopieren
Eens met de anderen: doe het niet. Als je nu al niks van kleding en verkopen afweet, is de kans niet heel groot dat je echt iets toe gaat voegen met je website.
Alle reacties Link kopieren
Inkopen gebeurd via agenten of merken zelf. Daar leg je contact mee via beurzen zoals de modefabriek, gallery2020 etc. Bij het merendeel koop je in juli/augustus in voor de zomer van 2013. Hoewel sommige tegenwoordig een korter leveringsseizoen hebben. Inkopen gaat niet zomaar, de meeste merken willen weten waarom jij hun merk wilt, welke merken je verder verkoopt en wat je doelgroep is. Jouw webshop moet passen in hun marketingstrategie.



Je zegt dat je er weinig verstand van hebt. Weet je wat er allemaal bij komt kijken? Welke fotografie ga je doen? Online marketing, Seo, Sea, etc? Wat voor webshop wil je? Ga je zelf een bouwen? Laat je dit doen? Heb je al budget?
Alle reacties Link kopieren
Als je het "leuk lijkt om kleding te verkopen" zou ik solliciteren op een baan in een kledingwinkel. Ik denk dat je voor een webshop toch wel een beetje passie moet hebben voor het hele gebeuren. Dus ook al het uitzoekwerk waar je de leukste kleding kan bestellen etc moet iets zijn wat je aanspreekt omdat het een terugkerend gebeuren is.



Ook zou ik goed in kaart brengen wat het is wat jou webwinkel tot een succes moet maken. Zoals eerder genoemd zijn er al een hoop. Waarom zouden mensen bij jou kopen? En hoe ga je naamsbekendheid krijgen etc? Dat zijn wel dingen om over na te denken. Maar succes ermee
quote:sunnydays83 schreef op 01 augustus 2012 @ 14:31:

Ik wil het liefst geen merkkleding verkopen. Kleding wat betaalbaar is voor jonge meiden,dat lijkt me leuk. Ik heb gehoord dat je het beste contact kan opnemen met buitenlandse leveranciers, maar weet totaal niet waar ik dan wel moet zijn...

Je hebt een KvK inschrijving nodig. Een BTW nummer.



Hoe ga je het versturen? Hoe snel? Koop je eerst in of pas als er een order is? Heb je voldoende liquiditeit om alles eerst in te kopen? Hoe pak je de garantie aan? Omruilen/Terugsturen?
Alle reacties Link kopieren
Doen! Je zult, zeker als je alles al zo goed doordacht hebt, binnen de korste tijd miljonair zijn.
Alle reacties Link kopieren
Zoek een nichemarkt en kleding voor jonge meiden is geen niche.



Mensen moeten je vinden, dan is Google Adwords een must. Voor kleding is de cost per click enorm. Dat haal je er niet uit.



Een beetje shop is zo 100,- per dag aan Google advertenties kwijt. Je bent ongeveer een euro per transactie kwijt aan iDealkosten.

CC is duurder.

Verzending via post.nl is 6,50 per zending. En daar komt nog het doosje en vulmateriaal bij.



Mensen mogen binnen 7 dagen retourneren of ruilen. Bij ruilen kun je niet nog een keer verzendkosten vragen, dus dat gaat van je marge af.



Kortom, doe het niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:GiB schreef op 01 augustus 2012 @ 14:36:

Doen! Je zult, zeker als je alles al zo goed doordacht hebt, binnen de korste tijd miljonair zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bij kledingwebshops wordt gemiddeld 50% teruggestuurd of geruild.

Dat kost enorm veel aan handling, verzendkosten, betalingskosten ( irritatie).
Alle reacties Link kopieren
quote:StabiloBoss schreef op 01 augustus 2012 @ 14:37:

Je bent ongeveer een euro per transactie kwijt aan iDealkosten.

CC is duurder.

Verzending via post.nl is 6,50 per zending. En daar komt nog het doosje en vulmateriaal bij.



Mensen mogen binnen 7 dagen retourneren of ruilen. Bij ruilen kun je niet nog een keer verzendkosten vragen, dus dat gaat van je marge af.



Kortom, doe het niet.Wij betalen 0,45 euro per iDeal transactie en DHLFORYOU is 4,95 per zending; kleding eventueel (als het door de brievenbus past) 4 euro. Zie je wel dat dat miljonair worden veel sneller kan
Alle reacties Link kopieren
Het daadwerkelijk bezig zijn met kleding is maar zo'n klein onderdeel als je een webshop hebt.



Het up to date blijven van nieuwe ontwikkelingen, betaalsystemen, USP's zoeken, retouren, doe je wel of geen blogs, e-commerce, versturen, wrlke dozen? Of wil je kledingenveloppen? Rapportages analyseren, ga je aan retarketing doen, alle zaken rondom affiliate marketing.



Heb je verstand van fotografie? Ben je bekend met de Magento systemen? Wat doe je als iemand een vraag heeft over een bepaalde stof? Kan je uitleggen wat bijvoorbeeld tape-garen is als een klant hiernaar vraagt?
Inkopen kost je geld. Bedrijven gaan niet wachten tot jij een keer iets verkocht hebt. Daar hebben zij geen boodschap aan. Geen voorraad hebben is een slechte winkel. Dus hoeveel duizend euro heb je liggen momenteel? Want geen bank geeft je een lening.
Alle reacties Link kopieren
Je moet je voorraad al ruim van te voren (denk een jaar ofzo) bestellen. Weet je wat de mode gaat worden?

En dan moet je het opslaan en een flinke voorraad hebben. Heb je die ruimte, want de klant wil natuurlijk wel dat dat leuke shirt in verschillende maten en kleuren voorradig is.



En dan heb je net de verkeerde maten en kleuren en shirts besteld, en dan blijf je er mee zitten. Kun je je dat veroorloven?

Heb je een flinke financiele buffer voor én een voorraad én tegenvallende inkomsten c.q. een niet lopend webwinkeltje?



Wat anderen al zeggen: ga in een kledingzaak werken als je kleding leuk vindt. Daar verdien je veel meer mee.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mij goed verdiept in alle aspecten. Ik heb ervaring in product fotografie, en door mijn opleiding mode en styling weet ik genoeg af van producten en stoffen, en weet veel af van e-commerce.

Ik weet natuurlijk dat er veel meer bij komt kijken dan alleen maar leuke kleertjes verkopen via internet!

Ik probeer te ondervinden of het echt verstandig is om iets voor mijzelf te beginnen. Daarom zou ik graag tips willen krijgen van mensen die al een eigen webshop hebben.

En natuurlijk mijn allereerste vraag; waar doe je de inkopen?
Alle reacties Link kopieren
De inkopen doe je in Bangladesh of India, waar heel veel van de kleding vandaan komt.

Vind daar goede leveranciers. Laat t per zeevracht overkomen, en bij haast met luchtvracht (= duur).

Dan moet t nog door de douane, dan heb je te maken met invoerrechten en btw. Dit verreken je door in de prijs voor je kleding.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Wat heb je aan startkapitaal?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ivetje schreef op 01 augustus 2012 @ 15:15:

Wat heb je aan startkapitaal?Mijn startkapitaal is ongeveer; 4.000 euro
Alle reacties Link kopieren
http://textiel-kleding.eu ... ladesh/Kleding-dames.html



http://kleding.europages. ... Kleding-importexport.html
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
quote:sunnydays83 schreef op 01 augustus 2012 @ 15:19:

[...]





Mijn startkapitaal is ongeveer; 4.000 euroDaar heb je nog geeneens een goede site voor, laat staan een jaarvoorraad kleding.
4000 euro? En dan zeg je dat je je er in hebt verdiept? En opleiding maakt geen ondernemer van je blijkbaar......
Ik ben bang dat je daar weinig voor gaat krijgen. Reclame maken is duur en dat heb je wel nodig, wil je klanten krijgen. Daarnaast zal iemand een website moeten maken (fatsoenlijk, dus ga niet zelf knutselen via mijnwebwinkel.nl ofzo want daarmee kom je m.i. Niet professioneel over). Verder heb je goederen nodig, inschrijving bij kvk, noem maar op. Ik denk dat je startkapitaal te laag is om echt fatsoenlijk een webwinkel op te zetten. En als je het dus via mijnwebwinkel.nl ofzo doet ben ik bang dat je snel ondergesneeuwt word door alle andere webwinkeltjes...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven